سفیر دانمارک در ایران ابراز امیدواری کرد: تداوم تعاملات تجاری ایران و دانمارک تعریف ساز و کارهای موثر مالی و بانکی

سفیر دانمارک در ایران ابراز امیدواری کرد: تداوم تعاملات تجاری ایران و دانمارک تعریف ساز و کارهای موثر مالی و بانکی
نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری : سه شنبه ، 24 مهر 1397

 

سفیر دانمارک در ایران ابراز امیدواری کرد که تعریف ساز و کارهای موثر بانکی و مالی به تداوم تعاملات تجاری ایران و دانمارک منجر شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازراگنی، صنایع، معادن و کشاورزی؛ «دنی عنان» در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: در مدتی که تحریم ها برداشته شد، شاهد رشد روابط اقتصادی میان دو کشور بودیم و اتفاقات خوبی در این مدت محقق شد. و در یک بازه حدودا دو ساله تعاملات تجاری به دوبرابر افزایش پیدا کرد و انتظار می رفت که این رشد تداوم یابد و حتی شاهد توسعه روابط در بخش‌های مختلف اقتصادی باشیم اما متاسفانه چالش تحریم ها باعث شد تا در این حوزه مشکلاتی رقم بخورد.

وی ادامه داد: عمده تجارت شرکت‌های با ایران در حوزه های دارویی و... بود که به واسطه این تحریم ها تحت تاثیر قرار گرفته اند. امیدواریم بتوانیم در چهارچوب تعاملاتی که در دست تعریف است به تدوام تجارتمان با ایران ادامه دهیم؛ البته اذعان داریم که در حال حاضر درحوزه های بانکی و نقل و انتقالات مالی با دشواری هایی مواجه هستیم که تحقق این روند را دشوار می نماید.

عنان خاطر نشان کرد: البته در مذاکرات انجام شده مکانیزم هایی برای این موضوع در دست تعریف است که امیدواریم خیلی زود در مورد آن ها اطلاعات بیشتری دریافت کنیم.

وی یادآور شد: ما شرکت های متعدد دانمارکی نیز داریم که به رغم تحریم ها تمایل به تداوم فعالیت های خود در ایران دارند و فعلا قصد خروج از این کشور را ندارند. امیدواریم در آینده شرایط بهتری را شاهد باشیم.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی