رئیس اتاق ایران عنوان کرد: ثبات اقتصادی و پیوند سازمان یافته بخش خصوصی و دولت، راهکاری برای برون‌رفت از بن‌بست مشکلات

رئیس اتاق ایران عنوان کرد: ثبات اقتصادی و پیوند سازمان یافته بخش خصوصی و دولت، راهکاری برای برون‌رفت از بن‌بست مشکلات
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : پنج شنبه ، 18 آذر 1400

رئیس اتاق ایران عنوان کرد:
ثبات اقتصادی و پیوند سازمان یافته بخش خصوصی و دولت، راهکاری برای برون‌رفت از بن‌بست مشکلات


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: ثبات اقتصادی، مهار تورم، بودجه‌ریزی مناسب و پیوند سازمان یافته بخش خصوصی و دولت، راه حل‌ برون‌رفت از بن‌بست مشکلات اقتصادی کشور است.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ «غلامحسین شافعی» که در آیین گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن و معرفی واحدهای تولیدی نمونه صنعتی ومعدنی سال ۱۴۰۰، سخن می‌گفت، بر اهمیت توجه و پذیرش واقعیت‌های موجود اقتصاد کشور تاکید کرد و افزود: رشد اقتصادی ما در طول ۱۰ سال گذشته تقریبا صفر بوده و حتی در اوج درآمدهای نفتی هم آن رشدی که انتظار می رفته، محقق نشده است. از طرفی شاهدیم که استهلاک ظرفیت‌های مولد فعلی، از سرمایه‌گذاری در این حوزه پیشی گرفته و این یک هشدار جدی برای آینده صنعت کشور است.
او از اهمیت همگام‌سازی ظرفیت های صنعتی و تولیدی کشورمان با پیشرفت‌های جهان سخن گفت و یادآور شد: صنعت ما امروز به‌جای ارزآوری، خرج آور شده و شکاف تکنولوژیکی که در حوزه تولید بین ما و جهان وجود دارد، تولید صادرات محور ما را با چالش مواجه نموده است. از طرفی، فقدان استراتژی کارآمد توسعه صنعتی، یک دغدغه جدی برای آینده این بخش است و در مقیاس ملی باید برای این مهم، چاره‌جویی شود.
رئیس پارلمان بخش خصوصی ایران خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم در قیاس با دولت‌های گذشته با مشکلات بیشتر و عمیق‌تری مواجه است. تورم بالا، گره‌های سخت اقتصادی، چالش در بخش انرژی به ویژه در بحث آب و تشدید خشکسالی و... تنها گوشه‌ای از این مشکلات هستند. طبیعتا در این بزنگاه سخت نمی‌توان کشور را با رویه و قواعد عادی اداره کرد و به تصمیمات سخت و مدیریت بحران نیاز است.
شافعی بار دیگر، اهمیت و جایگاه بخش خصوصی را یادآور شد و ضمن تاکید بر ضرورت توجه به نظرات فعالان این حوزه، عنوان کرد: بخش خصوصی باید یک صدای واحد داشته باشد و در مطالبه‎‌گری، همگام و همگرا عمل کند. بپذیریم که یکی از عوامل وضعیت اقتصادی موجود، فعالیت خصولتی‌ها در بدنه اقتصاد کشور است که مانع رشد آن می شود.
وی متذکر شد: باور داریم که بدون حضور مردم و بخش خصوصی، اقتصاد ما شکوفا نخواهد شد. توامان ظرفیت‌های اقتصادی کشور ما باید با اقتصاد جهانی نیز پیوند بخورد. امیدواریم با همت همه بخش‌ها، شاهد عبور از بحران‌ها و حرکت به سمت رشد و تعالی اقتصاد ایران باشیم.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی