استاندار خراسان رضوی: در شرایط جنگ اقتصادی، از تحریم داخلی پرهیز کنیم

استاندار خراسان رضوی:  در شرایط جنگ اقتصادی، از تحریم داخلی پرهیز کنیم
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : پنج شنبه ، 30 خرداد 1398

استاندار خراسان رضوی:

در شرایط جنگ اقتصادی، از تحریم داخلی پرهیز کنیم

 

استاندار خراسان رضوی گفت: در حال حاضر کشور با شرایط ویژه ای روبه‌روست و احتمال تشدید فشارهای فزاینده خارجی نیز وجود دارد. برای تاب آوری در این لازم است توجه ویژه ای به ظرفیت ها و مباحث داخلی داشته باشیم و تا حد ممکن از تحریم داخلی پرهیز کنیم.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ علیرضا رزم‌حسینی در شصت و ششمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان، تاکید کرد: مسئولان باید فضای موجود را یک جنگ اقتصادی بدانند و در این شرایط تصمیمات باید سریع و به موقع و با اختیارات لازم اخذ شود و دستگاه های اجرایی نیز مسیر امور را هموارتر سازند.

وی در این باره به جلسه خود با رئیس مجلس و اعلام آمادگی لاریجانی برای پیگیری تفویض برخی اختیارات به استان اشاره کرد.

استاندار خراسان رضوی همچنین انتخاب مجدد «غلامحسین شافعی» به عنوان رئیس اتاق ایران به خراسانی ها و اعضای اتاق مشهد تبریک گفت و عنوان کرد: این فرصتی مغتنم برای خراسانی هاست تا از این ظرفیت ملی بهره مند شوند.

رزم حسینی در خصوص پیگیری اجرای قانون بهبود محیط کسب و کار در استان نیز اظهار کرد: بخشی از مشکلات کنونی به اثرات روانی فضای کسب و کار در استان برمی گردد که البته همگرایی ایجاد شده به ارتقای این موضوع کمک می کند.

وی همچنین برای تشکیل کمیته مشترک در زمینه ارتباط با پاکستان اعلام آمادگی کرد و گفت: چنین اقداماتی زمینه‌ساز سرمایه‌گذاری های بیشتر برای توسعه ارتباطات تجاری خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به نشست با تجار افغانستانی در خصوص تامین کالا اشاره کرد و افزود: در این نشست تعاملات خوبی جهت تبادلات تجاری حاصل شد و جلسه ای نیز با وزیر نفت در هفته آینده خواهیم داشت.

وی از ایجاد طرح جامع همیاران آب در استان که به همت دانشگاهیان و مسئولان مربوطه انجام شده تقدیر کرد و گفت: این طرح به شهرستان ها ابلاغ خواهد شد و امیدواریم در این موضوع نتیجه مطلوبی اخذ شود و از مشارکت متخصصان در حوزه های مختلفی مثل طرح آب و خاک باید استفاده لازم را ببریم. بنا داریم استان را به صورت خردمندانه اداره کنیم و در این راستا از ظرفیت فعالان اجرایی و نخبگان دانشگاهی بهره خواهیم گرفت.

رزم حسینی از برنامه ریزی برای بازدید از شهرک های صنعتی استان خبر داد و گفت: این اتفاق یک شنبه های هر هفته صورت می پذیرد و در کنار آن ستاد رفع موانع تولید را نیز برگزار خواهیم کرد. این رویه به ایجاد یک جو روانی مطلوب و مثبت در سطح استان کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: اتفاق دوم در حوزه صنعت استان، راه اندازی کلینیک صنعتی با هدف عارضه یابی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی انجام پذسرفته و مشکلات صنایع باید کارخانه به کارخانه و واحد به واحد احصاء گردد و واحدهای نیمه فعال، راکد و یا تعطیل شده، تعیین تکلیف شوند.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی