عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی خراسان رضوی تاکید کرد: امنیت اقتصادی، پیش نیاز تحقق شعار «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین»

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی خراسان رضوی تاکید کرد:  امنیت اقتصادی، پیش نیاز تحقق شعار «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین»
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : شنبه ، 06 فروردين 1401

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی خراسان رضوی تاکید کرد:

امنیت اقتصادی، پیش نیاز تحقق شعار «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین»

 

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: امنیت اقتصادی پیش نیاز تحقق شعار «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، محمدرضا توکلی زاده در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص نامگذاری سال اظهار کرد: در پناه امنیت اقتصادی، تولید رونق می‌گیرد، اشتغال ایجاد می‌شود و شاهد توسعه تکنولوژی و دانش در بخش تولید و صنعت خواهیم بود.

وی ادامه داد: رسالت نهادهای متولی، حمایت از سرمایه‌گذاری، پرهیز از اخذ تصمیمات خلق‌الساعه برای بخش تولید و صادرات، اصلاح تناقضات قانونی و رفع بروکراسی و موانع پیش روی عرصه‌های مولد است. اگر مجموعه شعارها و عناوینی که در سال‌های گذشته با محوریت تولید، انتخاب شدند؛ در سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات اجرایی دستگاه‌های متولی دیده شوند؛ قطعا تحولی رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه نامگذاری سال می تواند جهتگیری و خط مشی آتی را برای مسئولین و سیاستگذاران کشور مشخص کند، تصریح کرد: تاکید موکد رهبر معظم انقلاب بر بحث تولید، نشان از اهمیت این مقوله و جایگاه آن برای تعالی اقتصاد و آینده کشور دارد و از این رو بایستی تمامی دست اندرکاران به طور جد به این حوزه ورود پیدا کرده و از هیچ کوششی فروگذار نکنند. بنگاه‌های اقتصادی زمانی می‌توانند محصولات خود را بر پایه تحقیق و توسعه، تولید و عرضه کنند که از سرمایه کافی، حمایت مطلوب و بازار مطلوب برخوردار باشند. با رفع موانع تولید خود در مسیر دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی، حرت خواهد کرد.

توکلی زاده، تولید دانش‌محور و توسعه تکنولوژی و ورود به عرصه تولیدات های‌تک را منوط به جذب سرمایه‌گذاری دانست و تاکید کرد: سرمایه‌گذار به بخش‌های ورود می‌کند که از ارزش افزوده و امنیت و پایداری آن‌ها اطمینان داشته باشد. یک اقتصاد قوی و پایدار، بهترین زمینه برای جذب سرمایه‌گذاری و توسعه تولید دانش بنیان است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اشتغالزایی در حوزه دانش بنیان فراوان و با درآمد پایدار همراه خواهد بود. منتها نکته اساسی فراهم کردن زیرساخت های لازم برای این حوزه است. تحقق شعار سال نیازمند اراده ملی، سیاستگذاری درست و تعهد به عملگرایی در این حوزه است.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی