استاندار خراسان رضوی در مراسم روز ملی صادرات: خراسان رضوی در 90 کشور بازار هدف صادراتی دارد

استاندار خراسان رضوی  در مراسم روز ملی صادرات:  خراسان رضوی در 90 کشور بازار هدف صادراتی دارد
نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری : چهارشنبه ، 25 بهمن 1396

استاندار خراسان رضوی  در مراسم روز ملی صادرات:

خراسان رضوی در 90 کشور بازار هدف صادراتی دارد

 

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: سال گذشته برنامه ای برای توسعه صادرات استان تدوین کردیم. آن زمان ما به 80 کشور دنیا صادرات داشتیم که رویکرد ما توسعه این بازار بود. در حال حاضر استان ما به 90 کشور صادرات دارد.

 

به گزارش  روابط عمومی اتاق مشهد امروز در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان در اتاق بازرگانی خراسان رضوی اظهار کرد: کشور ما در این سال ها با آرامشی که داشته در حوزه اقتصاد قدم های خوبی برداشته است. البته مشکلات داخلی و بیرونی ما و فشارهایی که وجود داشته، محدودیت هایی را برای فعالان اقتصادی ما به وجود آورد و کار فعالان اقتصادی ما را سخت تر از فعالان اقتصادی سایر کشورها کرد.

 

وی ادامه داد: با این حال با تلاش جمهوری اسلامی و دولت های یازدهم و دوازدهم برخی از این مشکلات رفع شد. تفاهم دولت و بخش خصوصی توانست بسیاری از مسایل را حل کند. این رویحه تفاهم بین دولت و بخش خصوصی در این سال ها گسترش پیدا کرده و رئیس جمهور به نظرات بخش خصوصی توجه دارند. همه تلاش ها مبتنی بر این بود که مشکلات توسعه صادرات را برطرف کنیم. این نیاز تولید و اشتغال ماست.

 

رشیدیان خاطرنشان کرد: یکی از مسایلی که در استان از آن بهره مند بودیم، شناسایی مزیت های بالقوه استان بود که با کمک بخش خصوصی این مزیت ها شناسایی شده و روی بازارهای جدید کار مطالعاتی صورت گرفت. سال گذشته برنامه ای برای توسعه صادرات استان تدوین کردیم. آن زمان ما به 80 کشور دنیا صادرات داشتیم که رویکرد ما توسعه این بازار بود. در حال حاضر استان ما به 90 کشور صادرات دارد.

 

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه از دیگر سو اقدامات خوبی جهت تنوع بخشی به صادرات در استان صورت گرفت، گفت: ما توانستیم حتی به برخی کشورهای اروپایی صادرات کالاهای مدرن داشته ایم. حضور در بازارهای جید نیازهای جدیدی برای ماایجاد می کند. ما باید بتوانیم در داخل به صورت کنسرسیوم کار کنیم اما هنوز در این زمینه به نقطه مطلوب نرسیده ایم. باید این تقسیم کار صورت گیرد تا بازار به نفع تولیدکننده استانی حفظ شود.

 

وی اضافه کرد: باید مراکز صادراتی استان در کشورهای هدف شکل گیرد. در سال 96 در برخی کشورها مانند روسیه، تاتارستان و عمان تا اندازه این کار صورت گرفت. البته در برخی کشورهای آسیای میانه مشکلاتی داشته ایم که تلاش شده این مسایل نیز برطرف شود.

 

رشیدیان در خصوص اعطای تسهیلات بانکی به صادرکنندگان گفت: ما جزو اولین استان هایی بوده ایم که از کمک های فنی اعتباری برای کمک به فعالان اقتصادی رقمی را کنار گذاشته ایم که البته هنوز جذب نشده است. این ظرفیت برای تامین اعتبارات مورد نیاز برای صادرات وجود دارد که می تواند کمک کننده باشد.

 

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همین همکاری نزدیک بین تولیدکننده و صادرکننده در استان ما توانسته شرایط بهتری را از نظر اقتصادی برای ما ایجاد کند. دیروز آقای رئیس جمهور در دیدار با استانداران نکاتی گفتند و آن این بود که برای ایجاد اشتغال حتی یک دقیقه هم تلف نشود. ایشان فرمودند معطل کاغذبازی ها برای پرداخت حق بیمه کارآموزی ها نشوید.

 

وی با بیان اینکه باید از این فرصت برای تولید باکیفیت استفاده شود، گفت: استان ما این ظرفیت و مزیت را دارد که باید آن را شناسایی کنیم تا تبدیل به موقعیت و سود بیشتر شود.

 

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی