کامیون های تجاری برای تردد از مرز افغانستان مشکلی ندارند

کامیون های تجاری برای تردد از مرز افغانستان مشکلی ندارند
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : دوشنبه ، 05 اسفند 1398

ناظر گمرکات خراسان رضوی وضعیت تردد در مرز افغانستان را تشریح کرد:

کامیون های تجاری برای تردد از مرز افغانستان مشکلی ندارند

 

ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: کامیون های باری و تجاری برای تردد از مرز افغانستان مشکلی ندارند اما به دلیل شیوع کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فعلا مسافران اجازه عبور ندارند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، امید جهانخواه در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام این خبر افزود: درباره اینکه مسافران از چه زمانی می‌توانند از مرز عبور کنند، اطلاعی ندارم و هنوز خبری به دست ما نرسیده است اما خودروهای تجاری مشکلی برای تردد ندارند.

وی درباره تمهیدات درنظر گرفته شده برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در مرز مشترک دو کشور، اظهار کرد: از قبل پیگیری‌های لازم صورت گرفته و توسط مدیرکل گمرک دوغارون برای همکاران و محمولاتی که تردد می‌کند، اعمال می شود و تمامی نظارت ها و کنترل‌های لازم انجام می‌پذیرد.

محمد کوهگرد، مدیرکل گمرک دوغارون نیز به خبرنگار ما گفت: هم اکنون در این مرز عبور کامیون ها در حال انجام است و در بحث تجاری مشکلی نداریم اما در موضوع تردد مسافران، در حال رایزنی هستیم.

وی تصریح کرد: بنا به اعلامی که به ایران ضورت گرفته، از دیروز طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی افغانستان در کابل، ورود و خروج از مرزهای زمینی و هوایی این کشور موقتا متوقف شده است اما چون این اقدام بدون هماهنگی بوده و با توجه به اینکه بیش از 98 درصد اتباعی که از دوغارون عبور می کنند، افغانستانی هستند، شاهد ازدحام در مرز هستیم.

کوهگرد خاطرنشان کرد: ما از کانال وزارت امور خارجه و از طریق ملاقات های مرزی در حال رایزنی برای برطرف کردن مشکلات هستیم و درباره اینکه از فردا موضوع عبور مسافران از مرز حل شود، اظهار نظری از سوی افغانستانی ها نشنیده ایم.

وی درباره تمهیدات انجام شده در مرز در راستای پروتکل‌های پیشگیری از شیوع بیماری در این مرز گفت: از همان ابتدا که این موضوع مطرح شد، برنامه ریزی هایی در کمیسیون ساماندهی مرز و کمیته هماهنگی آن صورت گرفت و شبکه بهداشت از طریق بروشور و ارائه توضیحات، اطلاع رسانی لازم را به انجام رساند. هم اکنون در ورودی مرز، بحث های کنترلی مسافر و کامیون تشدید شده و با دوربین های حرارت سنج و تب سنج در حال کنترل افرادی است که در این مسیر تردد می‌کنند.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی