اتاق بازرگانی، حلقه پیوند بخش خصوصی و دولتی برای احصاء و تامین نیازهای آموزش حرفه ای است

اتاق بازرگانی، حلقه پیوند بخش خصوصی و دولتی برای احصاء و تامین نیازهای آموزش حرفه ای است
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : پنج شنبه ، 22 فروردين 1398

معاون آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی:

اتاق بازرگانی، حلقه پیوند بخش خصوصی و دولتی برای احصاء و تامین نیازهای آموزش حرفه ای است

 

معاون آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: پروژه آموزش شغلی دوگانه ایران و آلمان، گامی در جهت ارتقای سطح مهارتی و حرفه ای نیروی کار متخصص در بنگاه های اقتصادی است و نقش اتاق بازرگانی(به عنوان یکی از عناصر تحقق این مدل در ایران) سازماندهی بخش خصوصی برای همراهی با طرح مزبور است تا این کار با سهولت و کیفیت بیشتری انجام بگیرد. در واقع پارلمان بخش خصوصی در این حوزه به عنوان یک حلقه پیوند، عمل می کند.

به گزارش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ رضا سقای خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، افزود: برای اجرای موفق چنین مدلی، ابتدا باید نیازهای آموزشی احصاء شوند و در ادامه منطبق با آن برنامه ریزی و اجرای زیرساخت ها انجام گیرد.

وی در خصوص روند اجرای پروژه آموزش‌ شغلی دوگانه آلمان و ایران اظهار کرد: اتاق بازرگانی در سال اول اجرای پایلوت پروژه مذکور؛ استانداردسازی، برقراری ارتباط و تبیین طرح را به انجام رسانده و در حال حاضر پروژه وارد مرحله دوم خود شده است و پیش زمینه ها برای ورود به عملیات اجرایی در حال فراهم سازی است. یعنی مطالعات انجام شده توسط کارشناسان موسسه SBH، اتاق بازرگانی و سازمان فنی‌‌وحرفه‌ای به مرحله اجرا نزدیک شده و پروژه مذکور به صورت پایلوت در استان های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، همدان و کرج اجرایی خواهد شد.

معاون آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی تصریح کرد: در صورت کسب نتایج مثبت از روند اجرای این پروژه در مراکز پایلوت، آموزش دوگانه شغلی را به دیگر خطه های کشور نیز تعمیم خواهیم داد و در قالب یک برنامه جامع پیگیری می کنیم.

وی به عملکرد مثبت اتاق بازرگانی در پروژه آموزش‌های شغلی دوگانه آلمان و ایران اشاره کرد و گفت: پیش از این پروژه ارتباط ما با اتاق بازرگانی بسیار کم بود. خوشبختانه با ورود اتاق بازرگانی روند کار تسهیل شده است. نقش پارلمان بخش خصوصی سازماندهی بنگاه های افتصادی برای همراهی با طرح مزبور است تا کار با سهولت و کیفیت بیشتری انجام بگیرد. تا این جای کار شاهد تعاملات خوبی بوده ایم اما گام های بیشتری باقی مانده و همچنان همراهی و همگرایی همه بخش های مرتبط را نیازمندیم.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی