سرعت گیری بازگشت ارز حاصل از صادرات با اجرای 3 روش جدید

سرعت گیری بازگشت ارز حاصل از صادرات با اجرای 3 روش جدید
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : دوشنبه ، 08 فروردين 1401

سرعت گیری بازگشت ارز حاصل از صادرات با اجرای 3 روش جدید

نرخ بازگشت ارز حاصل از صادرات با ایجاد تنوع در روش های بازگشت ارز و استفاده از روش های «واردات در مقابل صادرات»، «واردات در برابر صادرات غیر»، «نظم بخشیدن به تهاتر» و انجام ۱۲۰۰تهاتر در ۴ماه گذشته سرعت گرفت.
به گزارش اقتصادنیوز؛ علیرضا پیمان‌پاک رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اعلام این خبر اعلام کرد که نرخ بازگشت ارز به کشور در سالهای 1399 و 1400 با ایجاد تنوع در روش های بازگشت به 85 درصد رسید.

پیمان‌پاک همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی ما‌ه‌های گذشته برای افزایش صادرات گفت: مانع‌زدایی از روند صادرات و توسعه تجارت خارجی، حذف قوائد غلط مثل پیمان‌سپاری ارزی و معرفی صادرکنندگان به تعزیرات، قضایی کردن پرونده‌ها، حذف قوانین مزاحم و مخل صادرات، حذف بخشی‌نگری و کاهش تبعات آن، هماهنگ کردن سیاست‌های ارزی و تجاری، ایجاد کارگروه‌های تخصصی کارشناسی در وزارت صمت و بانک مرکزی از جمله مواردی بود که در دستور کار دولت سیزدهم در بخش تجارت خارجی قرار گرفت و از جمله نتایج آن تسهیل بازگشت ارز و‌ افزایش میزان بازگشت ارز به کشور بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و تجارت ایران، پیمان‌پاک همچنین با اشاره به حل مسائل مربوط‌ بدهی‌های ارزی گذشته که از سال 97 باقی مانده بود، گفت: این مهم نیز در کمیته ماده 2تعیین تکلیف شد و‌ بخش عمده مشکل صادرکنندگان در این زمینه حل شد.

پیمان‌پاک افزود: یکی از مواردی که در سال 1401 تعیین تکلیف خواهد شد، شیوه واردات کالا بر اساس ارز اشخاص و بدون انتقال ارز است.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به ضرورت توسعه صادرات به کشورهای همسایه و مکمل بودن اقتصاد و تجارت کشور با بسیاری از کشورهای همسایه و فرصت‌ها و مزیت‌های موجود گفت: رویکرد دولت سیزدهم توسعه تجارت با کشورهای همسایه و انعقاد پیمان‌های تجاری در منطقه است و پیمان تجارت آزاد با اوراسیا از مواردی است که به جد و به صورت فشرده دنبال می‌شود.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی