دولت به دنبال رشد بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل است/بیش از ۶۰۰ شرکت حمل مسافر، ترانزیت و ترابری در استان فعالیت دارند

نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری :

رشیدیان در مراسم روز ملی حمل و نقل در مشهد

دولت به دنبال رشد بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل است/بیش از ۶۰۰ شرکت حمل مسافر، ترانزیت و ترابری در استان فعالیت دارند

 

استاندار خراسان رضوی گفت: رانندگان و فعالان حوزه حمل و نقل به خوبی نشان دادند با همدلی و حرکت جهادی همیشه در عرصه خدمتگذاری آماده هستند و ارزش خدمت را درک کرده اند.

به گزارش روابط عمومی اتاق مشهد، استاندار خراسان رضوی در مراسم روز ملی حمل و رانندگان در جمع فعالان این صنعت در استان حضور یافت.

علیرضا رشیدیان در این مراسم اظهار داشت: استان به همت فعالان این حوزه در بخش ترانزیتی با حجم جابه جایی ۲۸ میلیون تن رتبه چهارم کشور و در بخش حمل و نقل مسافر رتبه دوم را داراست.
وی با اشاره به بیش از ۶۰۰ شرکت حمل مسافر، ترانزیت و ترابری در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با این تعداد فعال اقتصادی در حوزه حمل و نقل و وجود ۳۵ هزار دستگاه ناوگان حمل و نقلی به همراه بیش از ۴۷ هزار نفر راننده جایگاه مناسبی در کشور داریم.
استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش پیگیری حقوق رانندگان و اتباع ایرانی گرفتار در کشورهای همسایه را از وظایف نماینده دولت در استان عنوان کرد و افزود: دولت در جایگاه پدر خانواده همواره به دنبال تامین امنیت و مطالبه حقوق شهروندان و فرزندانش در سایر کشورها است و موضوع رانندگان در بند زندان های ترکمنستان نیز در دستور کار ما از گذشته قرار داشته است.
رشیدیان ظرفیت حوزه ترانزیت در خراسان رضوی را با وجود چهار پایانه مرزی دوغارون،لطف آباد، باجگیران و سرخس بی نظیر عنوان کرد و گفت: بی شک دولت به دنبال رشد بخش خصوصی به ویژه در حوزه زیرساخت ها و حمل و نقل است تا بتوانیم در حفظ جایگاه منطقه ای کشورمان و حمل و نقل سریع،ایمن و انتقال به موقع کالا در بازارهای داخلی و بین المللی موفق تر ظاهر شویم.
وی خدمات شرکت های مختلف حمل و نقل مسافرو کالا در ایام اربعین و دهه آخر صفر را بسیار کارآمد و موثر دانست و تصریح کرد: رانندگان و فعالان این حوزه به خوبی نشان دادند با همدلی و حرکت جهادی همیشه در عرصه خدمتگذاری آماده هستند و ارزش خدمت را درک کرده اند.
استاندار خراسان رضوی در پایان همکاری فعالان این صنعت را با سازمان امور مالیاتی تحسین کرد و از انجمن های صنفی آنان خواست برای برطرف کردن پاره ای از مشکلات محاسباتی که گلایه هایی را در سطح رانندگان ایجاد کرده است با سازمان امور مالیاتی به گفت و گو بنشینند.
وحدتی فرد مدیر کل حمل ونقل و پایانه های استان خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: در جمع پرشور نمایندگان اصناف، دارندگان و رانندگان حمل و نقل جاده ای گفت: همه ابعاد بخش حمل و نقل مانند شریان های حیاتی یک کشور به شمار می آیند و توسعه این صنعت در حقیقت توسعه زیرساخت ها برای پیشرفت کشور است.
وی عامل رشد کشورهای پیشرفته را در شناخت صحیح آنها از ظرفیت ها دانست و افزود: با وجود اینکه در ایران از موهبت ها و استعدادهای خدادادی بسیاری بهره مند هستیم اما به دلیل رعایت نکردن مولفه های توسعه نتوانستیم در بخش های از صنعت مانند حمل و نقل از تمام ظرفیت های کشور و نیروی کار استفاده کنیم.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی به سه مولفه تاثیرگذار در توسعه صنعت حمل و نقل اشاره کرد و افزود: نخست اهمیت موقعیت جغرافیایی کشور و قرار گرفتن در میان اروپا و آسیا و در اختیار داشتن راه های جاده ای ، هوایی و دریایی، دوم وجود اقلیم آب و هوایی مناسب و سوم میزان بهروری شبکه حمل و نقل از مولفه های توسعه ای است که خوشبختانه در کشور ما زیر سایه امنیت پایدار از ارزش دوچندان برخوردار است.
وی سرمایه گذاری در بخش صنعت حمل و نقل استان را ۶ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و تصریح کرد: وجود ۳۵ تشکل صنفی فعال این حوزه در خراسان رضوی موجب شده است تا در حمل مسافر،کالا و ترانزیت از وضعیتی خوبی برخوردار باشیم که در این روز ملی قدردان همه فعالان این صنعت هستیم.
وحدتی فرد در پایان از تشکل های صنفی و نمایندگان آنها درخواست کرد برای رقابتی شدن فضای حمل و نقل کشور و رشد آن نگاه ها و شیوه های مدیریتی سنتی را کنار بگذارند تا بتوان با الگوهای بین المللی موفق بیش از پیش شاهد رشد این صنعت در کشور و به خصوص خراسان رضوی باشیم.
در مراسم گرامیداشت روز ملی حمل و نقل و رانندگان، استاندار خراسان رضوی، مسئولین استانی و بیش از هزار  نفر از خانواده بزرگ حمل و نقل جاده ای استان حضور داشتند که در پایان از جمعی از آنان با اهدا تندیس تقدیر به عمل آمد.


 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی