قدردانی رئیس اتاق ایران از اثرگذاری مصوبات شورای گفتگوی خراسان رضوی در کشور

قدردانی رئیس اتاق ایران از اثرگذاری مصوبات شورای گفتگوی خراسان رضوی در کشور
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : شنبه ، 17 فروردين 1398

قدردانی رئیس اتاق ایران از اثرگذاری مصوبات شورای گفتگوی خراسان رضوی در کشور

شوراهای گفتگو بر اثرگذاری خود در سطح ملی بیافزایند

رئیس اتاق بازرگانی ایران از عملکرد شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی و اثرگذاری مصوبات آن در شورای گفتگوی ملی قدردانی کرد و کسب رتبه برتر در میان شوراهای استانی را رسالتی سنگین برای عملکرد آینده این شورا دانست.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ غلامحسین شافعی که در آخرین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در سال 97 سخن می گفت، توفیقات حاصل شده را مرهون تعامل مثبت دو بخش دولتی و خصوصی دانست و عنوان کرد: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی رتبه نخست را در میان شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی سایر استان ها کسب کرده و این خود جای قدردانی از ریاست قبلی و فعلی شورا، اعضای دبیرخانه، کارشناسان و اعضای شورا و اصحاب رسانه را دارد. این برای ما افتخار بزرگی است و از طرفی، رسالت سنگین تری را برای عملکرد بهتر در آتیه، بر دوش مان می گذارد.

وی افزود: مجموعه دستورات و مصوبات شورای گفتگوی استان در شورای گفتگوی ملی اثرگذاری بالایی داشته و این بسیار ارزنده است و امیدواریم این شورا، سال آینده در مصوباتی که ارائه می کند، بر نقش ملی خود بیافزاید. در مجموع شوراهای گفتگو باید سطح ملی اثرگذاری بیشتری ایجاد کنند.

*دستاوردهای اقتصادی سفر روحانی به عراق

شافعی در بخش دیگری از سخنانش گوشه چشمی به سفر ریاست جمهوری به کشور عراق و دستاوردهای آن برای بخش خصوصی داشت و گفت: سفر آقای روحانی و هیات همراه به عراق، سفری بی بدیل بود و مذاکرات و توافقاتی خوبی در آن انجام شد و انعکاس بین المللی بالایی نیز داشت؛ از جمله دستاوردهای این سفر حل مشکل ویزای تجار و قرارداد تعرفه های ترجیحی است که نهایتا منتهی به توسعه تجارت آزاد میان دو کشور می شود. همچنین تاسیس شهرک های صنعتی مشترک در مناطق مرزی دو کشور در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اتاق خراسان رضوی در بخشی از این نشست، عنوان کرد:بسیاری از مدیران آگاهند که شرایط امروز ما غیرعادی است و باید در این برهه حساس تصمیمات متفاوت اخذ شود. در این برهه اگر به ساز و کاری دست یابیم که تصمیمات موثر و فوری و البته جسورانه اخذ گردد، بسیاری از مشکلات جبران خواهد شد.  

*مرکز تجاری اتاق ایران برای حضور فعالان اقتصادی و اتاق های سراسر کشور

رئیس اتاق بازرگانی ایران درباره دستاوردهای سفر هیات تجاری ایران به سوریه نیز اظهار کرد: در آن سفر نیز اقداماتی اساسی انجام شد؛ از جمله خریداری یک مرکز تجاری 11 طبقه در دمشق توسط اتاق بازرگانی ایران است که میان استان های سراسر کشور تقسیم خواهد شد. انتظار ما از بخش خصوصی و تعاونی خراسان ضوی این است که در این زمینه پیشرو باشند و در بخشی که به خراسان رضوی اختصاص یافته؛ فعالیت خود را شروع کنند. ما در اتاق ایران مقدمات کار را آماده کرده ایم و اطلاعات لازم و کاربردی را به متقاضیان ارائه می کنیم.

وی در بخش پایانی سخنانش به انتخابات اتاق بازرگانی در یازدهم اسفندماه امسال اشاره و از همه فعالان اقتصادی استان برای حضور در این رویداد تشکر کرد و گفت: در انتخابات امسال شاهد افزایش 30 درصدی تعداد مشارکت کنندگان نسبت به دوره قبل بودیم و این نشان می دهد علی رغم وضعیت نامطلوب اقتصادی و مسائل و مشکلاتی که بنگاه های اقتصادی با آن درگیرند، امید به آینده در بین فعالان این بخش وجود دارد. شور انتخاباتی که در استان شاهد بودیم، بار سنگینی بر دوش هیات نمایندگان منتخب این دوره قرار داده و باید با فعالیت خود پاسخی مناسب و درخور، ارائه بدهند.

شافعی یادآور شد: برای همه آن هایی که آماده خدمت بودند نیز راه همچنان باز است و از کمک آن ها استقبال می کنیم.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی