معین های اقتصادی عامل حفظ و پایداری بنگاه های اقتصادی هستند

معین های اقتصادی عامل حفظ و پایداری بنگاه های اقتصادی هستند
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : پنج شنبه ، 18 ارديبهشت 1399

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی:

معین های اقتصادی عامل حفظ و پایداری بنگاه های اقتصادی هستند

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در دومین جلسه گروه کارشناسی کارگروه تخصصی اشتغال استان گفت: معین های اقتصادی عامل حفظ و پایداری بنگاه های اقتصادی هستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، دومین جلسه گروه کارشناسی کارگروه تخصصی اشتغال استان با حضور علی اکبر لبافی دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان، محمد سنجری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، معین‌های اقتصادی و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع ارائه ظرفیت‌ها، برنامه‌های ایجاد اشتغال و مدل همکاری و هم‌افزایی با سایر نهادها و نمایندگان معین‌های اقتصادی برگزار شد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در این جلسه طی سخنانی گفت: سال گذشته علیرغم محدویت‌های مالی و مشکلات در حوزه اقتصادی، خوشبختانه در استان با تدبیر استاندار محترم و در نتیجه طرح مثلث توسعه اقتصادی، هدف گذاری خوبی انجام شد و یک همگرایی، هم‌افزایی و همراهی بین مسئو‌لان بوجود آمد و باعث شد در خروجی استان و همه حوزه‌ها اتفاق‌های خوبی را شاهد باشیم.
محمد سنجری افزود: امسال نیز با توجه به شرایط موجود و تاثیر شیوع کرونا بر چرخه اقتصادی تلاش خواهیم کرد تا منابع و تسهیلات ارزان قیمت و قرض الحسنه با نظارت بیشتر، اولویت بندی و مدیریت شده پرداخت شود و در این مسیر از ظرفیت معین‌های اقتصادی در استان به خوبی استفاده خواهد شد.
در ادامه این جلسه دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی اظهار کرد: ما در استان تلاش می‌کنیم تا یک همراهی و هم افزایی خوبی ایجاد شود و در سایه این هم افزایی امیدواریم بسترهای لازم را با کمک معین‌های اقتصادی برای توسعه سرمایه‌گذاری، و توانمندسازی مردم در روستاها و اشتغال‌زایی فراهم آوریم چرا که معین‌های اقتصادی عامل حفظ و پایداری بنگاه‌های اقتصادی هستند.
علی اکبر لبافی افزود: یکی از راهکارهای موثر در پایداری اشتغال در روستاها این است که حلقه اطراف افراد را توانمند کنیم و در این مسیر نقش معین‌های اقتصادی در روستاها در جهت توانمند سازی مردم از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی تصریح کرد: ما کار را با رویکرد احیاء، مشارکت مردم و سرمایه‌گذاری‌ها دنبال کردیم و در این مسیر بسیاری از معین‌های اقتصادی موفق عمل کردند.
دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی ضمن اشاره به مصادیقی از عملکرد‌های موفق معین‌های اقتصادی در استان گفت: یکی از مشکلات موجود این است که در برخی از روستاها چندین دستگاه و نهاد اجتماعی فعالیت دارند و در برخی از مناطق هیچ نهاد و سازمانی وجود ندارد و یک عدم توازن منطقه‌ای بوجود آمده است که در این چرخه همه باید تلاش کنیم و خراسان را بسازیم.
لبافی در خاتمه بیان کرد: ما کار را از روستاها شروع کردیم و در این مدل بدنبال هم افزایی بیشتر و جلوگیری از پراکندگی منابع و تسهیلات هستیم و امیدواریم با منابع و تسهیلاتی که در اختیار دستگاه‌های اجرایی و نهادها در استان قرار دارد این تسهیلات با نظارت و انسجام و با رعایت تمامی دستورالعمل ها و مقررات و با همفکری در جهت توسعه روستاها قرار گرفته شود.
گفتنی است؛ در پایان جلسه هر یک از اعضای حاضر به نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداخته و مقرر شد منابع در اختیار دستگاه‌ها بصورت هماهنگ و منسجم و بدور از پراکندگی با نظارت و هماهنگی در جهت توسعه و توانمند سازی روستاها قرار داده شود.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی