کسب رتبه نخست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در کشور، طی 6ماهه سال جاری

کسب رتبه نخست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در کشور، طی 6ماهه سال جاری
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : دوشنبه ، 02 دي 1398

وزارت کشور اعلام کرد:

کسب رتبه نخست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در کشور، طی 6ماهه سال جاری

 

وزیر کشور، در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی، رئیس جمهوری کشورمان، گزارشی از عملکرد شوراهای استانی گفتگوی دولت و بخش خصوصی در 6ماهه 1398 منتشر کرد. در این گزارش رحمانی فضلی؛ «خراسان رضوی» با کسب 92 امتیاز رتبه نخست را در میان شوراهای گفتگوی استان ها کشور کسب کرده است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ در ارزیابی های انجام شده از سوی وزارت کشور، «خراسان رضوی» در جایگاه اول قرار گرفته و استان های خوزستان، آذربایجان شرقی و تهران نیز رتبه های رتبه های دوم تا چهارم را کسب نموده است.

این گزارش حاکیست، برگزاری منظم جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان(با حضور شخص استاندار و رئیس اتاق خراسان رضوی)، کیفیت جلسات برگزار شده و تمرکز آن ها بر طرح موضوعات اقتصادی مرتبط با محیط کسب و کار، نتیجه و اثربخش بودن مصوبات، پیگیری و تلاش مستمر برای شناسایی قوانین مخل کسب و کار و ارائه پیشنهادات کاربردی برای رفع موانع موجود در سطح ملی، وجود سامانه های نظرخواهی و نظرسنجی از ذینفعان و تشکل های اقتصادی و... از جمله مولفه هایی است که به کسب این عنوان منجر شد.

در گزارش وزارت کشور همچنین آمده است؛ طی در 6ماهه سال 1398، تعداد 137 جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان های سراسر کشور برگزار شده که منجر به صدور 1032مصوبه شده است.

*تلاش برای گره گشایی از مشکلات با استفاده از ظرفیت های درون استانی

علی اکبر لبافی، رئیس دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی درباره کسب این رتبه گفت: در دو سه سال اخیر با پیگیری های بیشتری که انجام شده، تحولی در حوزه دبیرخانه و شورا در استان خراسان رضوی به وجود آمده؛ نخست اینکه سعی شد مسائلی که مطرح می‌شود برگرفته از نظر بخش خصوصی و تشکل های اقتصادی و دستگاه اجرایی باشد و پس از  کارشناسی، در شورا ارائه گردد.

وی ادامه داد:از سوی دیگر، تاکید ما بر استفاده حداکثری از ظرفیت های درون استانی برای حل مشکلات بوده است و به همین استناد نیز گره بعضی از چالش های بخش خصوصی را در چارچوب تفاهماتی میان دستگاه های اجرایی متولی و تشکل مرتبط در بخش خصوصی، گشوده ایم.

وی کسب این رتبه را مرهون همراهی بخش های مختلف، از تشکل های اقتصادی گرفته تا دستگاه های اجرایی و نظارتی دانست و ابراز امیدواری کرد تا همراهی ها در این بخش روزافزون باشد.

*انتشار ششمین جلد قوانین مخل محیط کسب و کار در آینده نزدیک

رئیس دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان یک خبر هم داد و آن تدوین ششمین جلد از قوانین مخل فضای کسب و کار بود. به گفته لبافی این قوانین چند سال است که توسط این دبیرخانه احصاء می شوند و از سوی پارلمان بخش خصوصی چاپ و منتشر می گردد.

وی توضیح داد: پنج جلد پیشین را در اختیار مراجع مختلف قرار داده ایم از رئیس مجلس بگیرید تا معاون حقوقی ریاست جمهوری. امیدواریم این تلاش ما به اقدامی موثر از سوی آن ها منجر شود. جلد ششم نیز به زودی منتشر خواهد شد و در اختیار مراجع تصمیم گیر و تصمیم ساز قرار می گیرد.

 

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی