ضرورت تسهیل فضای کسب و کار برای توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان و فناور استان

ضرورت تسهیل فضای کسب و کار برای توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان و فناور استان
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : پنج شنبه ، 23 خرداد 1398

در دیدار اعضای هیات مدیره انجمن شرکت های دانش بنیان خراسان رضوی با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مطرح شد:

ضرورت تسهیل فضای کسب و کار برای توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان و فناور استان

اعضای هیات مدیره انجمن شرکت های دانش بنیان خراسان رضوی با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این جلسه گزارشی از اهداف و برنامه های انجمن و رویکردهای آن در جهت حمایت از شرکت های دانش بنیان و نوآور ارائه شد.

مدنی، رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت های دانش بنیان خراسان رضوی در این دیدار با تاکید بر ضرورت عبور از اقتصاد مبتنی بر منابع و حرکت به سوی اقتصاد مبتنی بر بهره وری در کشور، مسیر را صعب العبور و سخت اما قابل گذر دانست و عنوان کرد: با اهتمام بخش دولتی و حاکمیتی و همراهی بخش خصوصی می توان گام های موثری در این عرصه برداشت.

وی به نقش برجسته معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری ، وزارت علوم و مجموعه پارک های علم و فناوری طی یک دهه اخیر در ایجا دشرکت های دانش بنیان و فناور اشاره کرد و از  نقش ویژه پارک علم و فناوری خراسان در تقویت اقتصاد مبتنی بر دانش در استان تقدیر نمود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت ویژه شرکت های دانش بنیان و فناور در ایجاد ارزش افزوده مبتنی بر دانش و همچنین با توجه به پتانسیل بسیار خوب و بالای استان از حیث تعداد این شرکت ها، باید بستری تسهیل فضای کسب و کار برای این مجموعه ها فراهم آید و از این منظر خواستار ارتباط و همراهی معاونت اقتصادی استانداری خراسان رضوی هستیم.

رسولیان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز با ابراز خرسندی از شکل گیری این انجمن تحت پوشش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، عنوان کرد: ایجاد و مدیریت کارگروه شرکت های دانش بنیان در استانداری را از سوی استاندار به  معاونت اقتصادی متذکر واگذار شده و از این منظر خواستار ایفای نقش این انجمن در کارگروه مذکور هستیم تا جایگاه بخش خصوصی در آن حوزه تقویت شود.

وی خاطر نشان کرد: بستر طرح مشکلات شرکت های دانش بنیان و فناور در کارگروه شرکت های دانش بنیان استانداری وجود دارد و اگر این مشکلات در کارگروه حل نشود، می توان آن را بدون ارجاع به کارگروه های تخصصی ارجاع داد؛ تا براین اساس،  مشکلات شرکت های دانش بنیان و فناور استان سریع تر و راحت تر حل و فصل شوند.

رسولیان، همچنین خواستار تعیین انجمن به عنوان معین شرکت های دانش بنیان و فناور استان شد و بیان کرد: تولی گری و مدیریت موضوعات بخش خصوصی بدون حضور تشکل های  بخش خصوصی بی نتیجه است و لذا حضور قوی و موثر این انجمن را به عنوان یک تشکل فاخر، در اقتصاد دانش محور استان، خواستار هستیم.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی