افتتاح مرکز اورژانس جاده‌ای شهر سیدآباد، به همت خیران و جامعه یاوری خراسان

افتتاح مرکز اورژانس جاده‌ای شهر سیدآباد، به همت خیران و جامعه یاوری خراسان
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : جمعه ، 22 بهمن 1400

با حضور رئیس اتاق بازرگانی ایران صورت گرفت:

افتتاح مرکز اورژانس جاده‌ای شهر سیدآباد، به همت خیران و جامعه یاوری خراسان

 

مرکز اورژانس جاده‌ای شهر سیدآباد، که به همت جامعه یاوری خراسان و جمعی از خیران احداث و تجهیز شده است، با حضور «غلامحسین شافعی» رئیس اتاق بازرگانی ایران و خراسان رضوی و جمعی از خیران، اهالی و مسئولان شهرستان چناران، افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ «شافعی» در این مراسم عنوان کرد: ایجاد و بهره‌برداری از این مرکز امداد جاده‌ای در سیدآباد، با نگاهی به نیازهای منطقه انجام گرفته است. مسیرهای جاده‌ای این منطقه، در ایام پیک حضور گردشگران، ترافیک بالایی دارند و در صورت بروز حادثه، نیاز به امدادرسانی فوری وجود خواهد داشت و این مرکز، ظرفیت مذکور را تامین می‌کند.

وی با تقدیر از همت خیران و اهالی این منطقه که زمینه ایجاد چنین زیرساخت ارزشمندی را فراهم کردند، متذکر شد: افرادی که در گشودن گره از مشکلات مردم پیش‌قدم هستند، موهبتی از پروردگار در وجودشان به ودیعه گذاشته شده که به مدد آن، بساط خیر و خوبی را ترویج می‌کنند و از آلام جامعه می‌کاهند. البته باور دارم که آن نیت خیری ماندگار می‌شود که نگاهی به ضرورت امروز و آینده داشته باشد و برای جامعه ای که نیازهای متعدد دارد، بهره وری بلندمدت ایجاد کند.

شافعی این مرکز را یک ظرفیت ارزشمند برای نجات جان انسان ها دانست و ابراز امیدواری کرد که با حمایت خیران، بعضی از دیگر نیازهای مردم این منطقه نیز مرتفع شود.

او از مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی و تجارب شرکت های بزرگ و برندهای نامدار جهانی در این حوزه یاد کرد و بر اهمیت فرهنگ سازی در این عرصه، تاکید نمود.

یعقوب مظفری، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چناران نیز در همین خصوص عنوان کرد: مرکز امداد جاده ای شهر سیدآباد، در مساحت 135متر مربع، در حاشیه جاده سنتو ساخته شده و 470میلیون تومان صرف ایجاد و تامین زیرساخت آن شد.

وی هدف از احداث این مرکز را سرعت بخشی به امر امدادرسانی به ویژه در بحث حوادث جاده ای عنوان کرد و توضیح داد: برآورد ما این است که با ایجاد چنین ظرفیتی، شاهد کاهش زمان امدادرسانی به بیماران باشیم. در این ایستگاه، یک دستگاه آمبولانس و نیروهای اورژانس به صورت شبانه روزی مستقر هستند.

وی مشارکت خیران، اهالی منطقه و دانشگاه علوم پزشکی را در ثمریابی این زیرساخت مهم، ستود و عنوان کرد: 25 تا 30هزار نفر از اهالی شهرهای سیدآباد و رادکان و روستاهای پیرامونی آن ها از ظرفیت این مرکز اورژانس بهره مند می شوند.

رضا حمیدی، فعال اقتصادی و از خیران نامدار کشور که بانی ایجاد این مرکز اورژانس شده بود نیز در سخنانی، عنوان کرد: جامعه یاوری خراسان در این سال ها الگوی من برای کمک‌رسانی به هموطنانم بود. خوشحالم توانستم باری را از دوش مردم سبک کنم و امیدوارم این مرکز منشا خدمات ارزنده ای برای منطقه باشد.

وی یاد شهدای وطن را گرامی داشت و بیان کرد: باور دارم که ایثار واقعی را آن ها به بهای جان خود برای این آب و خاک انجام دادند و رسالت ما آن است که به قواره سهم و توان خود، به آبادانی ایران کمک کنیم.

علی دادور، مدیرعامل جامعه یاوری نیز در در بخش دیگری از مراسم افتتاح این مرکز، عنوان کرد: جامعه یاوری خراسان (تشکل خیریه وابسته به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد) تاکنون 548 پروژه را در حوزه های مختلف آموزشی، خدمات رسانی، حمایتی و محرومیت زدایی به انجام رسانده است. این تشکل در سال 1365 به همت مرحوم مجتبی کاشانی بنا نهاده شد و در گذر این سالیان با همراهی و همدلی خیران و اتاق بازرگانی استان، توانسته است اقدامات ارزشمندی را به ثمر برساند.

وی ادامه داد: جامعه یاوری در سال های گذشته همت خود را با هدف آگاهی بخشی به جامعه، بر ایجاد مدارس، مراکز فنی و حرفه ای، کتابخانه و... متمرکز کرده بود و توامان طرح هایی را نیز در جهت تامین مسکن محرومان، ایجاد مراکز خدمات رسانی ضروری نظیر ایستگاه های امداد جاده ای و... به ثمر رساند. این مجموعه توانست در گذر این سالیان زمینه تحصیل 120دانش آموز نخبه کم برخوردار را نیز فراهم کند به این امید که بذر دانش آن ها، بسترساز توسعه در مناطق محروم کشور شود.

احمدزاده بخشدار سیدآباد نیز با تقدیر از تلاش جامعه یاوری خراسان و خیرانی که به ایجاد این مرکز کمک کردند، گفت: تلاش ما تکمیل ظرفیت های موجود است. قصد داریم با جلب حمایت خیران و اهالی منطقه، زمینه ایجاد مرکزی برای استقرار نیروهای هلال احمر را نیز فراهم کنیم تا سطح خدمات امداد و نجات برای شهرهای و روستاهای این محدوده، ارتقا پیدا کند.

 

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی