در کمیسیون تجارت اتاق مشهد عنوان شد:برگزاری مراسم روز صادرات در استان ،تقدیر از صادر کنندگان نمونه

در کمیسیون تجارت  اتاق مشهد عنوان شد:برگزاری مراسم روز صادرات در استان ،تقدیر از صادر کنندگان نمونه
نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری :

در کمیسیون تجارت  اتاق مشهد عنوان شد:برگزاری مراسم روز صادرات در استان ،تقدیر از صادر کنندگان نمونه

نشست کمیسیون تجارت اتاق مشهد  به ریاست  محمد حسین روشنک و با حضور صادرکنندگان نمونه ملی و استانی و همچنین تشکل های اقتصادی استان در اتاق بازرگانی خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق مشهد

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان رضوی در این  نشست با اشاره به اینکه در شرایط کنونی اقتصاد کشور انتخاب صادرکننده نمونه انتخاب  بسیار دشواری است، اظهار کرد: واحدی که به عنوان صادرکننده نمونه انتخاب می شود باید از  امتیازات  بالایی همچون حضور در نمایشگاه، عقد قرارداد، دفاتر بین المللی و ... برخوردار باشد که تمام این موارد هزینه بر است.

روشنک افزود: امسال برای نخستین بار 5 صادرکننده نمونه ملی از استان خراسان رضوی انتخاب شدند که این امر شایسته تقدیر و مایه مباهات برای استان است که در شرایط سخت اقتصادی هنوز افرادی هستند که کار و تولید را زمین نگذاشته و در جهت اشتغالزایی حرکت می کنند.

وی ادامه داد: دبیرخانه دائمی برگزاری مراسم ( اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی) آماده دریافت و پذیرش پیشنهادات و نقطه نظرات تمامی تشکل های خصوصی و بازرگانان و صادرکنندگان نمونه برای برگزاری هرچه بهتر مراسم روز صادرات استان است.

در ادامه دبیر اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی، مهدی امینی با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده توسط کمیته اجرایی برای برگزاری مراسم روز صادرات استان در  سال 95گفت: در جلساتی که به منظور  تصمیم گیری با حضور مسئولان و تشکل ها برگزار شد، مکان و روز مراسم  روز صادرات تعیین و اقدامات لازم انجام شد.

امینی عنوان کرد: از اقدامات صورت گرفته می توان به تهیه کلیپ، ویژه نامه، پوستر، ارتباط با رسانه های استان و ... اشاره کرد، همچنین با شهرداری رایزنی ش به عمل امد تا فضاسازی مناسب در تاریخ نزدیک به برگزاری مراسم در سطح شهر انجام شود.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق مشهد در ادامه بیان کرد: اینکه چرخه تولید در شرایط کنونی بچرخد کار ساده ای نیست اما با نگاه به حوزه تجارت و مشکلات موجود به خوبی می توان فهمید که حتی یک دلار صادرات هم ارزشمند است چون ارزش افزوده ای عاید کشور شده که در اشتغالزایی تاثیرگذار است.

روشنک تاکید کرد: درمان بیکاری در کلمه صادرات نهفته است و در حقیقت صادرات به معنای فعال کردن حوزه تولید، اشتغالزایی و چرخش و رونق اقتصاد است و توجه کردن به صادرات است که می تواند چالش های اقتصادی و رکود حاکم بر کشور را درمان کند.

وی با بیان اینکه امروز نیاز به اجرایی کردن فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی هستیم، اظهار کرد: ریشه اقتصاد مقاومتی را در قرآن کریم و در سوره یوسف می توان پیدا کرد ایاتی که اشاره به هفت سال رونق و هفت سال خشکسالی دارد درسی برای تمام ماست که متاسفانه از آن استفاده نشده است.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق در ارتباط با برگزاری مراسم روز صادرات استان گفت:  هماهنگی هایی انجام شده تا بتوان زمینه دیدار صادرکنندگان نمونه ملی و استانی را با استاندار محترم جهت بررسی موانع صادراتی فراهم کرد.

روشنک خاطرنشان کرد: در حقیقیت هدف اصلی ما این است به بهانه تجلیل از صادرکننده نمونه  بتوانیم صادرات را به عنوان یک جایگاه معرفی کنیم و کاری کنیم تا صادرکنندگان تسهیلاتی با دو درصد سود بانکی کمتر دریافت کنند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی دربان ثانی نیز در ادامه با بیان اینکه فعالیت و پابرجا ماندن واحدهای تولیدی اقدام بسیار بزرگ و شایسته تقدیر است، اظهار کرد: اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی با داشتن افرادی دلسوز و پیگیر در راستای حل مشکلات بازرگانان فعالیت می کند و دغدغه مندی حل این مشکلات را به صورت کاملا جدی دارد.

وی با بیان اینکه اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی از تشکل هایی است که به جامعه خدمت کرده است، عنوان کرد: یکی از اقدامات اخیر اتحادیه صادرکنندگان آموزش بازرگانان جوان به صورت رایگان بوده که آنها را با بازار تجارت به صورت کاربردی آشنا می کنند.

دربان ثانی خاطرنشان کرد: امروز دولت باید از این واحدها حمایت کند اما اگر حمایتی هم انجام نمی دهد حداقل از سخت گیری های بی مورد بپرهیزد تا بتوان گامی برای توسعه اقتصاد کشور برداشت.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی