استاندار خراسان رضوی: برای رونق بخشی به عرصه تولید، نباید منتظر اقدامات مرکز بمانیم

استاندار خراسان رضوی:  برای رونق بخشی به عرصه تولید، نباید منتظر اقدامات مرکز بمانیم
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : شنبه ، 31 فروردين 1398

استاندار خراسان رضوی:

برای رونق بخشی به عرصه تولید، نباید منتظر اقدامات مرکز بمانیم

 

استاندار خراسان رضوی گفت: برای رونق بخشی به عرصه تولید نباید به این امید بنشینیم که اقدامی در تهران صورت بگیرد بلکه باید در حد توان موجودمان، در استان به رفع موانع این بخش بپردازیم.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ علیرضا رزم حسینی در نخستین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در سال 98 با اشاره به کسب رتبه برتر از سوی شورای گفتگوی استان در میان سایر خطه، ابراز امیدواری کرد: این روند ادامه یابد و این شورا بتوان در سطح ملی بیش از این اثرگذار باشد.

وی نقبی هم به نگاه رهبر معظم انقلاب به عرصه اقتصاد و تولید و جایگاه فعالان اقتصادی در تحقق شعار سال زد و اظهار کرد: در گزارشی که به معظم له تقدیم کردیم، برنامه‌های توسعه اقتصادی استان که بر معیشت مردم و الگوی اقتصاد مقاومتی متمرکز شده و نیز مناطق ده گانه اقتصاد مقاومتی را معرفی کردیم و نگاه ایشان را به اقتصاد و بخش خصوصی جویا شدیم؛ رهبر معظم انقلاب کارآفرینان را مجاهدان اقتصادی خواندند و بر لزوم تقویت فعالیت های آنان در استان خراسان رضوی تاکید کردند. نگاه ایشان به کارآفرینان و بخش خصوصی درخشان و حمایتگر است.

رزم حسینی ادامه داد: همچنین درباره سپرده‌‎های بانکی استان خراسان رضوی که شاید به یک چهارم بودجه کشور برسد، با ایشان صحبت کردیم و پرسیدیم که استاندار خراسان رضوی، استاندار 90 هزار میلیارد تومان سپرده‌های بانکی است یا 600 میلیارد تومان بودجه عمرانی؟ ایشان فرمودند استاندار سپرده‌های بانکی و ما باید این سپرده ها را مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه نباید به این امید بنشینیم که برای رونق تولید کاری در تهران صورت بگیرد، افزود: همه باید در حد توانی که داریم، در استان به رفع موانع تولید بپردازیم و مطمئنم با تلاشمان بخش قابل توجهی از موانع را از میان برخواهیم داشت و آنچه درون استان امکان پذیر نیست را می توان از طریق آقای شافعی و نمایندگان در سطح ملی پیگیری کرد.

رزم حسینی درباره پیشنهاد ایجاد شعبه ای از شورای گفتگو در شهرستانهای خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به اینکه روسای ادارات در شهرستانها اختیار چندانی ندارند، شکل گیری این شعبه چندان کارگشا نیست اما معتقدم می توانیم در استان در هر ماه از فرمانداران شهرستان ها به نوبت دعوت کنیم تا در جلساتی مشکلات شهرستان ها را مطرح کنند و این اقدام به جای تشکیل کارگروه در شهرستان می تواند موثر واقع شود.

وی در بخشی دیگری از سخنانش به انتخاب اعضای هیات رئیسه اتاق مشهد در دوره نهم فعالیت پارلمان بخش خصوصی استان اشاره کرد و گفت: امیدواریم اعضای هیات رئیسه دوره نهم در ماموریت ها و اقدامات خود برای پیشبرد اهداف پارلمان بخش خصوصی، موفق باشند.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه بیشترین زمان کاری اش را به بسترسازی برای فعالان اقتصادی اختصاص می دهد، افزود: البته فعالان بخش خصوصی نیز نباید مطالبه کردن را فراموش کنند.

وی در ادامه درباره عملکرد دولت تدبیر و امید در دشواری ها و چالش های مختلف کشور نیز گفت: فراموش نکنیم که دولت روحانی در چه شرایطی کشور را تحویل گرفت؛ در سال 92 رشد اقتصادی کشور منفی 6.9 درصد بود و دولت تدبیر و امید موفق شد تا پایان سال 96 این رقم را به 3.7 درصد بهبود ببخشد و این یعنی در سه سال پیاپی در کشور رشد اقتصادی مثبت داشته ایم.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی