رییس اتاق ایران خبر داد: سمنان آماده میزبانی اجلاس شهرداران برای احیای راه ابریشم

نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری : پنج شنبه ، 01 تير 1396

رییس اتاق ایران خبر داد:

سمنان آماده میزبانی اجلاس شهرداران برای احیای راه ابریشم

رییس اتاق ایران در نشست هیات نمایندگان اتاق مشهد با اشاره به اینکه سال 2025  منشا تحولات بزگ اقتصادی در جهان خواهد بود افزود:یکی از تحولات اقفتصادی بزرگی که در شرف  وقوع است احیای راه ابریشم است که تا کنون 67 کشور جهان به آن پیوسته اند .

وی  با اعلام اینکه گرد همایی شهرداران راه ابریشم بزودی در سمنان برگزار خواهد شد تصریح ساخت:موقعیت خراسان رضوی به گونه ای است که می تواند جوابگوی این تحول بزرگ اقتصادی باشد.

رییس پارلما ن بخش خصوصی کشور با پیش بینی اینکه مرکز ثقل اقتصاد دنیا در مرزهای چین و هند رقم خواهد خورد تا کید کرد از هم اکنون باید زیر ساخت های لازم در کشور برای همراهی با تحولات اقتصادی دنیا فراهم گردد.

وی تاکید کرد :یکی از راههای توسعه زیر ساخت های آینده برای استقبال از این تحولات جهانی با توجه به موقعیت استراتژیک خراسان رضوی ،توسعه زیر ساخت های گمرکی استان است که در این راستا اتاق بازرگانی مشهد و کمیسیونهای وابسته در کنار گمرک خراسان آمادگی هر گونه همکاری می باشد.

شافعی از گمرک خراسان رضوی به عنوان سازمانی که در رفع قوانین مزاحم موفق عمل کرده است نام برد و عنوان کرد:ریاست گمرک ایران که مدتی در اتاق ایران نیز حضور داشته اند در بالا بردن رتبه کسب و کار این سازمان موفق عمل کرده است.

رییس اتاق خراسان رضوی همچنین در مورد مشکلات بوجود امده در مرز دوغارون آمادگی اتاق خراسان رضوی را برای هر گونه همکاری برای رفع این مشکل اعلام و تاکید کرد:در این راستا  توصیه ها و هشدارهای فعالین اقتصادی استان  برای به حداقل رساندن آسیب های بوجود آمده مورد توجه قرار گیرد.

امید جهانخواه  ناظر جدید گمرکات خراسان رضوی نیز که به دعوت اتاق  خراسان رضوی برای هم اندیشی در مورد مشکل بوجود آمده در مرز دوغارون در این نشست حضور داشت گفت: افزایش ساعت کاری گمرکات و مرز از ساعت 6 صبح تا 6 بعد از ظهر، کاهش تعطیلات عید فطر در گمرک افغانستان، حضور شرکت های حمل و نقل یا بارچلانی و بانک در گمرک اسلام قلعه در روزهای تعطیل و ایام تعطیلات عید فطر از جمله تمهیدات در نظر گرفته شده  برای رفع مشکل کامیون داران در مرز دوغارون است.
وی اظهار داشت: در تماس فوری رییس کل گمرک ایران علاوه بر پیگیری ها و هماهنگی های به عمل آمده، با پیشنهاد وی در خصوص حل مشکلات پیش آمده به گمرک اسلام قلعه افغانستان برای تامین باسکول اعلام آمادگی کردیم و قرار شد از طریق وزارت امور خارجه هم این پیشنهاد به طور رسمی به کشور افغانستان اعلام شود.
ناظر گمرکات استان خراسان رضوی در خصوص دلایل ایجاد صف کامیون ها در مرز دوغارون - اسلام قلعه تشریح کرد: افزایش حدود 70 درصدی ترانزیت به مقصد افغانستان از طریق گمرک دوغارون در روزهای اخیر، ضعیف بودن امکانات و زیر ساخت های موجود در گمرک اسلام قلعه افغانستان از جمله کمبود امکانات رفاهی برای رانندگان و کمبود باسکول جهت توزین باعث شده روند پذیرش کامیون ها توسط گمرک اسلام قلعه با مشکلاتی مواجه شود و این موضوع موجب تاخیر در روند پذیرش کامیون ها در مرز دوغارون شده است.
جهانخواه گفت: با توجه به تمهیداتی که در نظر گرفته شد، اکنون حجم خروج و پذیرش کامیون ها از سوی گمرک اسلام قلعه افغانستان افزایش پیدا کرده که امیدواریم این روند با سرعت  بهتری ادامه یابد.

احمد زمانیان رییس کمیسیون حمل و نقل  نیز حجم سنگین ترافیک ترانزیتی در گمرک دوغارون را ناشی از افزایش حجم کالای صادراتی و ترانزیتی به این کشور در برهه کنونی برشمرد و عنوان کرد: در سال‌های گذشته نیز اغلب به صورت موردی با چنین مشکلی روبه رو می شدیم اما هر بار مسئله بسیار زودتر حل و فصل می‌‌گردید و مشکلات بهتر مدیریت می‌شد. متولیان امر باید همت بیشتری برای حل مشکل موجود صورت دهند و با افزایش ساعات کاری سازمان های مستقر در مرز شامل گذرنامه، پایانه، گمرک و ... و همچنین تعامل با دستگاههای متولی افغانی تردد در این مرز را تسهیل نمایند.

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی