آمادگی خراسان رضوی برای حضور در اکسپو 2020 دبی

آمادگی خراسان رضوی برای حضور در اکسپو 2020 دبی
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : چهارشنبه ، 17 مهر 1398

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی خبرداد:

آمادگی خراسان رضوی برای حضور در اکسپو 2020 دبی

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداري خراسان رضوی از آمادگی استان برای حضور در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی خبرداد.

علی رسولیان در جلسه هماهنگی که پیرامون این نمایشگاه برگزار شد، اظهار کرد: تصمیم داریم برنامه ریزی های خود را به گونه ای تنظیم کنیم که علاقه مندان و فعالان اقتصادی استان بتوانند در این رویداد حضور پیدا کنند.این نمایشگاه، یک ظرفیت خوب برای توسعه فرصت های تجاری در سطح بین المللی به شمار می آید و به همین منظور باید هماهنگی درستی انجام بگیرد تا بتوانیم توانمندی هایمان را به شکل شایسته ای، معرفی کنیم.

رسولیان خاطرنشان کرد: استان خراسان رضوی ظرفیت های خوبی را دارا بوده و باید بتوانیم به خوبی این ظرفیت ها را در معرض عموم قرار دهیم. شهرداری نیز باید مشهد 2020 را به خوبی در قالب ماکت، فیلم و ویدئو و نماسازی نشان دهد.

وی با بیان اینکه ارائه ظرفیت های موجود در حوزه سنگ های زینتی و قيمتی استان در این نمایشگاه یکی از تلاش های ما خواهد بود، تاکید کرد: باید 50 برند نمونه استان را برای حضور در نمایشگاه انتخاب کرده و برای هر بخش سرتیمی مشخص شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: خراسان رضوی قطب مواد غذایی و خشکبار بوده که این گزینه هم در نمایشگاه می تواند به خوبی نمود پیدا کند.

در ادامه این جلسه سعید سیفی، مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد، عنوان کرد: هدف از برگزاری این جلسه هم فکری در خصوص برگزاری نمایشگاه اکسپو 2020 دبی است که هر 5 سال یکبار برگزار می شود و به مدت 6 ماه ادامه دارد.  نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ متفاوت ترین رویداد برای گردشگران خواهد بود و به واسطه میزبانی کشورهای مختلف برای این رویداد بزرگ، بسیار مورد توجه است.

وی ادامه داد: اکسپو 2010 در چین و رویداد 2015 آن در ایتالیا برگزار شد و در این دوره نیز دبی میزبان نمایشگاه مذکور خواهد بود. اما اینکه در دوره جاری این رویداد، خراسان رضوی نیز زمینه حضور را دارد، امر مهم و فرصتی ارزشمند به شمار می آید.

در ادامه این جلسه علیرضا قدم یاری، مدیر برنامه ریزی و توسعه نمایشگاه بین‌المللی مشهد، اضافه کرد: اکسپو يک رویداد جهانی با رويکرد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است که توسط کشوری که برنده کاندیداتوری این نمایشگاه باشد، برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: بعد از جام جهانی و بازی المپیک، اکسپو سومین رویداد مهم دنیا محسوب شده و به دو دسته جهانی که هر 5 سال یکبار و بین المللی که در فاصله بین دو اکسپو جهانی برگزار می‌شود، تقسیم می شود.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود در این دوره از این نمایشگاه 25 میلیون بازدیدکننده حضور پیدا کنند که حدود 80 درصد از آنان غیر بومی هستند.

 

قدم یاری تاکید کرد: تاکنون 190 کشور و سازمان بین المللی اعلام آمادگی کردند تا در این نمایشگاه حضور پیدا کنند. موضوع اصلی اکسپو 2020 دبی، پیوند افکار و ساخت آینده تعریف شده است.

وی اضافه کرد: یکی از دلایل انتخاب دبی، حضور 51 میلیون نفر توریستی بوده که در سال گذشته به این کشور سفر کردند.

مدیر برنامه ریزی و توسعه نمایشگاه بین‌المللی مشهد خاطرنشان کرد: نزدیکی کشور ایران به چنین بازاری می تواند زمینه صادرات را رقم زند.

در ادامه نیز رضا حمیدی عضو هیات نمایندگان اتاق مشهد، عنوان کرد: این نمایشگاه بسیار مهم بوده، زیرا تمام دانش و تکنولوژی دنیا در این نمایشگاه دخیل است.

وی تصریح کرد: حضور در این نمایشگاه هزینه سنگینی دارد که بهتر است 50 درصد آن را سازمان توسعه و تجارت بر عهده گیرد، اگر قرار است که در برگزاری این نمایشگاه کم کاری صورت گیرد، بهتر است شرکت نکنیم.

در ادامه نیز محمود سیادت نایب رئیس اتاق مشهد، تاکید کرد: تا برگزاری این نمایشگاه یکسال فرصت داریم که باید آن را غنیمت بشماریم.

وی با بیان اینکه بخش گردشگری استان دارای اهمیت خاصی است، بیان کرد: موقعیت جغرافیایی یکی از آیتم هایی است که بسیار برای ما مهم است.

نایب رئیس اتاق مشهد گفت: مناطق ویژه و آزاد سرخس و دوغارون نیز باید با دست پُر در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

در ادامه نیز محمدحسین روشنک، رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی نیز در سخنانی گفت:  حوزه کشاورزی و پتروشیمی می توانند حضور خوبی در این نمایشگاه داشته باشند. استان پهناور خراسان دارای فرصت های خوبی است که به مدد این نمایشگاه می توان آن ها را معرفی نمود.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی