پرورش نیروی کار مهارت دیده و کارآمد در گرو مشارکت جویی بخش خصوصی است

پرورش نیروی کار مهارت دیده و کارآمد در گرو مشارکت جویی بخش خصوصی است
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : پنج شنبه ، 22 فروردين 1398

در بازدید نمایندگان موسسه SBH آلمان از توانمندی های شرکت دانش بنیان «نیان الکترونیک» مطرح شد:

پرورش نیروی کار مهارت دیده و کارآمد در گرو مشارکت جویی بخش خصوصی است

نمایندگان موسسه SBH آلمان، پروژه آموزش شغلی دوگانه ایران و آلمان و مرکز آموزش اتاق بازرگانی خراسان رضوی از شرکت دانش بنیان نیان الکترونیک بازدید کردند و در جریان توانمندی های این مجموعه در بخش های آموزش و... قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، سعید کمالی، معاون تحقق محصول شرکت نیان الکترونیک در این جلسه با اشاره به اهمیت مسئله آموزش در این شرکت ، عنوان کرد: شرکت مذکور کار خود را از یک کارگاه کوچک فعالیت خود را آغاز کرد و پس از ۱۰ سال به ساختمان کنونی منتقل شد و در حال حاضر این ساختار نیز به کارگاه نمونه‌سازی تبدیل شده است. تمامی اقداماتی از تولید تا فروش و خدمات پس از فروش به عبارتی دیگر صفر تا صد فرایند توسط خود گروه صنعتی نیان انجام می‌شود و تنها مواد اولیه وارد می‌شود.

وی ادامه داد: این شرکت با عنوان نیان انرژی به حوزه تولید مبدل‌های خورشیدی و انرژی‌های پاک نیز ورود پیدا کرده و فعالیت می‌کند. همچنین حوزه کاربری محصولات ما بسیار متنوع است چراکه حوزه کاری ما در حوزه قدرت الکترونیک است اما عموما ما به عنوان یک کسب و کار مخابراتی شناخته می‌شویم و بیشترین محصولاتی که در این حوزه به بازار عرضه کرده‌ایم، در حوزه مخابرات است. روش کار ما به صورت توتال سولشن ( total solution) است. همان طور که از قبل گفته شد، صفر تا صد کار توسط خود ما انجام می‌شود و در حال حاضر نیز اداره مخابرات نیز به سمت استفاده از این روش حرکت کرده و مناقصه‌های خود بدین صورت برگزار می‌کند.

 

معاون محقق محصول شرکت نیان الکترونیک عنوان کرد: یکی از حوزه‌هایی که به تازگی به آن ورود پیدا کرده‌ایم و مورد استقبال اروپاییان قرار گرفته، سیستم‌های هیبری هستند که منابع انرژی ورودی متنوعی همچون دیزل، باتری و... را دارند؛ می‌توان بر اساس موقعیت نوع منبع انرژی را معین کرد و می توان آن را بر اساس نوع نیاز تنظیم کرد. در حال حاضر مشغول برنامه‌ریزی برای صادرات این محصول هستیم.

کمالی در خصوص دوره‌های کارآموزی در شرکت نیان الکترونیک نیز گفت: از مقطع دبیرستان نیز کارآموز داشته ایم و در حال حاضر دانشجویان زیادی برای گذراندن دوره‌های کارآموزی خود به ما مراجعه کردند که به طور متوسط حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر دوره کارآموزی خود را می‌گذرانند. هدف اصلی ما آموزش صحیح و مطلوب است و از اساتید می‌خواهیم افرادی را به ما معرفی کنند که از علاقه و انگیزه کافی برخوردار باشند. در نهایت نیز از میان برترین آنها، استخدام انجام می دهیم. گفتنی است که بهترین تکنسین‌ها ما از افرادی هستند که دوره‌های فنی و حرفه‌ای را گذرانده‌اند. همچنین در قبل از آغاز دوره کارآموزی دوره‌ای را برای آموزش مباحث ایمنی داریم.

وی افزود: ما نمی‌توانیم فارغ‌التحصیلان دانشگاه را به صورت خالص به کارگیری کنیم چراکه هیچ یک از آنها مسلط به چند مهارت نیستند؛ در این شرکت هر نیرویی که جذب می‌کنیم، یک دوره چند ماهه علمی- مهارتی برایشان برگزار می کنیم.

در ادامه رشیدی، مدیر مرکز آموزش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی در سخنانی گفت: یکی از پیشنهادهای ما این است‌ که کارآموزان قبل از صدور گواهینامه‌هاش، حداقل از نزدیک با دستگاه‌های واقعی آشنا شده و با آنها کرده باشند تا در هنگام استخدامی ترس از محیط کار را نداشته باشند.

وی آمادگی شرکت نیان الکترونیک برای فعالیت در این حوزه را خواستار شد تا کارآموزان درصدی از دوره آموزش خود را با دستگاه‌های واقعی در این شرکت بگذراند.

وی تاکید کرد: بخش خصوصی خود باید متولی شناسایی نیازهای آموزشی نیروی کار مورد استفاده اش باشد. پرورش یک نیروی کار مهارت دیده و کارآمد در گرو همین مشارکت جویی است.

رضا سقای خراسانی، معاون اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی نیز در این دیدار عنوان کرد: مسئله تامین و تعیین نیاز آموزشی بر مبنای بروز مشکل تغییر تکنولوژی و یا نیاز به تطبیق است. این رفع نیاز در این شرکت به خوبی دیده می‌شود و شاید در کمتر شرکتی این مسئله وجود داشته باشد. صفر تا صد کار انجام می‌شود و تمام فرایند به طور کامل توسط خود این شرکت انجام می‌شود و از طریق بازخوردی که دریافت می‌کنند و نواقص به خوبی دیده می‌شود و در راستای حل آن می‌کوشند؛ این امر مبنای آموزشی مطلوبی به شمار می‌رود.

این گزارش حاکیست؛ در پایان حاضران در این نشست از بخش های آموزشی و توانمندی های شرکت مذکور بازدید کردند.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی