اعضای هیات مدیره و بازرسین انجمن شرکت های دانش بنیان خراسان رضوی انتخاب شدند

اعضای هیات مدیره و بازرسین انجمن شرکت های دانش بنیان خراسان رضوی انتخاب شدند
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : دوشنبه ، 16 ارديبهشت 1398

 

مجمع موسس انجمن شرکت های دانش بنیان استان خراسان رضوی با دستور کار انتخاب هیات مدیره و بازرس این انجمن در اتاق مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ در این نشست که با حضور 34 عضو واجد شرایط رای دهی برگزار شد، اساسنامه این انجمن پس از تعیین میزان حق عضویت و ورودی مصوب گردید ، سپس اعضای هیات مدیره و بازرس این انجمن، با رای اعضا مشخص شدند.

این گزارش حاکیست؛ در انتخابات مذکور، آقایان «سید مهدی مدنی بجستانی»، «محمد علی چمنیان»، «مرتضی تقوایی حسین زاده»، «آقای مهدی محمدی»، «محمدرضا هاتف»، «شهریار صابر» و «محسن روشنک»  بیشترین آرا را کسب کردند و به عنوان 7 نفر عضو اصلی هیات مدیره این انجمن تعیین شدند. همچنین خانم «مرضیه سنویی محصل» به عنوان عضو علی البدل اول و «میثم روحبخش حسن نژاد» به عنوان عضو علی البدل دوم، انتخاب گردیدند. از میان کاندیداهای بخش «بازرس» این انجمن نیزآقای «میثم کرمانی» به عنوان بازرس اصلی و خانم «نفیسه اکبری معینی» به عنوان بازرس علی البدل ، حائز بیشترین آرا شدند.

*ضرورت همگرایی شرکت های دانش بنیان در خراسان رضوی

اما سید مهدی مدنی بجستانی، عضو هیات مدیره انجمن شرکت های دانش بنیان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص جلسه مجمع موسس و انتخابات انجام شده، عنوان کرد: حدود یک سال و نیم است که پیگیر تشکیل این انجمن با حضور شرکت های فعال دانش بنیان، فناور و مراکز رشد هستیم. بالاخره این مهم براساس اساسنامه همسان و با همکاری مجمع تشکل های دانش بنیان اتاق ایران محقق شد. در واقع مجوز این امر در بهمن ماه 97 از اتاق ایران اخذ گردید و روز گذشته نیز مجمع برگزار و اعضای هیات مدیره آن انتخاب شدند.

وی ادامه داد: خراسان رضوی ششمین استان کشور است که این مجمع را تشکیل می دهد اما به لحاظ مشارکت اعضا، یکی از بهترین استان های کشور هستیم.

عضو هیات مدیره انجمن شرکت های دانش بنیان خراسان رضوی اظهارداشت: اگرچه روند تشکیل این مجمع دیر محقق شد اما خوشبختانه شاهد حضور موثر و پرشور 34عضو اصلی بودیم. حقیقت آن است که شمار داوطلبین برای حضور در ساختار موسسین این مجمع بیش از این بود و قریب به 500شرکت پتانسیل عضویت در این حوزه را دارند  که امید آن می رود با عضویت ایشان در اتاق مشهد، بستر مشارکت حداکثری این شرکت ها به عنوان عضو اصلی در انجمن فراهم شود. در خصوص سایر شرکتها هم انجمن می تواند از ظرفیت حضور ایشان به عنوان عضو افتخاری(فاقد حق رای) بهره بگیرد.

مدنی بجستانی، تقویت چارچوب، شاکله و ارکان انجمن را حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم در ادامه بر شمار اعضای اصلی این ساختار بیافزاییم و مشارکت بیشتری از فعالان این حوزه جلب نماییم.

وی نقبی نیز به مطالبات فعالان این حوزه زد و یادآور شد: عمده مطالبه اعضا حول احراز صلاحیت های دانش بنیانی است و در این رابطه با مشکلاتی در عرصه های قانونی و اجرایی مواجه هستیم. مقوله دیگری که در جلسه مذکور بر آن تاکید شد، مباحث مرتبط با فروش و صادرات بود که باید در چارچوب هم اندیشی با مسئولان دستگاه های ذی ربط و صنایع تک موضوع بررسی شود.

مدنی بجستانی ابراز امیدواری کرد که با همگرایی بیشتر فعالان این حوزه، انجمن شرکت های دانش بنیان خراسان رضوی بتواند به گره گشایی از مشکلات و ایجاد تحولات مثبت کمک کند.

*تاکید بر ایجاد 20 هزار شرکت دانش‌بنیان تا پایان برنامه ششم توسعه

مجید برزگری دبیرکل مجمع تشکل های دانش بنیان اتاق ایران نیز در گفتگو با خبرنگار ما به هدف‌گذاری در ایجاد 20 هزار شرکت دانش‌بنیان تا پایان برنامه ششم توسعه اشاره و بیان کرد: مجمع تشکل های دانش بنیان از سال 91 در اتاق ایران تاسیس شده است و هدف آن نیز بسترسازی و حمایت از تشکل های دانش بنیان می باشد و به همین استناد اقدامات و حمایت های خود را در سه حوزه تجاری سازی و توانمندسازی و بسترسازی متمرکز نموده است.

وی با اشاره به ایجاد شاخه های استانی این انجمن، عنوان کرد: خراسان رضوی ششمین استانی است که این انجمن در آن فعال می شود و امیدواریم با رسیدن تعداد این انجمن ها به 31 عدد ، شاهد شکل گیری بازوانی توانمند برای ساختار مرکزی آن باشیم.

او تاکید کرد: تلاش ما این است تا با حمایت و توانمندسازی شرکت های دانش بنیان، فناور و مراکز رشد، توامان هدایت قوانین و در ادامه استعدادیابی در این عرصه، بستر توسعه این حوزه مهم را در کشور فراهم آوریم و اهداف تعیین شده در برنامه ششم توسعه را محقق سازیم.

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی