برگزیدگان اولین دوره لیگ طراحی کسب و کار دانش آموزی در مشهد معرفی شدند

برگزیدگان اولین دوره لیگ طراحی کسب و کار دانش آموزی در مشهد معرفی شدند
نویسنده خبر : مرکز آموزش تاریخ بارگذاری : دوشنبه ، 26 آذر 1397

در مراسم اختتامیه ششمین همایش ملی توسعه پایدار با رویکرد بهبود محیط کسب و کار، برگزیدگان اولین دوره از لیگ طراحی کسب و کار دانش آموزی معرفی و از آن ها تقدیر به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ پیش از معرفی نفرات برگزیده، از طرح‌های شاخص این دانش آموزان مقطع متوسطه در قالب نمایشگاهی رونمایی شد. در مراسم افتتاح این نمایشگاه حضور شافعی رئیس اتاق ایران و پدرام سلطانی، نایب رئیس این اتاق حضور داشتند و ضمن بازدید از طرح های مذکور، با دانش آموزان خلاق و مبتکری که به این دوره از رقابت ها راه یافته بودند، گفتگو نمودند.

شافعی در حاشیه این بازدید به خبرنگار ما گفت: طرح و ابتکار برگزاری این لیگ طراحی کسب و کار بسیار جالب و امیدوارکننده بود. از دیدن نتیجه زحمات این دانش آموزان لذت بردم و از همکارانم در اتاق ایران تقاضا داریم تا این جریان ارزشمندی که از مشهد کلید خورد، در سطحی وسیع تر پیگیری نمایند.

پیام رشیدی سرپرست مرکز آموزش اتاق مشهد نیز در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص این دوره از مسابقات لیگ استانی طراحی کسب و کار دانش آموزان گفت: با مشارکت آموزش و پرورش استان، فراخوان این رقابت اعلام شد و در مدت یک ماه و نیم، ۳۶۵ تیم دانش آموزی سه نفره برای حضور در این لیگ اعلام آمادگی کردند. از این میان و پس از گذراندن دو مرحله غربالگری و داوری، نهایتا ۲۰ تیم به مرحله نهایی راه یافتند.

وی افزود: در روز اول همایش، تیم های راه یافته به این مرحله، آموزش هایی در حوزه مهارت کسب و کار و ارائه طرح را گذراندند تا امروز بتوانند در مرحله پایانی، طرح‌های خود را به تیم داوری ارائه دهند.

وی با تاکید بر تداوم جریان این برنامه، از پیگیری برگزاری لیگ مذکور در ابعاد کشوری در آینده خبر داد.

رشیدی خاطر نشان کرد: هدف اصلی از برگزاری این رویداد، حساس نمودن دانش آموزان و نسل جوان و نوجوان نسبت به اتفاقات پیرامونشان به ویژه در عرصه اقتصاد و کسب و کار است تا از این منظر خود را نسبت به فرصت ها و ظرفیت های موجود در این عرصه مسؤول و متعهد بدانند. زیرا نسل آینده کارآفرینان و فعالان اقتصادی کشور باید در مورد اتفاقات پیرامون خود حساس و مطالبه‌گر باشند.

این گزارش حاکیست؛ در مراسم اختتامیه همایش، تیم «گلبان» متشکل از نازنین نقی زاده، آتوسا آل شیخ و ملیکا موسوی‌زاده، تیم «دستبند هوشمند» با ترکیب یاسمین سالار عباسی، نگین امیری و زهرا علمداران و تیم «دلتاگیم» با حضور امیرحسین رضازاده، علی اسکویی و کمیل قاسمی به عنوان گروه های برگزیده مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی