آمارهای شش ماهه نخست، حکایت از رشد تولید در استان دارد

آمارهای شش ماهه نخست، حکایت از رشد تولید در استان دارد
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : چهارشنبه ، 17 مهر 1398

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی عنوان کرد:

آمارهای شش ماهه نخست، حکایت از رشد تولید در استان دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: اگرچه کشور در شرایط دشوار تحریم ها به سر می برد اما بخش صنعت و اقتصاد ما با تلاشی مضاعف، کوشیده تا بر مشکلات غلبه کند و در راستای تولید بیشتر گام بردارد.

علی رسولیان در نشستی که به منظور بررسی مشکلات تفاهم نامه های سرمایه گذاری شهرستان فریمان برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس آمارهای موجود، در شش ماهه ابتدایی سال جاری، میزان مصرف برق صنعتی استان 10 و مصرف گاز آن در این بخش 8 درصد رشد داشته است. این آمار و روند رو به رشد، حکایت از آن دارد که تولید نیز به همین موازات رشد داشته است، زیرا این اعداد و ارقام با میزان رشد تولید ما در مدت مذکور همخوانی دارد.

وی گفت: در مدت 5 ماهه ابتدایی سال، میزان تولید کنستانتره مس 215 درصد رشد داشته و به همین موازات نیز شاهد رشد تولید محصولاتی مانند الکترو موتور، روغن، کاشی، سیمان، فلزات و آهن و... بوده ایم.

این مقام مسئول ادامه داد: خراسان رضوی در حوزه سرمایه‌گذاری و تولید، دارای ظرفیتی ارزشمند است و باید بتوانیم از این ظرفیت به بهترین وجه بهره بگیریم.

او نقبی به بعضی از مشکلاتی زد که سرمایه گذاران با آن ها دست و پنجه نرم می کنند و متذکر شد:برای بررسی مشکلات تفاهم نامه های سرمایه گذاری شهرستان فریمان، دو جلسه برگزار کردیم که یکی از آن ها در رابطه با زیرساخت های شهرستان جهت اجرای پروژه های سرمایه گذاری بود که در قالب نشست اقتصاد مقاومتی مطرح شد و جلسه دیگر نیز در راستای تفاهمی برای پروژه های سرمایه گذاری و با حضور بانک ها انجام گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به رفع مشکلات بخش سرمایه گذاری و تولید، تصریح کرد: ما موظف هستیم که به تمامی موارد در چارچوب قوانین و ضوابط بپردازیم و در حد اختیار و توانمان گره از مشکلات و موانع بگشاییم.

در ادامه این جلسه شکوه میرشاهی مشاور و مسئول پیگیری پروژه های سرمایه مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی، در توضیحاتی عنوان کرد: در این جلسه به رسیدگی 42 تفاهم نامه، در مجموع به مبلغ 21 هزار و 388 میلیارد تومان و با ضرفیت ایجاد اشتغال برای 9771 نفر، مورد بررسی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: پروژه های مذکور شامل، طرح زمین چمن مصنوعی فوتبال و تنیس، تولید سرم های دارویی، انبار داری و نگهداری محصولات کشاورزی، تولید نان صنعتی، تولید خوراک دام، تکمیل زنجیره گوشت، تولید کاغذ و مقوا، طرح گردشگری سفره خانه سنتی، گردشگری سلامت و آب درمانی و... می باشد.

مشاور استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: همچنین از ديگر طرح های رسیدگی شده در این جلسه می توان به طرح تولید بچه ماهی و تولید ماهیان سردابی، طرح تولید الکترود گرافیکی، بسته بندی ماهی میگو، طرح خدمات گردشگری بین راهی، پروش دام سنگین، طرح گردشگری و هتل داری، تولید تیرآهن، تولید شوینده گیاهی، پرورش بوقلمون گوشتی، طرح تولیدی یک واحد شیر پاستوریزه و تولید پلیمر در محصولات بهداشتی و... اشاره کرد.

این گزارش حاکیست؛ در این جلسه تمامی موارد مذکور به بحث و بررسی گذاشته شد و بنا به ظرفیت های موجود در خصوص این طرح ها تعیین تکلیف انجام گرفت.

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی