دبیر اتاق مشهد خبر داد: تحقق 100درصدی مصوبات کارگروه امور مالیات، گمرک و تامین اجتماعی ستاد تسهیل خراسان رضوی

دبیر اتاق مشهد خبر داد:  تحقق 100درصدی مصوبات کارگروه امور مالیات، گمرک و تامین اجتماعی ستاد تسهیل خراسان رضوی
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : سه شنبه ، 09 آذر 1400

دبیر اتاق مشهد خبر داد:

تحقق 100درصدی مصوبات کارگروه امور مالیات، گمرک و تامین اجتماعی ستاد تسهیل خراسان رضوی

 

دبیر اتاق مشهد گفت: کارگروه امور مالیات، گمرک و تامین اجتماعی ذیل کارگروه ستاد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی که با هدایت اتاق بازرگانی مشهد برگزار می‌شود؛ از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، 173پرونده را مورد رسیدگی قرار داده که ماحصل آن 185مصوبه و تحقق حدود 100درصدی این مصوبات بوده است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛«علی کبیر» در گفتگو با خبرنگار ما به تشریح اقدامات این ساختار پرداخت و توضیح داد: این کارگروه، یکی از پنج گروه تخصصی ذیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این استان می باشد که به نیابت از ساختار مذکور، چالش‌ها و مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه های مالیاتی، مباحث مرتبط با تامین اجتماعی، موضوعات حوزه تجارت و گمرکی را در جلسات هفتگی خود مورد بررسی و رسیدگی قرار می دهد.

وی مسئولیت هدایت و راهبری این کارگروه را طبق تفویض انجام شده از سوی ستاد تسهیل، بر ذمه اتاق بازرگانی دانست و عنوان کرد: در این کارگروه که با حضور نمایندگان دستگاه های دولتی مرتبط برگزار می شود، در محورهایی که ذکر شد، مشکلات فعالان بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی به بحث و بررسی گذاشته می شود و به استناد ظرفیت های قانونی موجود، مصوباتی صادر می گردد.

به گفته «کبیر»، چنانچه مصوبه‌ای از این کارگروه مورد موافقت نهاد متولی دولتی قرار نگیرد، پرونده برای بررسی بیشتر به ستاد تسهیل استان ارجاع می‌گردد و در آن مرجع نیز، اتاق بازرگانی در مقام نماینده بخش خصوصی، از مصوبات مذکور دفاع خواهد کرد.

دبیر اتاق بازرگانی مشهد یادآور شد: در سال گذشته 100درصد مصوبات این کارگروه عملیاتی شده و در شش ماهه اول سال نیز این موفقیت تکرار شد. در مجموع تلاش ما این است که خللی در روند فعالیت واحدهای تولیدی و اقتصادی رخ ندهد و اگر یک بنگاه اقتصادی حتی با بحران و تعطیلی مواجه شد، چنانچه یک مصوبه این کارگروه بتواند به گشایش دوباره آن کمک کند، ما آن را پیگیری خواهیم کرد.

وی به یک نمونه از پیگیری های انجام شده در این کارگروه اشاره داشت و یادآور شد: وزارت امور اقتصادی و دارایی یا سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند برای مودیانی که قادر به پرداخت بدهی مالیاتی خود اعم از اصل و جریمه به طور یک‌جا ‌نیستند، (از تاریخ ابلاغ مالیات قطعی) بدهی مربوطه را برای 36ماه تقسیط کنند. اما با ابلاغ طرح احیای واحدهای صنعتی و تولیدی از سوی دولت، امتیازی را به نفع بخش خصوصی ایجاد شد و فرصت مذکور به 60ماه ارتقا یافت. به همین استناد نیز تلاش کردیم تا پرونده هایی که مشمول این طرح قرار می گیرند، در این کارگروه بررسی شده و ما متناسب با شرایطشان از ظرفیت مذکور بهره بگیرند.

کبیر در پایان بار دیگر به آمار عملکرد این کارگروه نقبی زد و عنوان کرد: در 26جلسه ای که تا پایان آبان امسال برگزار کردیم و از مجموع 185مصوبه ای که در آن ها حاصل آمده، 119مورد مربوط به حوزه مالیاتی بوده است. حوزه تامین اجتماعی با 58مصوبه و بخش گمرکی با 8مصوبه در رتبه های بعدی قرار داشتند. عملا عمده پرونده هایی که به این کارگروه ارجاع می شود(یعنی بیش از 64درصد)، مربوط به مباحث مالیاتی هستند.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری استانداری، سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی و دیگر نهادهای متولی در ساختار این کارگروه، گره های بیشتری از مشکلات بخش تولید و اقتصاد استانمان گشوده شود.

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی