حمایت تمام‌قد دستگاه قضا از فعالان اقتصادی و فعالیت های اقتصادی توسعه‌بخش

حمایت تمام‌قد دستگاه قضا از فعالان اقتصادی و فعالیت های اقتصادی توسعه‌بخش
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : پنج شنبه ، 23 اسفند 1397

دادستان عمومی و انقلاب مشهد تاکید کرد:

حمایت تمام‌قد دستگاه قضا از فعالان اقتصادی و فعالیت های اقتصادی توسعه‌بخش

دادستان عمومی و انقلاب مشهد از تاکید رئیس قوه قضائیه بر حمایت همه جانبه از بخش خصوصی و دولتی در فعالیت های اقتصادی و توسعه این بخش خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، قاضی غلامعلی صادقی، در آخرین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در سال 97، به انتصاب آیت الله رئیسی به ریاست قوه قضائیه اشاره و این انتصاب را مایه مباهات به ویژه برای فعالان اقتصادی دانست و گفت: در اولین جلسه ای که با ایشان داشتیم، بر حمایت از فعالیت اقتصادی و توسعه اقتصادی تاکید جدی داشتند و ما در استان ها و شهرستان ها مامور شدیم تا حمایت همه جانبه ای از بخش خصوصی و دولتی و همچنین فعالیت های اقتصادی توسعه‌بخش صورت دهیم.

وی هماهنگی مطلوبی که در حال حاضر در استان و در میان تمامی بخش ها شکل گرفته را کم‌نظیر توصیف و تصریح کرد: امروز هماهنگی بین نماینده ولی فقیه، نمایندگان مجلس، استاندار و دستگاه های دولتی، بخش خصوصی، دستگاه قضایی و نیروهای نظامی و انتظامی در خراسان رضوی بسیار عالی است؛ ما همه یک هدف داریم و به دنبال دعوا، اختلاف و تضعیف نیستیم بلکه به دنبال کار و تلاشیم.

صادقی افزود: تدین، صداقت و انقلابی و توانمند بودن آقای رزم حسینی در مدت کوتاه فعالیتش محرز شده و ما حمایت همه جانبه بایسته و لازم را از ایشان داریم. در سفری که با سردار سلیمانی داشتیم، ایشان گفتند که آقای رزم حسینی یک رزمنده اقتصادی است و توانمندی و تخصص و دوری او از جناح‌گرایی و اختلافات و دعواها برای ما محرز شده است.

وی خطاب به رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز اظهار کرد: آن تصمیماتی که لازم است دستگاه قضایی در آن ها به صورت جدی و فعالانه نظر بدهد، حمایت کند و یا اقدام نماید؛ اعلام شود تا ولو شده در برهه ای تصمیمی فراقانونی برای آن اخذ گردد. در مجموع آمادگی داریم حمایت همه جانبه دستگاه قضایی را برای این مهم به کار بگیریم.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد ادامه داد: هم در مرکز استان و هم در شهرستان ها بر روی حمایت همه جانبه دستگاه قضایی حساب کنید.

صادقی خطاب به حاضران در این نشست گفت: استاندار، بخش دولتی و بخش خصوصی باید مدل های جدیدی برای توسعه اقتصادی تبیین کنند و به منظور برون رفت از مشکلاتی که دشمن برای ما ایجاد کرده، برنامه های کارآمد ارائه نمایند. دشمن برای اینکه ضربه ای به نظام و امنیت ما بزند به دنبال این بوده که در سایه تشکیل گروهکی به نام داعش در سوریه و عراق امنیت ایران را خدشه‌دار نماید اما موفق نشده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و عربی به دنبال آن هستند تا این نقطه و ناامنی و عامل ضربه زدن به جمهوری اسلامی را از سوریه و عراق به افغانستان منتقل کنند و این کار را با هدف به چالش کشیدن امنیت مرزها و ایجاد مخاطره برای شرایط داخلی ما صورت می دهند اما ما به خاطر تلاش های صورت گرفته، مشکل امنیتی نداریم.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد با بیان اینکه، فعالان اثتصادی برای فعالیت هیچ مشکلی ندارند و تمام شرایط برای اقدامات و برنامه های اقتصادی شان فراهم آمده، افزود: توقعمان از این جلسات تلاش برای رشد و توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال است؛ اگر این جلسات اشتغال و سرمایه ای ایجاد کنند، دعاوی و شکایت های کیفری ما نیز کاهش خواهد یافت و با این انگیزه، حمایتی همه جانبه از این جمع خواهیم داشت.

رضا شیران خراسانی، نماینده مردم مشهد در مجلس نیز در ادامه ابراز امیدواری کرد: با وحدتی که در استان به وجود آمده جرات و جسارت هم به مدیران اجرایی بازگردد و بتوانیم در همه ابعاد پیشرفت اقتصادی را تجربه کنیم.

*فرصت طلایی پیش روی فعالان اقتصادی

اما شافعی، رئیس اتاق ایران نیز در واکنش به سخنان دادستان و نماینده مردم مشهد تاکید کرد: شنیدن این سخنان و حمایت ها در آستانه سال جدید افق نویی برای ما ایجاد می کند و امیدهای تازه و راه های جدیدی برای ما خواهد گشود. اینکه قوه قضائیه به این نتیجه رسیده که شاید بیش از 70 درصد گرفتاری ها و پرونده هایش به مسائل اقتصادی برمی گردد و توسعه اقتصادی در معنای توسعه همه جانبه کشور خواهد بود، برای ما یک فرصت طلایی است.

وی ادامه داد:در مجموع، این تشخیص درست دستگاه قضایی، استاندار و نمایندگان مجلس که مشکل را در مسئله تصمیم گیری در موقعیت های ویژه می دانند، بسیار با ارزش است.

وی خطاب به استاندار خراسان رضوی گفت: بسیاری از مدیران دولتی آگاهند که شرایط ما غیرعادی است و برای شرایط غیرعادی باید تصمیماتی مناسب با این موقعیت اخذ شود؛ اما به دلیل فضای موجود در برخی ادارات، قدرت تصمیم گیری متفاوت از مدیران گرفته می شود، پس می توان این مسئله را با دیدگاه استاندار مرتفع کرد.

شافعی ادامه داد: اگر همه مسئولان دست به دست هم دهند، استفاده صحیح و به موقع از منابع و امید به آینده و جسارت در تصمیم گیری، همه کاستی های موجود را می تواند جبران کند و امیدوارم بتوانیم پاسخ های لازم را در قبال دیدگاه های قابل ستایش مسئولان قضایی و استانداری ارائه بدهیم.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی