رئیس اتاق مشترک عراق و ایران در دیدار با نایب رییس اتاق ایران: عراق در توسعه روابط با ایران جدی است

رئیس اتاق مشترک عراق و ایران در دیدار با نایب رییس اتاق ایران: عراق در توسعه روابط با ایران جدی است
نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری :

فاضل رسول حمدانی در نشست امروز با نایب رییس اتاق ایران و رییس اتاق مشهد اظهار کرد: با وجود پیوندهای گسترده عراق با ایران در حوزه های اقتصادی، سیاسی، مذهبی و فرهنگی ما همچنان به توسعه روابط با ایران می اندیشیم.
به گزارش روابط عمومی اتاق مشهد وی با اظهار اینکه سفر وی در راستای گسترش همکاری ها و روابط اقتصادی و بازرگانی بین دو کشور انجام شده است تاکید کرد:بازرگانان عراقی به ویژه در استان های مرزی با ایران علاقه مند به واردات کالاهای مورد نیاز از جمهوری اسلامی ایران هستند.
فاضل رسول حمدانی گفت: درخواست ما از تولید کنندگان و بازرگانان ایرانی این است که هنگام صادرات کالا گواهی مبدا  همراه محموله باشد تا ورود کالای صادراتی به عراق بدون مشکل انجام شود.

در این دیدار غلامحسین شافعی نایب رییس اتاق ایران و رییس اتاق مشهد با ابراز خشنودی از این دیدار گفت:خراسان از ظرفیت و توانمندی بالایی برای همکاری های اقتصادی و بازرگانی با عراق برخوردار است.
شافعی اظهار کرد: این استان در زمینه مواد غذایی، مصالح ساختمانی ،محصولات پتروشیمی ،ماشین الات و محصولات کشاورزی آماده همکاری و صادرات کالاهای تولیدی به عراق است.
وی افزود: واحدهای تولیدی استان ظرفیت مناسبی برای صادرات کالا به عراق دارند ضمن اینکه برای سرمایه گذاری فعالان اقتصادی عراق در مشهد نیز آمادگی داریم.
رئیس اتاق بازرگانی مشهد تاکید کرد:
این استان با ویژگی ها، موقعیت و ظرفیت هایی که در حوزه های مختلف دارد می تواند یکی از تامین کنندگان اصلی بازارهای عراق باشد.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی