مشارکت معین‌های اقتصادی برای کمک مقابله با بحران ناشی از شیوع کرونا در سطح شهرستان‌های استان

مشارکت معین‌های اقتصادی برای کمک مقابله با بحران ناشی از شیوع کرونا در سطح شهرستان‌های استان
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : سه شنبه ، 27 اسفند 1398

دبیر نهاد مردمی اقتصادمقاومتی خراسان رضوی عنوان کرد:

مشارکت معین‌های اقتصادی برای کمک مقابله با بحران ناشی از شیوع کرونا در سطح شهرستان‌های استان

 

دبیر نهاد مردمی اقتصادمقاومتی خراسان رضوی گفت: در این روزهای دشوار، که جامعه با بحران کرونا دست به گریبان است، معین‌های اقتصادی در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود، وارد میدان شده و اقدامات ارزشمندی را به ثمر رسانده‌اند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ علی اکبر لبافی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: علی رغم شیوع بیماری کرونا، دبیرخانه ستاد نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی که در محل مرکز آموزش و پژوهش اتاق مشهد مستقر است، همچنان پیگیر امور بوده و متقابلا معین های اقتصادی نیز با جدیت کار را در مناطق تحت پوشش دنبال می کنند.

وی در خصوص اقدامات انجام گرفته توسط معین های اقتصادی به منظور پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری کرونا تصریح کرد: مذاکرات متعددی با معین های اقتصادی از سوی این نهاد انجام گرفت. آن ها نیز اقدامات بسیار مطلوبی را در بخش های مختلف رقم زدند. بخشی از اقدامات در قالب تخصیص کمک های مالی بود و قسمتی نیز در چارچوب اقدامات اجرایی نظیر: اطلاع رسانی، ارائه بخشی از امکانات و تجهیزات بنگاه های اقتصادی برای کمک به ستادهای مقابله با کرونا در شهرستان ها و... انجام گرفت.

لبافی گفت: ایجاد خط تولید ماسک، انجام عملیات ضدعفونی سطح شهر، توزیع بطری محلول ضدعفونی به طور رایگان در میان مردم، اطلاع رسانی و توزیع بروشورهای آموزشی جهت پیشگیری از شیوع کرونا، کمک به مراکز درمانی و ... نمونه هایی از این کمک های ارزشمند در شهرستان ها و مناطق محروم استانمان هستند.

وی متذکر شد: باید اذعان کنیم که امروز اشتغال و فضای کسب و کار ما در شهرستان ها و مناطق مختلف استان، متاثر از شیوع این بیماری قرار گرفته است و تلاش معین های اقتصادی که خود نیز با این چالش ها دست به گریبان بوده اند، حمایت از اقشار آسیب پذیر و عمل به مسئولیت های اجتماعی شان است.

 دبیر نهاد مردمی اقتصادمقاومتی خراسان رضوی در ادامه گزارشی از پیشرفت اقدامات معین های اقتصادی استان ارائه و خاطر نشان کرد: بررسی و جمع بندی ما نشان می دهد که تاکنون بالغ بر دو هزار و 201 پروژه اقتصادی توسط 131 معین در 28 شهرستان مشخص و در سامانه رصد اقدامات معین های اقتصادی ثبت شده است. از این تعداد هزار و 412 پروژه که توسط 64 معین اقتصادی در 25 شهرستان کلید خورده بود؛ به تایید گروه کارشناسی نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی رسید.

وی توضیح داد: اما از این شمار، هزار و 99 پروژه ایجادی، 79 پروژه تکمیلی، 229 پروژه توسعه‌ای و 5 پروژه ظرفیت خالی هستند و حدود 60 درصد از این فعالیت ها مربوط به حوزه کشاورزی می باشند.

وی ادامه داد: از مجموع هزار و 412 پروژه اقتصادی مذکور، 645 مورد آن با ظرفیت 3 هزار و 479 فرصت شغلی، به بهره برداری رسیده اند. 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی