توصیه‌های رشیدیان برای جانشین خود در سمت استانداری خراسان رضوی: صداقت، پرکاری و حضور صحنه‌ای در امور اجرایی

توصیه‌های رشیدیان برای جانشین خود در سمت استانداری خراسان رضوی:  صداقت، پرکاری و حضور صحنه‌ای در امور اجرایی
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : جمعه ، 25 آبان 1397

توصیه‌های رشیدیان برای جانشین خود در سمت استانداری خراسان رضوی:

صداقت، پُرکاری و حضور صحنه‌ای در امور اجرایی

 

استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از دغدغه‌هایی که در هر دوره برای انتخاب استاندار برای خراسان رضوی وجود دارد و مشکل ساز می‌شود، وسواس‌ها در انتخاب است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در حاشیه پنجاه و هشتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان در جمع خبرنگاران در خصوص مهم‌ترین دستاوردهای این شورا در دوره فعالیت خود اظهار کرد: به دلیل قرابت و نزدیکی میان دستگاه‌های حاضر در این نشست و بخش خصوصی استان، شورای گفت‌وگو توانست بسیاری از موازی کاری‌ها و قوانین مخل در مسائل محیط‌های کسب وکار و فعالیت‌های اقتصادی را استخراج کند که در این راستا کمک‌های بسیاری در این حوزه به دولت کرد.

وی با اشاره به آخرین مرحله تاثیرگذاری شورای گفت‌وگوی استان، عنوان کرد: حذف بند 5 مصوبه هیات دولت در خصوص مابه‌التفاوت ارز کالاهای سفارش داده شده ظرف یک هفته به نتیجه رسید.

استاندار خراسان رضوی درباره جانشین خود بیان کرد: دولت تغییر نکرده و خراسان رضوی در دیدگاه دولت و آقای روحانی از جایگاه با اهمیتی برخوردار است.

وی ادامه داد: همواره در تلاشند شخصی را برای استان ما انتخاب کنند که ظرفیت و توانمندی لازم را داشته باشد. امیدواریم با توجه به حساسیت‌های موجود، جایگاه مشهد مقدس، خراسان رضوی و وجود بارگاه رضوی و ظرفیت فرهنگی و تاریخی مردم خراسان، استانداری شایسته برای استان منصوب شود.

وی با بیان اینکه ما یک سلسه بهم پیوسته هستیم، تصریح کرد: استاندار بعدی نباید در حد من باشد و شانه به شانه من بایستد، بلکه باید یک سرو گردن از من بالاتر قرار بگیرد و راهی که تا به اینجا رسیده را ادامه دهد. با هدف کمک به این روند، با همکاری معاونت‌های مختلف استانداری خراسان رضوی، اهم اقداماتی که در این دوره و در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و... انجام شده را تهیه و تدوین کردیم تا در اختیار استاندار بعدی قرار بگیرد.

رشیدیان افزود: استاندار جدید باید اقداماتی که اکنون در حال انجام شدن هستند و مسائلی که با آن مواجه هستیم و اموری که براساس اسناد بالا دستی مورد تاکید قرار گرفته را دنبال کند و به سرانجام برساند. البته سلیقه و نوع نگاه استاندار جدید بر این مسائل تاثیر خواهد داشت اما با توجه به اینکه دولت تغییر نکرده است، استاندار جدید در این چارچوب می‌تواند از این اسناد بهره ببرد.

رشیدیان در پاسخ به این سوال که توصیه‌اش برای جانشین خود چیست؛ عنوان کرد: صداقت، پُرکاری و حضور صحنه‌ای در امور اجرایی ضرورت و اقتضای این جایگاه است. اگر امروز شاهد همراهی های خوب بخش صنعت استان هستیم، به این علت است که با صنعتگران به مدد واسطه ها مرتبط نشدیم. درحقیقت باید بدانیم که مشکلات استان و مردم ما چه چیزی هایی است و تکلیف ما چیست و در نهایت به عملکرد خود امتیاز بدهیم و ببینیم تا چه حد توانسته ایم هر کدام از ما در جایگاه و مسئولیتی که داشتیم، این مشکلات را حل نماییم.

وی یکی از دغدغه‌های مهم در مورد خطه خراسان رضوی را سهم آن از اعتبارات دولتی دانست و بیان کرد: اعتبارات عمرانی استان متناسب با جمعیت و وسعت استان نیست و با نگاهی به این دو مولفه باید 8 درصد از بودجه کشور به استان ما تعلق بگیرد. این در حالیست که تنها 5 درصد از کل بودجه کشور سهم استانمان شده است.

رشیدیان خاطرنشان‌کرد: خراسان رضوی در سال پذیرای بیش از 30 میلیون نفر بوده که فشار مضاعفی بر همه زیرساخت‌های استان و واحدهای خدماتی وارد می‌آورد و یکی از بزرگترین مشکلاتی که مانع توسعه استان بوده، کمبود اعتبارات است.

استاندار خراسان رضوی در خصوص تفویض اختیارات به استان‌ها، اظهار کرد: در دستگاه‌های مرکزی، بیماری در خصوص تمرکز قدرت وجود دارد. اگر این اختیارات بیشتر به استان‌ها تفویض شود و استان‌ها بتوانند تصمیم‌گیری های موثری درباره مشکلاتشان داشته باشند، بسیاری از مشکلات دشوار نیز حل خواهند شد.

رشیدیان بیان کرد: در سال گذشته‌ حدود دو میلیارد دلار صادرات و حدود 700 میلیون دلار واردات داشتیم که نسبت ‌آن ها حدود 30 درصد است. ما توانایی این را داریم که ارز و اعتبار مورد نیاز واردات کالای خود را تامین کنیم.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی