نائب رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: «شافعی» بهترین گزینه برای ریاست اتاق ایران است

نائب رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: «شافعی» بهترین گزینه برای ریاست اتاق ایران است
نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری :
نائب رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی ضمن تائید کسالت ریاست اتاق بازرگانی ایران، گفت: شافعی بهترین گزینه برای ریاست اتاق ایران است.
 
حسن حسینی در گفت‌و گو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، اظهار کرد: در خصوص دلیل استعفای آقای جلال‌پور موضوع کسالت حتمی است چرا که من 15 روز قبل با ایشان ملاقات داشتم و ایشان تائید چند پزشک مبنی بر فاصله گرفتن از امور پرتنش را مطرح کردند و گفتند که حتی برای پرواز هم باید از پزشک خود اجازه بگیرند.
 
وی در مورد عملکرد کلی اتاق بازرگانی ایران، تصریح کرد: متاسفانه نظام اقتصادی به گونه‌ای است که پس از تحریم‌ها و اجرای برجام اتفاق خاصی در بخش خصوصی رخ نداد و این موضوع بیشتر به نفع بخش دولتی بود.
 
حسینی فرجام برجام را اتفاقی دانست که ولو از ریاست هر شخصی در اتاق بازرگانی اتفاق می‌افتاد و افزود: این مسائل در سطح بین‌المللی اتفاق افتاده بود و چندان به عملکرد اتاق بازرگانی مرتبط نبود، آنچه که به بخش خصوصی مربوط بود این بود که چقدر می‌توانیم از این اتفاقات بهره ببریم؟ باید بررسی کرد که محاسن واقعی فرجام برجام برای بخش خصوصی چه بوده است؟ که از نظر من بهره‌گیری بخش خصوصی از جمله اتاق بازرگانی از این اتفاق چشمگیر نبود.
 
نائب رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی اقتصاد کلان را تحت اختیار دولت دانست و خاطرنشان کرد: شاهد افزایش حضور هیات‌های تجاری طی یک سال گذشته با توجه به بحث لغو تحریم‌ها بودیم اما مهم دستاورد این هیات‌ها است که متاسفانه با توجه به اهداف ایران دستاورد آنچنانی حاصل نشد.
 
وی ادامه داد: هدف ایران بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز دنیا و تاثیرگذاری در بازار روز بود اما هیات‌های تجاری اکثرا به دنبال یک کشور مصرف‌کننده برای فروش محصولات خود بودند، برای مثال در حال حاضر بسیاری از برندهای معروف در چین تولید می‌شود و با وجود این شرایط تحریم چین برای آمریکا مشکل خواهد بود هدف ما هم رسیدن به همچنین موقعیتی بود که متاسفانه حاصل نشد. و می‌توان گفت که به طور کلی در این موقعیت دولت بیشتر از بخش خصوصی ذی‌نفع شد.
 
گاهی خصوصی‌ها دولتی‌تر‌ند
حسینی تصریح کرد: به اعتقاد من ما بخش خصوصی‌ها گاهی از دولتی‌ها دولتی‌تر می‌شویم آنچه که واضح است این است که در حال حاضر اتاق نیازمند یک تفکر خصوصی است نه فرد خصوصی؛ من عملکرد اتاق را مثبت ارزیابی نمی‌کنم چرا که در بخش خصوصی غول‌هایی وجود دارند که با رانت‌های دولتی در این بخش رشد کرده‌اند و ریاست اتاق باید در ابتدا خط مشی خود را از این افراد جدا می‌کرد که این اتفاق آنطور که باید نیفتاد.
 
 
نائب رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی «شافعی» ریاست اتاق بازرگانی خراسان رضوی را گزینه مناسب برای ریاست اتاق بازرگانی دانست و گفت: به نظر من ایشان خصوصی‌ترین تفکر را در این بخش دارند. رسیدگی به استعفای آقای جلال‌پور احتمالا به 27 همین ماه و جلسه هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران موکول خواهد شد و زیاد مشخص نیست که چه کسانی انتخاب می‌شوند اما گزینه‌های مطرح برای ریاست اتاق آقایان مهرعلیزاده،‌خانساری، پدرام سلطانی و انصاری هستند و چنانچه آقای شافعی نسبت به کاندیداتوری تمایل نشان دهند بهترین گزینه برای این سمت خواهند بود.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی