ضرورت مشارکت حداکثری اعضا به منظور سهیم شدن در انتخاب هیات نمایندگان پارلمان بخش خصوصی

ضرورت مشارکت حداکثری اعضا به منظور سهیم شدن در انتخاب هیات نمایندگان پارلمان بخش خصوصی
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : سه شنبه ، 25 دي 1397

رئیس هیات نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد تاکید کرد:

ضرورت مشارکت حداکثری اعضا به منظور سهیم شدن در انتخاب هیات نمایندگان پارلمان بخش خصوصی

رئیس هیات نظارت بر انتخابات اتاق مشهد گفت: تا پایان ساعت اداری روز دوشنبه (24دیماه) بیش از 30نفر برای نامزدی انتخابات هیات نمایندگان اتاق مشهد ثبت نام نموده اند و با توجه به ادامه ثبت نام تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه مورخ ۲۶ دی ماه ۱۳۹۷ انتظار می‌رود تعداد ثبت نام کنندگان افزایش چشمگیری داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ فرامرز مرادی در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: افراد متقاضی نامزدی در این انتخابات؛ مجموعا در چهار بخش بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ( به صورت حقیقی و حقوقی) فعال بوده و خوشبختانه در نهمین دوره انتخابات شاهد استقبال بیشتری در بازه ثبت نام از داوطلبان بودیم و این موضوع را گام نخست برای افزایش نشاط در انتخابات می دانیم.

وی در ادامه به ساز و کار فعالیت هیات نظارت بر انتخابات اشاره کرد و گفت: برای انجام ثبت نام و اداره امور انتخابات و نظارت بر مراحل مختلف برگزاری آن، هیات نظارت بر انتخابات با حضور نماینده وزیر صمت و چهار نفر از میان اعضای خوشنام اتاق به پیشنهاد هیئت رئیسه و تایید رئیس اتاق ایران و همچنین با حکم انجمن نظارت بر انتخابات اتاق های کشور تشکیل شده و مقدمات برگزاری انتخابات را فراهم می نماید.

مرادی ادامه داد: از جمله اقدامات هیات مذکور، اطلاع رسانی و درج آگهی های لازم و اعلام تاریخ شروع و خاتمه ثبت نام نامزدها، آماده نمودن فرم های ثبت نام، تشکیل پرونده برای هر یک از نامزدها ، بررسی پرونده ها و تایید یا رد صلاحیت ثبت نام شدگان و نهایتاً اعلام اسامی واجدین شرایط و برگزاری انتخابات در تاریخ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ می باشد.

وی یادآور شد: بعد از انجام ثبت نام، پرونده هر یک از نامزدها توسط واحد خدمات بازرگانی اتاق و واحد حقوقی هیات بررسی و در صورت وجود ایراد یا نقص پرونده، مراتب به هیات گزارش می شود و این ساختار نیز پس از بررسی نهایی پرونده مذکور، موضوع را به نامزد مربوطه اعلام می کند و چنانچه مشکلی وجود نداشته باشد، هیات موضوع تأیید واجد شرایط بودن نامزد مورد نظر را به صورت مکتوب به وی اعلام می نماید. اما در سمت دیگر اگر شرایط فرد جهت نامزدی احراز نگردید و وی به این موضوع اعتراض داشت، مراتب برای بررسی به انجمن نظارت بر انتخابات اتاق های سراسر کشور منعکس می گردد و طبق نظر انجمن مذکور اقدامات بعدی به انجام خواهد رسید.

وی به بعضی تاریخ های مهم در روند این انتخابات نیز اشاره و خاطر نشان کرد: تبلیغات هشت روز قبل از برگزاری انتخابات شروع و تا ۲۴ ساعت قبل از برگزاری آن ادامه خواهد داشت. بدیهی است انجام تبلیغات انتخاباتی در ۲۴ ساعت ذکر شده ممنوع بوده و با خاطیان طبق نص قانون برخورد خواهد شد.

مرادی تاکید کرد: حداکثر تلاش برای صیانت از آرای شرکت کنندگان در انتخابات انجام خواهد شد و سعی می شود تا بررسی صلاحیت رای‌دهندگان از نظر معتبر بودن کارت بازرگانی یا کارت عضویت آنان قبل از روند اخذ آرا احراز گردد و بعد از انجام انتخابات نیز دقت لازم انجام شود تا آرای ریخته شده به صندوق محفوظ مانده و شمارش دقیق و صحیح آرا در نهایت امانتداری انجام پذیرد. همچنین به محض شمارش آرا، مراتب به انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران اعلام و صندوق های محتوی آرا، مجددا لاک و مُهر شده و سریعا به تهران (انجمن نظارت) ارسال خواهد شد. در صورت وجود هرگونه اعتراض به روند شمارش آرا، انجمن نظارت بر انتخابات اتاق های سراسر کشور وارد عمل شده و در صورت لزوم نسبت به بازشماری بخشی یا تمامی آرای اخذ شده، اقدام و نتیجه را ابلاغ خواهد کرد.

وی گفت: بدیهی است رعایت موازین اسلامی و سایر مولفه های اخلاقی حائز اهمیت فراوان بوده و هیئت نظارت با هرگونه بداخلاقی انتخاباتی و اقدامات تخریبی هر یک از نامزدها برخورد جدی خواهد داشت و طبق قانون می تواند نسبت به رد صلاحیت نامزد متخلف (و یا به دلیل تخلف طرفداران) اقدام کند. حتی در شرایط خاص مردود شناخته شدن انتخابات و ابطال آرا نیز متصور خواهد بود.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات اتاق مشهد در پایان بر اهمیت حضور حداکثری اعضای اتاق در این رویداد تاکید و خاطر نشان کرد: از آنجایی که اتاق های بازرگانی کشور، حُکم پارلمان بخش خصوصی را دارند، ضرورت حضور و مشارکت حداکثری دارندگان کارت‌های بازرگانی و اعضای رسمی اتاق شدیداً احساس می‌شود و انتظار بر این است که هم رای دهندگان و هم نامزدها با شور و شعف فراوان و بدون انجام تبلیغات سوء علیه همدیگر، در این انتخابات مهم و حیاتی حضور یافته و بار دیگر آینده‌نگری و بزرگ منشی خود را به عنوان قشری فرهیخته و موثر درجامعه، به منصه ظهور برسانند.

 

 

 

 

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی