استاندار خراسان رضوی: بخش خصوصی قاعده اصلی «قرارگاه مشترک پشتیبانی و حمایت از فعالیت های اقتصادی» است

استاندار خراسان رضوی: بخش خصوصی قاعده اصلی «قرارگاه مشترک پشتیبانی و حمایت از فعالیت های اقتصادی» است
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : يک شنبه ، 01 اسفند 1400

استاندار خراسان رضوی:
بخش خصوصی قاعده اصلی «قرارگاه مشترک پشتیبانی و حمایت از فعالیت های اقتصادی» است

استاندار خراسان رضوی گفت: بخش خصوصی و مردمی قاعده اصلی این قرارگاه است. در حقیقت هدف مشترکی میان بخش حاکمیتی و مردمی وجود دارد که امید می رود با افتتاح قرارگاه مذکور، به اهداف اقتصادی تعیین شده دست پیدا کنیم.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، یعقوب علی نظری در حاشیه افتتاح «قرارگاه مشترک پشتیبانی و حمایت از فعالیت های اقتصادی» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر دستگاه های اجرایی به وظایف خودشان عمل کنند و در راستای اهداف تدوین شده همکاری و تعامل داشته باشند، قطعا می توان چشم انداز خوبی برای این قرارگاه متصور بود.
وی تصریح کرد: با تشکیل «قرارگاه مشترک پشتیبانی و حمایت از فعالیت های اقتصادی» و استقرار آن در اتاق بازرگانی به عنوان یک تشکل های مردمی انتظار داریم به اهداف اصلی و اساسی خود دست پیدا کنیم.
استاندار خراسان رضوی یادآور شد: اعتقاد داریم جریان اقتصادی مانند دیگر عرصه ها «مردم محور» است، اقتصاد باید توسط مردم مدیریت شود. طبیعی است دستگاه های دولتی با افتتاح «قرارگاه مشترک پشتیبانی و حمایت از فعالیت های اقتصادی» وظیفه بسترسازی، خدمت به بخش خصوصی و مردمی را عهده دار هستند. بنابراین عملیات اصلی بر عهده مردم است و دستگاه های دولتی صرفا زمینه ساز هستند.
وی خاطرنشان کرد: جریان اقتصادی استان با کمک این قرارگاه می تواند مسیر صحیح خود را پیدا کند حال اگر قرارگاه در راستای اهداف تدوین شده، حرکت کند، طبیعی است در این مسیر بسیاری از مشکلات موردی حل و فصل خواهد شد.
نظری در خصوص ضمانت تدوام این قرارگاه و عدم تکرار تجاب گذشته، یادآور شد: قطعا تا زمانی که مسئولیتی در استان داریم تداوم فعالیت این قرارگاه را تضمین می کنیم اما ضمانتی برای دوره پس از خود نداریم، چرا که هر استاندار و مسئولی طبیعتا شیوه های مدیریتی خاص خود را دارد. بر همین اساس در استان خراسان رضوی به این جمع بندی رسیدیم که عمل قرارگاهی در حوزه اقتصاد می تواند بسیاری از چالش ها و مشکلات را سامان دهد. امیدواریم به زودی شاهد راه اندازی ساختارهای مشابه در سطح شهرستان های استان نیز باشیم.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی