رئیس اتاق ایران: رونق تولید، بخش مهمی ‌از پازل اقتصاد مقاومتی است

رئیس اتاق ایران:  رونق تولید، بخش مهمی ‌از پازل اقتصاد مقاومتی است
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : پنج شنبه ، 01 فروردين 1398

 

پیام «غلامحسین شافعی» رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به مناسبت حلول سال جدید و نامگذاری سال 1398 به عنوان سال «رونق تولید»: 

بازكن پنجره، آغوش گشودست بهار

بيش از اندازه دميدست شقايق مشمار

لاله روئيده به هركوي به سرمايه جان

پاي بر خاك وطن از سر غفلت مگذار...

باز بهاری دیگر از راه رسید و آغازی دیگر را نوید داد. فصلی برای نو شدن، تازه شدن و زدودن غبار غم از دل‌ها به امید آنکه فردایی خواهد آمد که آن را زیباتر خواهیم ساخت.

سال 1397 با همه فراز و نشیب‌هایش به پایان رسید. سالی که در آن، ملت عزیز ایران و مجاهدان اقتصادی این مرز و بوم، با امتحانات بزرگی روبه‌رو شدند و دشواری‌های فراوانی را از سر گذراندند.

اما سال نو، فرصت‌هایی نو را نیز رقم خواهد زد. مجالی خواهد بود برای اندیشیدن به مسیرهای نو و بازنگری در آنچه که کاشتیم و داشتیم و برداشتیم تا که شاید کارنامه‌مان در 1398 پُربارتر باشد.

به رسم آغاز هر سال، بهترین‌ها را آرزو می کنیم؛ اول برای وطن که همه جان و تن ماست، بعد برای هم‌وطن که شریکش بوده‌ایم و همدلمان شده در غم‌ها و شادی‌های این آب و خاک.

وظیفه خود می‌دانم که سپاسگزاری کنم از تمامی تلاش‌هایی که فعالان اقتصادی برای آبادانی ایران عزیزمان در سال گذشته انجام دادند. مجاهدت‌های آن‌ها در این برهه دشوار که تحریم‌ها و مشکلات حاصل از تصمیمات عجولانه غیرکارشناسی، بیشترین محدودیت‌ها را برای اقتصاد کشورمان ایجاد کرده، ستودنیست.

سال 1398، به تدبیر رهبر معظم انقلاب به عنوان «سال رونق تولید» نام گرفته است. انتخابی ارزشمند که حکایت از اهمیت و جایگاه بنیان ها و زیرساخت های مولد در چرخه اقتصاد کشور و همچنین ارتقا و توسعه آن دارد.

اما تحقق این شعار مهم، مستلزم رعایت بایسته‌های متعددی است. در واقع حمایت از کالای تولید داخل و همچنین رونق تولید، بخش مهمی ‌از پازل اقتصاد مقاومتی به شمار می آیند.

در این راستا، شناخت دقیق ابزارها و راهکارهای موجود، در جهت حمایت از تولید داخلی و رونق‌بخشی به عرصه های مولد کشور، یک ضرورت به شمار می آید. این مقوله باید در همه عرصه های اقتصادی مورد توجه قرار گرفته و همه نهادهای متولی، به اندازه خود در به ثمر رساندن آن سهیم باشند.

یک گام مهم و اساسی در ثمریابی این اهداف، توجه به توزیع معقولانه و درست منابع در کشورمان است. امری که در حوزه‌های مختلف و به دفعات مورد غفلت قرار گرفته و نتیجه آن هدررفت سرمایه‌ها و منابع بوده است.

بخش خصوصی و اتاق‌های بازرگانی در سراسر کشور این آمادگی را دارند تا در مسیر تحقق این شعار مهم که زیربنای اقتصادی پایدار و توسعه‌مدار است، نهایت همکاری را با دولت و دستگاه‌های حاکمیتی به عمل آورند...

از خداوند متعال، توفیق تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان کشورمان را، در مسیر تعالی اقتصادی این آب و خاک و رسیدن به رویکردهای نو، رویش‌های تازه و خیزش های بلند؛ مسئلت دارم.

همچنین سلامت، سعادت و سربلندی همه فعالان اقتصادی کشور و به‌ویژه اعضای محترم اتاق‌های سراسر کشور را آرزومندم.

غلامحسین شافعی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

  پیام ویدئویی رئیس اتاق ایران را به مناسبت آغاز سال 1398 در اینجا  ببینید

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی