دوره های آموزشی برگزار شده در خرداد و تیر 97

دوره های آموزشی برگزار شده در خرداد و تیر 97
نویسنده خبر : مرکز آموزش تاریخ بارگذاری : دوشنبه ، 29 مرداد 1397

از سوی مرکز آموزش اتاق بازرگانی خراسان رضوی صورت گرفت:

برگزاری 12 کارگاه آموزشی به منظور آگاه‌سازی و ارتقای دانش فعالان اقتصادی، طی دو ماه

مرکز آموزش اتاق بازرگانی خراسان رضوی، دوازده کارگاه آموزشی را از ابتدای خرداد ماه تا پایان تیر، با هدف آگاه‌سازی و ارتقای دانش فعالان اقتصادی در حوزه‌های مختلف برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ این مرکز در 28و29 خرداد  و همچنین 24 و25تیرماه در کارگاه «کلیات بازرگانی خارجی» میزبان فعالان اقتصادی بود. در این دوره، اساتید‌ برای متقاضیان کارت بازرگانی از ساختار اتاق بازرگانی و خدمات آن، امور مربوط به بازرگانی خارجی، قوانین و مقررات صادرات و واردات، اعتبارات اسنادی، اینکوترمز 2010 و امور گمرکی سخن گفتند.

در کارگاه سامانه جامع تجارت (ثبت سفارش کالا و خدمت) نیز شرکت‌کنندگان با ثبت واردات کالا آشنا شدند. از آنجایی که عمده شرکت‌ها برای ثبت واردات کالای خود، دست به دامن واسطه‌ها می‌شوند و این امر برای فعالان اقتصادی هزینه‌زاست، برگزاری این دوره توانست آشنایی لازم را در این رابطه برای متقاضیان ایجاد کند.

مرکز آموزش اتاق همچنین با حضور پرشور فعالان اقتصادی در چهارچوب دوره «بازاریابی الکترونیک حرفه ای» طراحی و پیاده‌سازی یک سیستم کامل تبلیغات و بازاریابی الکترونیک را ارائه نمود.

مدیریت خرید و سفارشات (داخلی و خارجی)، عنوان دوره دیگری بود که چهارم تیرماه امسال با محوریت موضوعاتی همچون ورود کالا، اصطلاحات بین‌المللی (Incoterms)، منابع تهیه کالا(Source of supply) ، آشنایی با شرایط پرداخت‌ها (Terms of payments)، مقررات متحدالشکل اعتبارات اسنادی، بیمه‌های حمل و نقل، مراحل ترخیص کالا و ... برگزار شد. از آنجایی که مذاکرات پیرامون این امور برعهده مدیران خرید خارجی و سیستم‌های خرید است؛ در دوره آموزشی مذکور ابعاد مقدماتی و مبانی خرید و سفارشات خارجی، اقدامات حین خرید، انواع روش‏های پرداخت بین المللی، حمل و نقل و ... از سوی اساتید تشریح شد.

مهندسی فروش و ارتباط اثربخش با مشتریان (CRM) عنوان دوره دیگری بود که نهم تیرماه و با هدف آموزش و انتقال مفاهيم كاربردي مهندسي فروش (تكنيكال) برگزار شد. در این دوره، نمونه‌هاي اجرا شده ارائه گردید به نحوي كه مخاطبان قادر باشند بعد از اجرای این برنامه آموزشی از اين مفاهيم استفاده عملياتي كنند.

«قوانین گمرکی و دستورالعمل های مربوط به ورود موقت جهت پردازش و صادرات کالا»، «تحلیل مقررات ثبت شرکت ها » و «نحوه تنظیم و ارسال اظهارنامه الکترونیکی مالیاتی اشخاص حقوقی» عنوان بعضی دیگر از این کارگاه ها بودند.

همچنین دوره آموزشی ویژه‌ای نیز با محوریت «قوانین و مقررات قراردادها و معاملات دولتی و بخش عمومی، قانون برگزاری مناقصات و مبانی قرارداد» در پایان تیرماه گذشته برگزار گردید که آشنایی کامل با فرآیندهای ارجاع کار و معامله با بخش عمومی و دولتی (پیمانکاری، فروش، تأمین کالا، ساخت و احداث، مشاوره) و آشنایی با مناقصات داخلی و تعیین تمایزات با مناقصات بین المللی از جمله اهداف برگزاری آن بودند.

مخاطبان دوره های آموزشی این مرکز علاوه بر این، در کارگاهی با «مکاتبات و سفارشات تجاری به زبان انگلیسی» آشنا شدند که نیت از برگزاری آن، ارتقای توانمندی فعالان اقتصادی برای توسعه حضور در گستره تجارت جهانی بود.

«مدیریت صادرات و واردات» نیز عنوان کلاس آموزشی دیگری بود که ویژه متولیان تجاری برگزار شد و در آن قوانین و مقررات صادرات و واردات و راهکارهای عملی آن توسط اساتید ارائه گردید.

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی