کاهش صادرات نتیجه دریافت مالیات از صادرکنندگان

کاهش صادرات نتیجه دریافت مالیات از صادرکنندگان
نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری :

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: دریافت مالیات از صادرکنندگان موجب کاهش صادرات شده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، محمدحسین روشنک ظهر امروز 7 مردادماه در جلسه شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، عنوان کرد: افزایش قیمت کالاهای صادراتی که درنتیجه اخذ مالیات از صادرکنندگان صورت می‌گیرد زمینه‌ساز کاهش صادرات شده است.

وی وضعیت فعالین اقتصادی در خراسان رضوی که عمدتا بخش خصوصی را شامل می‌شوند نامناسب خواند و گفت: در شرایط رکود افزودن بر مالیات بنگاه‌های تولیدی راهکار مناسبی برای تامین درآمد دولت نیست.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان رضوی تاکید کرد: صادرکنندگان برای بازپس‌گیری وجوه پرداختی مبنی بر مالیات برای کالاهای خود دچار مشکل می‌شوند و نمی‌توانند پول خود را در زمان مناسب از دولت بگیرند.

وی دریافت مالیات از صادرکنندگان را عاملی برای افزایش قیمت کالاهای صادراتی دانست و خاطرنشان کرد: قیمت و کیفیت کالاها در بازارهای بین المللی عاملین اساسی در دست گیری بازار هدف به شمار می‌روند و افزایش قیمت کالا موجب از دست رفتن این بازارهای هدف و درننتیجه کاهش صادرات می‌شود.

روشنک تصریح کرد: اگر صادرات در خراسان رضوی نتواند کمکی برای تولیدکننده محسوب شود وضعیت نامناسب اشتغال بدتر از زمان کنونی خواهد شد.

اسماعیل آذری، رئیس اتاق تعاون خراسان رضوی در ادامه این مراسم اظهار کرد: لغو و منتفی کردن کامل مالیات برای صادرات موجب می‌شود تا برخی از افراد از این موقعیت سواستفاده کنند و لازمه این عمل و منتفی کردن کامل مالیات شناسایی صادرکنندگان معتبر است.

وی عدم اخذ مالیات از صادرکنندگان را عاملی برای اعمال فشار بر تولیدکنندگان دانست و خاطرنشان کرد: تولیدکننده باید مالیات بپردازد و صبر کند تا صادرات محقق شده و اسناد معتبر صادر شود تا پول به تولیدکننده عودت داده شود. 

رئیس اتاق تعاون خراسان رضوی تعداد تعاونی‌های صادراتی استان را 22 مورد اعلام و تاکید کرد: 17 درصد صادرات استان توسط این تعاونی‌ها انجام می‌شود درحالیکه تعاونی‌های مرزنشین از پرداخت مالیات معاف نیستند.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی