اعلام مشوق های مالیاتی و کارگاه های آموزشی در خراسان رضوی

اعلام مشوق های مالیاتی و کارگاه های آموزشی در خراسان رضوی

مدیرکل مالیاتی خراسان رضوی طی مکاتبه ای با اتاق بازرگانی استان اعلام نموده است: در راستای سیاست های حمایت و رونق تولید در قانون بودجه ۱۴٠۲، نرخ مالیات موضوع ماده ۱٠٥ قانون مالیات های مستقیم اشخاص حقوقی دارای پروانه بهره برداری از وزارتخانه های ذیربط در فعالیت های تولیدی در سال ۱۴٠۱ معادل هفت واحد درصد کاهش می یابد. این بخشودگی علاوه بر سایر معافیت ها و بخشودگی ها و مشوق های قانونی اشخاص مذکور می باشد و همچنین مطابق تفویض اختیاراتی که در خصوص بخشودگی جرائم مالیاتی و تقسیط بدهی مالیاتی در اختیار این اداره کل قرار گرفته است، نهایت مساعدت لازم با شرکت ها و اشخاص در دستور کار این اداره کل برای سال ۱۴٠۲ قرار دارد. و همچنین در اجرای ماده ۴ قانون پایانه های فروشگاهی اصل بر صحت اطلاعات ثبت شده مودی در سامانه مودیان است، مگر خلاف آن ثابت شود. ماموران مالیاتی جز در مواردی که مودی از ثبت نام در سامانه امتناع کرده و یا به ترتیبی که در ماده ۹ قانون ذکر شده اثبات شود که در ثبت اطلاعات خود در سامانه مودیان تخلف نموده است، حق مراجعه به محل فعالیت مودی و مطالبه دفاتر، اسناد و مدارک وی و رسیدگی به آنها را ندارد.
ضمنا پس از ثبت نام مودیان مشمول در قانون پایانه های فروشگاهی و صدور صورتحساب در سامانه مذکور دیگر تکلیفی به ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده و ارسال معاملات موضوع ماده ۱۶۹ قانون مالیات های مستقیم در این موارد نخواهند داشت.
مضاف برآن مطابق روال گذشته و در راستای برگزاری کارگاه های آموزشی مستمر، این اداره کل در نظر دارد جهت رفع ابهامات و سوالات و آشنایی مودیان با تکالیف قانونی و اشراف ایشان بر کلیه حق و حقوق مالیاتی خود مجددا نسبت به برگزاری جلسات آموزشی اقدام نماید.

 متقاضیان شرکت در کارگاه های آموزشی، می بایست دراسرع وقت مراتب را کتبا به این اداره کل ارسال، یا تقاضای خود را ازطریق ارسال
عدد ٣ به سامانه پیامکی به سرشماره ٣٠٠٠٧٥٣٥ اعلام نمایند؛ تا برنامه ریزی مقتضی صورت پذیرد.

شایان ذکراست کلیه قوانین، بخشنامه ها و فایل های آموزشی مربوط به قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، ازطریق لینک زیرقابل بهره برداری میباشد:
https://www.intamedia.ir/Law-of-store-terminals-and-taxpayer-system#226925-- 

ضمیمه 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی