بیست و هفتمین جلسه هیات نمایندگان اتاق مشهد برگزار گردید: امضای تفاهم نامه با صدا و سیمای خراسان در آینده نزدیک

بیست و هفتمین جلسه هیات نمایندگان اتاق مشهد برگزار گردید: امضای تفاهم نامه با صدا و سیمای خراسان در آینده نزدیک
نویسنده خبر : مدیر سایت تاریخ بارگذاری : پنج شنبه ، 28 مرداد 1395

بیست و هفتمین جلسه هیات نمایندگان اتاق مشهد برگزار گردید: امضای تفاهم نامه با صدا و سیمای خراسان در آینده نزدیک

اعضای هیات نمایندگان اتاق مشهد  در بیست و هفتمین جلسه خود به بررسی مهمترین رویدادهای اقتصادی استان و کشور پرداخت.

نایب رییس اتاق ایران و رییس اتاق مشهد در این جلسه از انعقاد تفاهمنامه با صدا و سیمای مرکز خراسان خبر داد و اظهار کرد:

امضای تفاهم نامه با صدا و سیمای خراسان در آینده نزدیک

امضای این تفاهم نامه جهت تعامل بیشتر بخش خصوصی با صدا و سیما به منظور برنامه سازی ومعرفی کارشناسان بخش تولید و صادرات  به این سازمان می باشد.

وی در ادامه با اشاره به پابرجا بودن مشکلات مالیاتی واحدهای صنعتی استان علیرغم پیگیری های اتاق مشهد از هیأت نمایندگان درخواست کرد نظرات کارشناسی خود را جهت حل مشکلات مالیاتی صنعتگران استان ارایه تا به مقامات بالا ارایه گردد.

شرایط دریافت تسهیلات با گذشته تفاوتی نداشته است

نایب رئیس اتاق ایران  ضمن اشاره به ارایه تسهیلات به صنایع مشکل دار خاطر نشان ساخت: ارایه تسهیلات به صنایع باید با انعطاف بیشتری همراه باشد نه اینکه شرایط دریافت تسهیلات با گذشته تفاوتی نداشته باشد.

در ادامه روشنک رئیس کمیسیون تجارت اتاق مشهد نیز با اشاره به اینکه دارندگان کارت بازرگانی برای دریافت این کارت مراحل مختلفی می گذرانند و تأمین اجتماعی، اداره دارایی و مالیات بر دارندگان این کارتها موظفند سالانه یک در هزار از کل فروش و سه در هزار از سود خود را به اتاق ها بپردازندگفت: دارندگان کارت عضویت سالانه 300 هزار تومان حق عضویت به اتاق می پردازند و هیچ یک از مشکلات کارت بازرگانی را نیز ندارند.وی خواستار تشکیل کار گروهی به منظور بررسی این موضوع گردید.

در ادامه جلسه هیأت نمایندگان علی شریعتی مقدم رئیس کمیسیون کشاورزی و آب اتاق مشهد گزارش از فعالیت های این کمیسیون را ارایه داد.

بررسی چالش های بخش کشاورزی

رئیس کمیسیون کشاورزی و آب اتاق مشهد در این گزارش با اشاره به چالش های بخش کشاورزی آب و صنایع وابسته در ارتباط با تدوین برنامه ششم توسعه اظهار کرد: به منظور توسعه و ارتقاء علمی بخش کشاورزی باید برنامه ریزی برای پیشتازی اقتصاد دانش بنیان و نوسازی نظام تولید کشاورزی و افزایش سهم تولید و صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان کشاورزی و دستیابی به رتبه اول اقتصاد دانش بنیان در منطقه و سهم حداقل 50% تولیدات دانش بنیان در پایان برنامه انجام پذیرد.

پرداختن به مشکل بحران آب در استان نیازمند برنامه ریزی

شریعتی مقدم با ذکر جدی بودن بحران آب در استان بر برنامه ریزی برای ایجاد نظام جامع مدیریت در کل چرخه آب براساس اصول توسعه پایدار و آمــایش سرزمین در حـــوزه آبریز کشور و کاهش 50 درصدی مصرف آب با حفظ ارزش اقتصادی آن، افزایش راندمان آبیاری در انتقال و مصرف و توسعه روش های نوین آبیاری تأکید کرد.  

بررسی مشکلات آب در خراسان رضوی و سیستم های نوین آبیاری، آسیب شناسی عضویت ایران در wto بر محصولات صادراتی کشاورزی استان، تهیه دایرکتوری بخش کشاورزی استان، ایجاد کمیته شهرستان ها زیر مجموعه کمیسیون، توسعه تولید محصولات سالم و ارگانیک و رواج فرهنگ آن بین کشاورزان، پیگیری و برنامه ریزی به منظور افزایش تولید داروهای گیاهی در استان از ظرفیت ها و چالش های مهم و اثرگذار کمیسیون کشاورزی و آب اتاق مشهد و بود که در ارایه این گزارش به آن اشاره شد.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی