سرمایه گذاری بیش از 370 میلیارد ریال در راستای توانمندسازی مردم کاشمر و خلیل آباد

سرمایه گذاری بیش از 370 میلیارد ریال در راستای توانمندسازی مردم کاشمر و خلیل آباد
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : چهارشنبه ، 22 بهمن 1399

مسئول نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان‌رضوی مطرح کرد:

سرمایه گذاری بیش از 370 میلیارد ریال در راستای توانمندسازی مردم کاشمر و خلیل آباد

مسئول نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان‌رضوی گفت: با توجه به سرمایه گذاری بیش از 370 میلیارد ریال در شهرستان های کاشمر و خلیل آباد حسب تبت اقدامات معین و تایید فرمانداری پیش بینی می شود، 645 فرصت شغلی ایجاد شده باشد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ علی اکبر لبافی در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص آخرین اقدامات اجرایی شرکت پیشرو صالح؛ معین اقتصادی شهرستان های کاشمر و خلیل آباد تصریح کرد: در شهرستان خلیل آباد از ابتدای انعقاد تفاهمنامه (شهریورماه 1398) تا ابتدای بهمن ماه (1399) اهم اقدامات معین اقتصادی در قالب 94 پروژه در سرفصلهای مختلف کشاورزی دامداری گلخانه و قارچ و تولیدی سبد میوه و صنایع تبدیلی خشکبار و استخر ذخیره اب و....... شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه حجم سرمایه گذاری اولیه در شهرستان خلیل آباد 82 میلیارد و 700 میلیون ریال بوده است، ادامه داد: برآورد می شود که اقدامات صورت گرفته در شهرستان خلیل آباد در مجموع با حجم سرمایه گذاری 130 میلیارد و 300 میلیون ریال با اشتغال 239 نفر بوده است .

لبافی در بخشی از سخنان خود در رابطه با اقدامات انجام گرفته در شهرستان کاشمر افزود: درشهرستان کاشمر از ابتدای انعقاد تفاهمنامه (تیرماه 1398) تا ابتدای بهمن ماه (1399) اهم اقدامات معین اقتصادی در قالب 228 پروژه در سرفصلهای مختلف کشاورزی، دامداری،گلخانه ، قارچ و خراطی سنگ، استخر ذخیره اب و....... شکل گرفته است.

وی یادآور شد: بررسی ها حاکی از آن است که حجم سرمایه گذاری اولیه در این شهرستان معادل، 138 میلیارد و 330 میلیون ریال بوده که با تسهیلات اخذ شده، این رقم به بیش از 245 میلیارد و 880 میلیون ریال می رسد که 425 فرصت شغلی در شهرستان ایجاد کرده است.

مسئول نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه جمع کل پیش بینی اشتغال در دو شهرستان خلیل آباد و کاشمر 645 نفر است، افزود: کمک به اجرایی کردن پروژه توسعه باغ انگور روستای سرحوضک شهرستان کاشمر، کمک به اجرایی کردن پروژه پرورش شتر روستای محمدیه شهرستان کاشمر، کمک به اجرایی کردن پروژه پرورش قارچ روستای فروتقه شهرستان کاشمر، کمک به توسعه کارگاه تولیدی سبد میوه روستای جابوز شهرستان خلیل آباد، کمک برای اجرایی کردن پروژه دامداری ۵۰ راسی روستای مزده شهرستان خلیل آباد، فعال سازی کارگاه کشمش پاک کنی و فرآوری در حوزه شهرستان خلیل ابادکیلومتر 3به طرف بردسکن از جمله مهم ترین اقدامات اجرایی معین اقتصادی صالح کاشمر و خلیل آباد جهت توانمندسازی مردم منطقه است.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی