فرمانده نيروي انتظامي خراسان رضوی در جمع هیات نمایندگان اتاق مشهد: لزوم رابطه تنگاتنگ نیروی انتظامی و فعالان اقتصادی

فرمانده نيروي انتظامي خراسان رضوی در جمع هیات نمایندگان اتاق مشهد: لزوم رابطه تنگاتنگ نیروی انتظامی و فعالان اقتصادی
نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری :

به گزارش روابط عمومی اتاق مشهد: سردار اسماعيل احمدي مقدم، فرمانده نيروي انتظامي خراسان رضوی با حضور در جلسه هیات نمایندگان اتاق مشهد با اشاره به اینکه امروزه امنیت به مثابه اکسیژن است، خاطر نشان کرد: جهت ایجاد امنیت پایدار در نظام جمهوری اسلامی باید مردم و تمام دستگاه مشارکت داشته باشند.
وی با تاکید براینکه وجود اقتصادمریض سبب افزایش ناامنی خواهد شد، افزود: تمام تلاش ما در نیروی انتظامی این بوده که با ایجاد امنیت پایدار فعالان اقتصادی راحت و بدون دغدغه به فعالیت بپردازند.
فرمانده نيروي انتظامي خراسان رضوی گفت: نیروی انتظامی هیچ گاه خود را جدا از فعالان اقتصادی ندانسته، چرا که معتقد هستیم فعال بودن بنگاه های تولیدی و اقتصادی باعث افزایش اشتغال و ایجاد امید در جوانان می‌شود، که نهایت کار ما در برخورد‌های اجتماعی کاهش می یابد.
سرداراحمدی مقدم با اشاره به اینکه افزایش مشکلات اقتصادی مردم موجب نارضایتی خواهد شد، تاکید کرد: رابطه تنگا تنگ نیروی انتظامی و فعالان اقتصادی در حل مشکلات و مسائل بسیار موثر است.
وی از آمادگی نیروی انتظامی و پلیس ف1تا جهت آموزش به بنگاه‌های اقتصادی و کارخانه هابه ویژه در زمینه فضای مجازی خبر داد.
در این جلسه غلامحسین شافعی، نایب رییس اتاق بازرگانی ایران و رییس اتاق مشهد با اشاره به اینکه نیروی انتظامی با فضاهای متفاوت و متضادی روبه رو بوده که خوشبختانه توانسته تصمیمات بالغانه‌ای بگیرد، اظهار کرد: تدوین قوانین، سیاست گذاری‌ها و برنامه‌ریزی های کشور چنانچه دچار چالش شود باری بر دوش نیروی انتظامی خواهد بود که نیروی انتظامی توانسته به خوبی این مسائل را مدیریت کند.
وی با بیان  رابطه نیروی انتظامی و اتاق بازرگانی ، افزود: رابطه اتاق بازرگانی با نیروی انتظامی بسیار وسیع است چرا که توسعه اقتصادی کشور موجب کاهش بار کاری نیروی انتظامی است و افزایش امنیت، تلاش در جهت بالا بردن توسعه اقتصادی را آسان می‌کند.
شافعی با تاکید بر اینکه امنیت یک موضوع مهم جهت انجام فعالیت های اقتصادی است، ادامه داد: انواع و اقسام ناهنجاری هایی که در جامعه وجود دارد درصد بالایی از آنان به مسائل اقتصادی بر می‌گردد، بنابراین ایجاد توسعه و رفع بیکاری سبب کاهش کار نیروی انتظامی شده و این امر نشان دهنده رابطه تنگا تنگ ما با آن ها است.
نایب رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: افزایش میزان  باشد.
وی با اشاره به حضور داعش و ایجاد ناامنی ها در منطقه ابراز کرد: علی رغم اینکه ایران برای داعش جهت فعالیت های ترویستی جذابیت دارد، خوشبختانه ما در کشور از امنیت خوبی برخوردار هستیم و این امر را مدیون نیروی انتظامی و تامین کنندگان امنیت هستیم.

روشنک، عضو هیات نمایندگان و رییس کمیسیون تجارت اتاق مشهد با بیان اینکه خوشبختانه نیروی انتظامی در کشور و به ویژه خراسان رضوی عملکرد خوبی داشته است، بیان کرد: رابطه غیر علنی و پنهانی بین نیروی انتظامی و فضای کسب و کار وجود دارد.
وی تاکید کرد: توجه به جایگاه فعالان اقتصادی در هر جامعه موجب کاهش بیکاری و فسادخواهد شد ولی چنانچه به این امر رسیدگی نشود معضلات بسیاری ایجاد خواهد کرد که شاید کسی متوجه منشا آن نشود.
عضو هیات نمایندگان اتاق مشهد با اشاره به موضوع حاشیه شهر عنوان کرد: با توجه به اینکه حاشیه شهر در افزایش مشکلات نقش موثری دارد لذا نباید به حاشیه شهر ها به عنوان یک فرصت حمایتی نگاه کنیم بلکه به عنوان معضل به آن‎ها باید توجه شود.

محمود سیادت، عضو هیات نمایندگان اتاق مشهد با بیان اینکه درک مشترکی بین اقتصاد و امنیت وجود دارد، خاطر‌نشان کرد: اقتصاد خوب می تواند بسیاری از مشکلات امنیتی را در جامعه کاهش دهد.
وی توان نیروی انتظامی در مدیریت خراسان رضوی را باتوجه به اینکه در خط مقدم مواد مخدر و سایر ناامنی ها قرار دارد را قابل تقدیر دانست و اضافه کرد: اداره امنیت شهری که سالانه میلیون ها زائر داشته قطعا نسبت به سایر استان های مرکزی و داخلی مشکل تر است.
عضو هیات نمایندگان اتاق مشهد عنوان کرد: رابطه خوب ما در اتاق ایران و افغانستان موجب کاهش بسیار ی از مشکلات استان با افغانستان نسبت به سال های گذشته شده است.
سیادت اذعان کرد: استقرار نیروی انتظامی در  مرکز خدمات   سرمایه گذاری در تسریع و تسهیل بسیاری از مسائل موثر است.
وی اظهار کرد: وجود ازدحام و برخورد نامناسب در مرز تایباد موجب نارضایتی های بسیاری شده و با توجه به اینکه مرز ورودی بوده باید هر چه سریع تر در رفع مشکلات آن اقدام شود.
عضو هیات نمایندگان اتاق مشهد ادامه داد: باتوجه به اینکه در چند ماه گذشته اقداماتی در جهت رفع مشکلات این مرز انجام شده ولی هنوز به نقطه مطلوب نرسیده لذا تقاضای ما از نیروی انتظامی این بوده که با بازرسی های مخفیانه سازماندهی آن منطقه را انجام دهد.
سیاد ت تاکید کرد: ایجاد نقطه اتصال و دسترسی آسان تشکل ها و بخش خصوصی به نیروی انتظامی جهت انتقال بی‌عدالتی ها و برخورد های نامناسب می تواند در تسهیل مشکلات نقش موثری داشته باشد.
زمانیان، عضو هیات نمایندگان اتاق مشهد و رییس کمیسیون حمل و نقل و ترانزیت اتاق مشهد با اشاره به گذرنامه رانندگان ترانزیت بیان کرد: حدود سه هزار وپانصد راننده ترانزیت در خراسان فعال هستند و بیشترین رفت آمد به اداره گذرنامه توسط این رانندگان صورت می گیرد که این امر نشان دهنده یک معضل است.
وی بابیان اینکه رانندگان ترانزیت در تهران با گرفتن یک ویزا شنگل به راحتی می توانند رفت و آمد کنند، افزود: برخلاف تهران رانندگانی که در حوزه خراسان فعالیت می کنند ناچارا باید همراه با پاسپورت خود ویزای 6 کشور از جمله ترکمنستان، ازبکستان، قزاقستان، تاجیکستان، قرقیزستان و افغانستان را داشته باشند.
عضو هیات نمایندگان اتاق مشهد ادامه داد: تقاضا ما از نیروی انتظامی این بوده جهت رفع این معضلات راهکاری پیش‌بینی کند.
حمیدی، عضو هیات نمایندگان و رییس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار اتاق مشهد قاچاق را یکی از افت های مهم اقتصاد کشور دانست و عنوان کرد: براساس آمار اعلام شده در سال گذشته 25 میلیون دلار کالا قاچاق شده است و باید گفت دولت از قاچاق کالا حدود 50 هزار میلیارد دلارمتضرر می شود، چرا که نمی تواند حقوق کمرگی و مالیات این حجم کالا را دریافت کند.
وی با بیان اینکه کشور چین صادرات کفش و پوشاک خود را به ایران یک میلیارد دلار اعلام کرده است، اضافه کرد: با توجه به این آمار ، گمرک ایران واردات کفش و پوشاک از چین را 10 میلیون دلار عنوان کرده یعنی حدود یک صدم آمار کشور چین که این امر نشان دهنده ورود غیر رسمی این کالاها به کشور بوده است.
عضو هیات نمایندگان با بیان اینکه کارخانجات و بنگاه های تولیدی موظف بوده که مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کنند، ابراز کرد: کارخانجات غیر رسمی مالیاتی پرداخت نمی کنند و کالای آنان ارزان تر و گرایش خریداران به سوی این کارخانجات بیشتر خواهد بود در نتیجه بنگاه های تولیدی رسمی دچار زیان می شوند.
حمیدی تاکید کرد: به دلیل شرایط فروش نفت وضعیت کشور به گونه‌ای شده که باید مالیات ها افزایش یابد حال آنکه وجود مالیات گریزان سبب ضرر صنعتگر و در نتیجه اقتصاد کشور می شود بنابراین باید در رفع و ریشه کن کردن این معضل نیروی انتظامی اقدام جدی کند.
طیبی، عضو هیات نمایندگان اتاق مشهد خاطر نشان کرد: مسائل قاچاق و پایین بودن قیمت ارز ضربه سنگینی به اقتصاد کشور وارد می کند.
وی با اشاره به اینکه دولت به دلیل پایین بودن نرخ ارز برای کالا ها تعرفه ایجاد کرده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه قاچاقچیان کالا، تعرفه‌ای پرداخت نمی‌کنند لذا تولیدکنندگان ما به هیچ عنوان توان رقابت با آن ها را نداشته و در نتیجه بسیاری از بازار های صادراتی را از دست خواهیم داد.
طیبی ابراز کرد: بهتر بود جهت مبازره با قاچاق کالا از انتها این امر صورت گیرد بدین گونه که تمام کالا های قاچاق از فروشگاه ها جمع آوری و هزینه کالا برای قاچاقچیان افزایش یابد.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی