تولید در بخش معدن ۹۳ درصد گران شد

تولید در بخش معدن ۹۳ درصد گران شد
نویسنده خبر : روابط عمــومی تاریخ بارگذاری : دوشنبه ، 26 ارديبهشت 1401

بنا بر اعلام مرکز آمار ایران

تولید در بخش معدن ۹۳ درصد گران شد

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران تورم سالانه تولیدکننده بخش معدن به نزدیک ۹۳ درصد رسیده است. اگرچه این رقم نسبت به تورم سالانه در پاییز گذشته ۱۴,۴ درصد کمتر است اما همچنان تولید در بخش معدن ۹۳ درصد گران‌تر شده است.

گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد تورم سالانه تولیدکننده بخش معدن در زمستان ۱۴۰۰ به ۹۲,۹ درصد رسیده است. این شاخص نسبت به تورم سالانه در پاییز ۱۴۰۰ معادل ۱۴.۴ درصد کاهش داشته است. بر اساس این گزارش در زمستان ۱۴۰۰، تورم سالانه مربوط به گروه زغال‌سنگ  برابر با ۸۳.۴ درصد، کانه‌های فلزی ۹۶.۷ درصد و سایر مواد معدنی ۶۳.۸ درصد بوده که در مقایسه با فصل پاییز ۱۴۰۰ به ترتیب ۶.۶، ۱۶.۳ و ۳.۵ درصد در هر کدام کاهش داشته است.

در زمستان ۱۴۰۰ تورم نقطه به نقطه تولیدکننده بخش معدن ۶۴.۵ درصد بوده است. این یعنی میانگین قیمت دریافتی توسط فروشندگان مواد معدنی به ازای فروش محصولاتشان در داخل کشور، در زمستان ۱۴۰۰ نسبت به فصل زمستان ۱۳۹۹، معادل ۶۴.۵ درصد افزایش داشته است. در فصل مورد بررسی تورم نقطه به نقطه مربوط به گروه زغال‌سنگ معادل ۷۱ درصد، کانه‌های فلزی ۶۵.۳ درصد و سایر مواد معدنی ۵۴.۵ درصد بوده که نسبت به فصل پاییز ۱۴۰۰ در گروه زغال‌سنگ، ۵.۶ واحد درصد افزایش و در گروه‌های کانه‌های فلزی و سایر مواد معدنی به ترتیب ۱۷.۶ و ۵.۲ واحد درصد کاهش داشته است.

همچنین تورم فصلی تولیدکننده بخش معدن در زمستان گذشته ۳.۲ درصد بوده است که نسبت به تورم فصلی در پاییز ۱۴۰۰، ۱.۲ واحد درصد کاهش داشته است. تورم فصلی مربوط به گروه‌های زغال‌سنگ، ۶ درصد، کانه‌های فلزی ۳ درصد و سایر مواد معدنی ۳.۹ درصد بوده است که برای گروه‌های زغال‌سنگ، کانه‌های فلزی و سایر مواد معدنی درمقایسه با تورم فصلی پاییز ۱۴۰۰ به ترتیب ۵.۱، ۰.۷ و ۶.۰  واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی