خراسان رضوی نوک پیکان صادرات کشور به ترکمنستان و اوراسیا

خراسان رضوی نوک پیکان صادرات کشور به ترکمنستان و اوراسیا
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : دوشنبه ، 10 آبان 1400

رئیس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان مطرح کرد

خراسان رضوی نوک پیکان صادرات کشور به ترکمنستان و اوراسیا

خراسان رضوی رئیس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان با اشاره به نقش خراسان رضوی در تبادلات تجاری ایران و ترکمنستان گفت: خراسان رضوی نوک پیکان صادرات کشور به ترکمنستان و اوراسیا شناخته می‌شود چون صادرات بخش اعظمی از کالاهای صادراتی از طریق این استان صورت می‌گیرد.

مجید محمدنژاد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تعاملات تجاری ایران و ترکمنستان اظهار کرد: طی ۲ سال اخیر سالانه حدود ۱۰۰ میلیون دلار به کشور ترکمنستان صادرات داشته‌ایم. متاسفانه در حال حاضر صادرات ایران و ترکمنستان نسبت به سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، ۹۰ درصد کاهش پیدا کرده است. عمده کالاهای صادراتی ایران به ترکمنستان نیز مربوط به حوزه ابزارآلات ساختمانی و صنعتی بوده است.

وی افزود: کشور ترکمنستان به عنوان یکی از هدف‌های صادراتی ایران به‌شمار می‌رود و ما با ترکمنستان تبادلات تجاری خوبی داشته‌ایم. امیدواریم با رونق گرفتن مراودات اقتصادی و تجاری با این کشور فرصت دوباره‌ای برای نقش آفرینی بخش خصوصی در این زمینه به وجود بیاید و با تولید و صادرات کالای مرغوب و با کیفیت، نام و نشان ایران را در ترکمنستان زنده نگه داریم. البته از ترکمنستان نیز برخی کالاها به ایران صادر می‌شود که این موضوع نیز نقش پررنگی در تعاملات تجاری ۲ کشور دارد.

رئیس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان با بیان نقش خراسان رضوی گفت: با توجه به این که خراسان رضوی از صنایع با کیفیت و قدرتمندی برخوردار است، این استان می‌تواند نقش به‌سزایی در صادرات کالا به ترکمنستان و تعاملات تجاری با این کشور داشته باشد.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی