کاهش بروکراسی اداری به نتیجه‌بخش  بودن پروژه‌های سرمایه‌گذاری کمک می‌کند

کاهش بروکراسی اداری به نتیجه‌بخش  بودن پروژه‌های سرمایه‌گذاری کمک می‌کند
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : چهارشنبه ، 04 دي 1398

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی:

کاهش بروکراسی اداری به نتیجه‌بخش  بودن پروژه‌های سرمایه‌گذاری کمک می‌کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: برای تسریع در به ثمر نشستن پروژه‌های سرمایه‌گذاری، باید بر روی کاهش بروکراسی اداری و رفع موانع پیش پای سرمایه‌گذاران تمرکز کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان در جلسه بررسی طرح‌های سرمایه گذاری شهرستان بینالود اظهار کرد: برای تمامی شهرستان‌هایی که در قالب مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی تفاهم نامه امضا کرده‌اند، به منظور بررسی مسائل و رفع مشکلات به صورت جداگانه جلساتی با هدف رفع حداکثری موانع و تسهیلگری در مسیر تحقق سرمایه گذاری ها جلساتی برگزار خواهد شد. 
وی با اشاره به اینکه تاکنون 24 جلسه برای شهرستان‌های استان برگزار شده و برای مابقی نیز به زودی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: برخی از طرح‌ها در شهرستان بینالود تعیین تکلیف شده، شماری دیگر نیز نیازمند بررسی در سطح استانی هستند و تعداد اندکی نیز باید در سطح ملی مورد بررسی قرار گیرند. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه تامین منابع مالی مهم‌ترین مسئله‌ای است که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با آن مواجه هستند، عنوان کرد: در حوزه گردشگری تامین سرمایه و اخذ تسهیلات راحت‌تر انجام می‌گیرد چرا که فرآیندها تسهیل شده است.
رسولیان با اشاره به اینکه دولت در برخی از پروژه‌های زیرساختی به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند، افزود: شهرستان بینالود دارای ظرفیت‌های فراوانی در بخش گردشگری است و باید  برای افزایش ماندگاری گردشگران در این منطقه برنامه ریزی شود.
وی تصریح کرد: این شهرستان سرمایه‌گذاری خوبی در حوزه گردشگری غذا داشته و ظرفیت آن را دارد تا به حوزه‌های گردشگری سلامت و اکوتوریسم ورود پیدا کند. 
رسولیان بر اهمیت جذب سرمایه‌گذاری برای شهرستان بینالود تاکید کرد و متذکر شد: طبیعتا اگر رویکرد متولیان امر بر کاهش بروکراسی و موانع پیش روی سرمایه‌گذاران متمرکز باشد؛ نتیجه بهتری حاصل شده و پروژه‌های این حوزه نیز با سرعت بیشتری به ثمر می‌نشیند. 

* تعدیل بروکراسی‌ها به تقویت انگیزه‌ سرمایه‌گذاران منجر می‌شود

در ادامه، فرماندار شهرستان بینالود عنوان کرد: سال گذشته تنها از یک محور، 30 میلیون و 200 هزار خودرو به طرقبه وارد شدند که با احتساب هر خودرو دو سرنشین، جمعیتی بالغ بر 60 میلیون نفر به انگیزه بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری، به این شهرستان سفر کرده‌اند. 
سیدحسین حسینی افزود: با تمامی ادارات کل تعاملات مطلوبی داریم، البته باید تعاملاتی را نیز در راستای کاهش زمان صدور مجوزهای مرتبط با فضای کسب و کار انجام دهیم. 
وی تصریح کرد: گردش مالی شهرستان بینالود در حوزه صنعت، معدن و تجارت بالغ بر 1700 میلیارد تومان و در بخش گردشگری نیز با وجود تعداد زیادی رستوران و مجتمع های پذیرایی بالغ بر 100 میلیارد تومان برآورد می‌شود. 
فرماندار شهرستان بینالود ادامه داد: سرمایه‌گذاران این شهرستان معمولا در حوزه اخذ مجوزها با چالش مواجه هستند که بخشی از این طرح‌ها براساس زمانبندی مورد حل و فصل قرار می‌گیرد. 
حسینی با اشاره به اینکه 31 پروژه در بخش‌های کشاورزی و صنایع غذایی با رایزنی‌های انجام گرفته در داخل شهرستان بینالود به بهره‌برداری رسیده‌ است، یادآور شد: کل پروژه‌های سرمایه‌گذاری این شهرستان 25 مورد است که به چند دسته به لحاظ ساختار و مقیاس تقسیم می‌شوند. 
لازم به ذکر است؛ در این جلسه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی شهرستان بینالود به بیان مسائل و مشکلاتشان با دستگاه‌های اجرایی استان پرداختند که مقرر شد تا برخی از این مسائل در سطح استانی حل و فصل و برخی دیگر نیز به مراجع ملی ارجاع شود.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی