رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی: برخورد امنیتی با مسائل اقتصادی صحیح نیست

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی: برخورد امنیتی با مسائل اقتصادی صحیح نیست
نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری : سه شنبه ، 20 شهريور 1397

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: چند برابر شدن قیمت برخی کالاها به دلیل ناامنی روانی ایجاد شده در جامعه است و برخوردهای جزیره‌ای و امنیتی با مسائل اقتصادی، چیزی را درست نمی‌کند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، عزیز اکبریان در گفتگو با خبرنگار ما درباره دستاورد جلسه با بخش خصوصی خراسان رضوی در پنجاه و پنجمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گفت: علاوه بر حضور ما در این جلسه، برخی از نمایندگان به شهرستانهای مختلف استان خراسان رضوی سفر کرده و بازدیدهایی داشتند که نتایج این بازدیدها و نیز آنچه از مسائل مطرح شده توسط بخش خصوصی در این جلسه به دست آوردیم را در تهران با تیم وزیر صنعت و سپس با وزیر اقتصاد و بانک مرکزی مطرح و برای حل این مشکلات پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

وی افزود: پس از طرح مسائل با وزرا و بانک مرکزی، در صورت لزوم، مشکلات فعالان اقتصادی خراسان رضوی را با معاون اول رئیس جمهور و شخص آقای روحانی نیز مطرح خواهیم کرد.

اکبریان با بیان اینکه در کشور مشکل اساسی وجود ندارد، تصریح کرد: اتفاق خاصی در کشور نیافتاده اما با ناامنی‌های روانی که در تمام نقاط به وجود آمده، بازار و بخش تولید نیز تحت تاثیر قرار گرفته‌اند؛ باید ابتدا امنیت روانی را در جامعه ایجاد کنیم تا دشمن بداند که با ایجاد ناامنی روانی نمی‌تواند به اهداف خود برسد زیرا مردم ما مردم بزرگی هستند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که مجلس در نقش نظارتی خود چه برنامه‌ای برای جلوگیری از افزایش قیمتها دارد، گفت: کنترل قیمت وظیفه دولت است و ما در جمع‌بندی موضوعات بخش خصوصی خراسان رضوی، با وزاری اقتصاد و صنعت بر این مهم تاکید خواهیم کرد.

وی درباره بازار بورس و جلوگیری از سوء استفاده برخی افراد و دلالان از این عرصه نیز اظهار کرد: برخی از کالاها باید از طریق مجوز ریاست جمهوری و به وسیله وزارت صنعت در بازار بورس قرار بگیرد و شرایط نباید به گونه‌ای باشد که عده‌ای در بورس کالا را بخرند و سپس با قیمت بالاتری در بازار آن را بفروشند.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی