در موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق مشهد بررسی شد؛ زوایای اجرای طرح آموزش شغلی دوگانه ایران و آلمان

در موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق مشهد بررسی شد؛ زوایای اجرای طرح آموزش شغلی دوگانه ایران و آلمان
نویسنده خبر : روابط عمــومی تاریخ بارگذاری : پنج شنبه ، 05 خرداد 1401

در موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق مشهد بررسی شد

زوایای اجرای طرح آموزش شغلی دوگانه ایران و آلمان

مدیرعامل موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی خراسان رضوی در نشست با جمعی از مسئولان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و نمایندگان برخی شرکت‌های صنعتی، به تشریح آخرین وضعیت اجرای پروژه همکاری آموزش شغلی دوگانه ایران و آلمان و اهداف این طرح پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «پیام رشیدی»، مدیرعامل موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق مشهد در این دیدار از ابعاد پروژه همکاری آموزش شغلی دوگانه ایران و آلمان بین اتاق بازرگانی استان و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گفت و اجرای این طرح را گامی در راستای تربیت نیروی متخصص و فعال در واحدهای صنعتی دانست.

او اظهار کرد: یکی از نیازهای کنونی بخش صنعت، برخورداری از نیروی انسانی ماهر و توانمند است؛ اما این نیاز اغلب از طریق آموزشهای دانشگاهی تامین نمیگردد.

رشیدی، هدف اصلی از اجرای این پروژه را نیازسنجی از بخش صنعت در آموزش مشاغل مورد نیاز و تربیت نیروی ماهر و متخصص عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح سطح مهارتی نیروی کار در واحدهای تولیدی افزایش می یابد.

مدیرعامل موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق مشهد خاطرنشان کرد: شرکتهای متقاضی آموزش، برای بهره مندی از مزایای این طرح، می بایست نیازهای مهارتی خود را به سازمان فنی و حرفه ای اعلام نمایند.

رشیدی اذعان کرد: سیستم آموزش دوگانه در آلمان بدین صورت است که شرکت‌ها در امر آموزش همکاری دارند و در قالب قراردادی سه ساله با نیروی کار خود، او را آموزش می دهند. ۷۰درصد این آموزشها در محیط کار انجام می‌گیرد و اتاق‌های بازرگانی نیز نقش نظارتی را در این حوزه ایفا می‌کنند و امتحانات میان دوره و پایان دوره را برگزار می‌نمایند و در نهایت مدرک مربوطه از سوی اتاق صادر می‌شود. مدارس فنی و حرفه‌ای هم ۳۰ درصد کار آموزش را برعهده دارند.

در ادامه این نشست، نمایندگان اداره کل فنی و حرفه ای استان و کارشناسان برخی از شرکتهای صنعتی به بیان نقطه نظرات خود و بررسی و شناسایی پتانسیل ها و توانمندی های سازمان فنی و حرفه ای در آموزش نیروی ماهر و متخصص پرداختند.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی