گناباد، مقصد دومین سفر شهرستانی نمایندگان پارلمان بخش خصوصی استان بود

گناباد، مقصد دومین سفر شهرستانی نمایندگان پارلمان بخش خصوصی استان بود
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : سه شنبه ، 14 آبان 1398

گناباد، مقصد دومین سفر شهرستانی نمایندگان پارلمان بخش خصوصی استان بود

بهره گیری از ظرفیت‌ها و مزیت‌های بومی گناباد برای تحقق گام های توسعه‌ای

 

 

هیاتی به نمایندگی از اتاق مشهد، در دومین مرحله از سفرهای شهرستانی پارلمان بخش خصوصی استان، عازم گناباد شدند و ضمن بازدید از بنگاه های اقتصادی این شهرستان، با جمعی از فعالان اقتصادی و مسئولان آن دیدار کرده و در جریان ظرفیت های این شهرستان قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ «محمود سیادت»، نایب رئیس اتاق مشهد و «ناصر صادقی»، دبیر معین اقتصادی گناباد در حاشیه برنامه های این سفر در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی این شهرستان حضور یافتند و پیرامون زمینه های مشترک همکاری پارلمان بخش خصوصی برای کمک به توسعه گناباد، گفتگو کردند.

حامد قربانی، فرماندار شهرستان گناباد نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت های این منطقه بیان کرد: اتاق بازرگانی در مقام فراگیرترین تشکل بخش خصوصی می تواند به پیشبرد اهداف مدیریت امور اقتصادی و اقتصادی شهرستان گناباد، یاری برساند.

وی با اشاره به نقش اتاق مشهد به عنوان معین اقتصادی گناباد، متذکر شد: تا به امروز تعاملات خوبی با نماینده معین اقتصادی گناباد داشته ایم. تلاش ما این است تا راهکارهایی سریع و عملیاتی برای نزدیکتر شدن دیدگاه ها طراحی کنیم و از فرصتی که الگوی مثلث توسعه اقتصادی برای ایفای موثر نقش بخش خصوصی ایجاد کرده است، به بهترین شکل بهره بگیریم.

این مقام مسئول از سفرهای شهرستانی هیات نمایندگان اتاق مشهد استقبال کرد و آن را گام عملی بخش خصوصی برای پیشبرد اهداف توسعه اقتصادی در استان برشمرد و گفت: اتاق در مقام پارلمان بخش خصوصی و ساختاری که برگزیدگان فعالان اقتصادی در آن حضور دارد، می تواند نظرات بخش خصوصی را جمع بندی کرده و در اختیار نهادهای دولتی قرار دهد و توامان مطالبات این قشر را به شایستگی پیگیری نماید. از این منظر، اقدام هیات نمایندگان اتاق مشهد برای سفر به شهرستان ها و تعامل با فعالان اقتصادی در اقصی نقاط این خطه، قابل تقدیر و تحسین است.

* گناباد؛ شهرستانی با مزیت ها و ظرفیت های فراوان و ارزشمند بومی

در ادامه این نشست محمود سیادت، نایب رئیس اتاق مشهد نیز به تبیین اهداف این سفر پرداخت و عنوان کرد: تلاش پارلمان بخش خصوصی استان، تبیین و ترویج ابعاد قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار است تا در این مسیر، همکاری اجزای شهرستانی و استانی دستگاه های دولتی جلب شود و روند تحقق این قانون مهم تسریع گردد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و همچنین نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در اتاق مشهد مستقرند و این ها ظرفیت های مطلوبی برای پیگیری مطالبات بخش خصوصی و همچنین مسئله توسعه استان هستند که باید آن ها را مغتنم بدانیم. طبیعتا شماری از مسائل شهرستان ها در مرکز استان قابل طرح و پیگیری هستند و باید از پتانسیل های موجود برای این منظور بهره بگیریم.

نایب رئیس اتاق مشهد متذکر شد: توسعه امری درون‌زا است و تا ذهن و اراده افراد آن را طلب نکند، نمی توان با اتکای صرف به سرمایه ها یا زیرساخت های تولیدی، آن را محقق کرد.

سیادت، گناباد را شهرستانی با مزیت ها و ظرفیت های فراوان و ارزشمند دانست و عنوان کرد: قطعا اراده و علقه مردمان این آب و خاک به شهر و دیارشان، پتانسیل خوبی برای کمک به توسعه آن است و باید از ظرفیت های بومی شهرستان، بهره بجوییم.

وی تاکید کرد: دانشگاه گناباد باید به مثابه موتور محرک صنعت و اقتصاد، ایده های نو را بپروراند و نهادهای دولتی شهرستان نیز حمایت لازم را برای عملیاتی شدن این ایده ها به عمل آورند.  

سیادت یادآور شد: به باور ما، مسیر توسعه از روستا آغاز می شود و از این منظر، باید اقدامات ترویجی بیشتری در سطح روستاهای استانمان انجام بگیرد. اتاق بازرگانی مشهد نیز پتانسیلی را در بخش آموزش در اختیار دارد که می تواند در بعضی بخش های خاص آن را در اختیار شهرستان گناباد قرار دهد.

*ضرورت تلاش برای حفظ و پایدار نمودن اشتغال موجود در گناباد

در ادامه این جلسه تریبون در اختیار جمع دیگری از مسئولان و نمایندگان بخش خصوصی شهرستان گناباد قرار گرفت.

سیدعلی آقایي، رئیس شورای اسلامی گناباد گفت: قنات هایی که در محدده خدمات شهری است با مجموع آبدهی 500 لیتر در ثانیه، پتانسیل خوبی را برای ترویج باغداری در گناباد فراهم می کنند و در حوزه گردشگری نیز از ظرفیت های خوبی برای جذب سرمایه برخوردارند.

وی اعلام کرد: شهرداری به تعهداتی که در جلسه 28 شهریور 1398، برای حمایت از معین اقتصادی و امر سرمایه گذاری مصوب شد، عمل کرده و مراتب جهت اطلاع به سرمایه گذار و اتاق مشهد اعلام خواهد شد.

باصری، نماینده خانه صنعت، معدن و تجارت گناباد نیز به تلاش برای حفظ و پایدار کردن اشتغال موجود در این شهرستان اشاره و بیان کرد: بخشی از مشکلات و گره های ما، با عرصه تصمیم گذاری کلان و ملی پیوند خورده است. از جمله آن می توان به افزایش نرخ حمل و نقل جاده ای، سود سنگین تسهیلات بانکی و افزایش هزینه های جاری تولید و در پی آن رشد قیمت تمام‌شده کالا اشاره کرد. از طرفی تاکید داریم، آنچه که رقابت با واحدهای مشابه در مرکز استان را برای واحدهای تولیدی گناباد سخت کرده، باید اصلاح شود. همه این ها مواردی هستند که اتاق مشهد می تواند با پیگیری‌شان، نقش موثر خود را ایفا کند.

این گزارش حاکیست؛ جمع دیگری از نمایندگان تشکل های اقتصادی نیز در این نشست به طرح دغدغه ها و مطالبات خود پرداختند.

گفتنی است؛ نایب رئیس اتاق مشهد و دبیر معین اقتصادی گناباید، پیش از این جلسه از واحدهای صنعتی و تولیدی «کاشی هستی»، «شیر پگاه گناباد»، «چینی تقدیس گناباد» و... بازدید کردند و در جریان توانمندی ها و ظرفیت های این مراکز تولیدی موفق قرار گرفتند.

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی