کمک 50میلیارد ریالی فعالان اقتصادی و اتاق بازرگانی خراسان رضوی به خط مقدم مقابله با کرونا

کمک 50میلیارد ریالی فعالان اقتصادی و اتاق بازرگانی خراسان رضوی به خط مقدم مقابله با کرونا
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : دوشنبه ، 18 فروردين 1399

کمک 50میلیارد ریالی فعالان اقتصادی و اتاق بازرگانی خراسان رضوی به خط مقدم مقابله با کرونا

 

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، با مشارکت و همراهی مسئولانه جمعی از فعالان اقتصادی و خیران؛ مجموعه ای از تجهیزات و امکانات پزشکی را به ارزش ۵۰ میلیارد ریال، به مراکز درمانی استان، جهت مقابله با ویروس کرونا اهدا کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ « حسین محمودی خراسانی»، نایب رئیس اتاق بازرگانی مشهد در تشریح اقدامات انجام گرفته، عنوان کرد: اسفند ماه و با آغاز اوج‌گیری شیوع بیماری ناشی از کرونا ویروس، ستادی با هدف پیشگیری و مقابله با آثار زیان‌بار کرونا در اتاق بازرگانی مشهد شکل گرفت و ذیل آن نیز دو کمیته تخصصی، به منظور جمع آوری و هدفمندسازی کمک های فعالان اقتصادی (برای پیشگیری و مقابله با کرونا) و همچنین شناسایی چالش‌ها و برآورد خسارت های وارد آمده به بنگاه های اقتصادی (در مواجهه با این بیماری)، ایجاد شدند.

وی افزود: در گام نخست، از فعالان اقتصادی استان دعوت کردیم تا کمک های خود را برای اجرای طرح‌های پیشگیری و مقابله با این بیماری، به حساب جامعه یاوری خراسان (موسسه خیریه‌ وابسته به اتاق بازرگانی مشهد) واریز نمایند که خوشبختانه شاهد همگرایی خوبی در این زمینه بودیم، چنانکه در مدتی کوتاه، کمک های ارزشمندی از سوی کارآفرینان، صنعتگران و فعالان بخش های مختلف اقتصادی استان، جمع آوری گردید. در کنار آن ریاست اتاق ایران دستور دادند تا معادل کمک های جمع آوری شده در استان (به مبلغ 20میلیارد ریال)، از سوی پارلمان بخش خصوصی ایران به اتاق مشهد کمک های مالی اختصاص داده شود و با این اقدام، مجموع مبالغ جمع آوری شده، به 40میلیارد ریال افزایش یافت.

وی متذکر شد: در ادامه، با همکاری و تایید دانشگاه علوم پزشکی مشهد و حمایت استانداری خراسان رضوی؛ بعضی از اقلام و تجهیزات پزشکی مهم و حیاتی که در روند درمان این بیماری نقش مهمی دارند؛ تهیه شد و در اختیار مراکز درمانی مشهد و استان قرار گرفتند.

محمودی توضیح داد: 12 دستگاه ونتیلاتور با هزینه‌ای بالغ‌بر 20 میلیارد ریال، یک دستگاه استریلایزر ، 25 دستگاه پمپ سرم، 5 دستگاه پمپ سرنگ، 10 دستگاه مرکزی هوشمند احضار پرستار دیجیتال، 143 دستگاه پانل احضار بالای تخت بیمار، 3هزار سِت یک بار مصرف ملزومات ونتیلاتور و ... از این جمله هستند.

وی متذکر شد:در مرحله دوم این کمک ها نیز،20 دستگاه بای پپ (مثبت دو طرفه تنفسی) به همراه مرطوب کننده و 20عدد ماسک دائمی و ملحقات مربوطه آن، به ارزش حدود 10 میلیارد ریال خریداری شد و مجموع این کمک ها در  بیمارستان های امام‌رضا(ع)، شریعتی، تربت‌حیدریه، شیروان، تربت‌جام و نیشابور، توزیع شدند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی یادآور شد: همچنین کمک‌هایی را که خیران به شماره حساب (۰۴۱۳۰۴۳۴۳۳) بانک تجارت (شعبه بولوار سجاد مشهد به نام جامعه یاوری خراسان - کارت ۳۶۴۶ ۰۰۰۰ ۸۳۷۰ ۵۸۵۹  - شماره شبا ۸۲۰۱۸۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۴۱۳۰۴۳۴۳۳) واریز می کنند؛ با همکاری نهادهای تخصصی استان که با اتاق همکاری دارند، در اسرع وقت برای تهیه ملزومات و نیازمندی های بهداشتی و مراقبتی جهت گروه های هدف تعیین شده، به مصرف خواهیم رساند.

او عنوان کرد: در حال حاضر بعضی از تشکل های وابسته به اتاق مشهد نیز اقداماتی را در راستای انجام مسئولیت اجتماعی خود به ثمر رسانده‌اند که از جمله آن کانون زنان بازرگانی خراسان رضوی است. اعضای این تشکل، در حال تهیه و توزیع لباس های حفاظتی برای تیم درمانی استان هستند و در کنار آن بسته های تغذیه ای را نیز به مراکز بیمارستانی اهدا نموده اند.

محمودی خاطر نشان کرد: تاکید داریم که تا مهار کامل این بحران، کمک ها و تلاش های اتاق مشهد و فعالان اقتصادی استان ادامه داشته باشد.

 

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی