مدیر پروژه آموزش دوگانه شغلی ایران و آلمان تاکید کرد: ضرورت حرکت به سمت تقاضامحوری در آموزش‌های حرفه‌ای

مدیر پروژه آموزش دوگانه شغلی ایران و آلمان تاکید کرد:  ضرورت حرکت به سمت تقاضامحوری در آموزش‌های حرفه‌ای
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : چهارشنبه ، 17 آذر 1400

مدیر پروژه آموزش دوگانه شغلی ایران و آلمان تاکید کرد:

ضرورت حرکت به سمت تقاضامحوری در آموزش‌های حرفه‌ای

 

مدیر پروژه آموزش دوگانه شغلی ایران و آلمان گفت: تربیت نیروی انسانی متخصص متناسب با نیاز بخش تولید و صنعت کشور، از اهداف اجرای آموزش شغلی دوگانه در ایران است و اتاق بازرگانی در اجرای این پروژه نقش پررنگی ایفا نموده و همراهِ اصلی ما در آموزش‌های دوگانه شغلی می باشد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛«علیرضا مقیدی» در گفت‌وگو با خبرنگار ما با تاکید بر لزوم حرکت به سمت تقاضامحوری در آموزش‌های حرفه ای و تناسب آن ها با نیاز فضاب کسب و کار، بیان کرد: تلاش ما این است که طبق این پروژه، آموزش‌ها را به سمت اولویت های بخش صنعت و بنگاه های اقتصادی و تولیدی سوق دهیم و شرکت‌ها هنگام نیاز به نیروی کار، اعلام کرده و خودشان به آموزش کارآموزان در محیط واقعی کار بپردازند. این اتفاق بازدهی بسیار خوبی برای خود شرکت‌ها ایجاد کرده و موجب می‌شود تا آن‌ها همیشه یک نیروی حرفه‌ای و آماده به کار داشته باشند. همچنین به دلیل استفاده از نیروی انسانی آموزش دیده و حرفه‌ای، محصولات تولید شده نیز از کیفیت مطلوبی برخوردار خواهند بود.

وی افزود: آموزش دوگانه شغلی موجب می‌شود تا نیروی انسانی به صورت حرفه‌ای، تخصصی و با کیفیت به انجام وظایف خود بپردازد و حتی ایده‌پردازی نیز داشته باشد.دلیل موفقیت آلمان در عرصه تولید و صنعت، وجود یک سیستم آموزشی کامل و جامع است که دقیقا بر حسب نیاز بخش های اقتصادی و بازار کار عمل می کند و خروجی های این سیستم بسیار کارآمد هستند.

 مدیر پروژه آموزش دوگانه شغلی ایران و آلمان ادامه داد: علاوه بر این، طی این آموزش‌های دوگانه، کارآموزان مهارت‌های نرم از جمله مشتری‌مداری را نیز فرا می‌گیرند.

مقیدی با اشاره به تلاش های مجریان این پروژه در ایران برای حل مشکلات و موانع احتمالی قانونی و تسهیلگری در بحث اجرای این طرح با هدف ترغیب کارآفرینان و فعالان اقتصادی به استفاده از آن، گفت: استقبال مطلوبی را تا به امروز از سوی فعالان اقتصادی در بحث آموزش دوگانه شغلی شاهد بودیم. براساس آخرین آمار و اطلاعاتی که در دست داریم، ۲۵۰ شرکت در پنج استان برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند. همچنین حدود ۱۷۰۰ نفر نیز ثبت نام داشته ایم که خوشبختانه این آمار بر استقبال و نیاز بخش اقتصادی به این آموزش ها، صحه می گذارد.

مدیر پروژه آموزش دوگانه شغلی ایران و آلمان با تاکید بر نقش پررنگ اتاق بازرگانی در اجرای این پروژه عنوان کرد: از آنجایی که اتاق بازرگانی رابط میان بنگاه‌های اقتصادی و دولت است، می‌توان از این ظرفیت برای جذب نیروی آموزشی و یا تغییر قوانین به نفع بنگاه‌های اقتصادی و بخش خصوصی بهره‌برد. همچنین اتاق بازرگانی در خصوص تایید و تهیه مدارک دوره‌های آموزشی نیز نقش پُررنگ و قابل اهمیتی دارد.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی