شهردار مشهد تاکید کرد: تسهیل‌سازی، اصلاح‌گری و شفاف‌سازی؛ سه اقدام اساسی مدیریت شهری برای حمایت از سرمایه گذاری‌ها

شهردار مشهد تاکید کرد:  تسهیل‌سازی، اصلاح‌گری و شفاف‌سازی؛ سه اقدام اساسی مدیریت شهری برای حمایت از سرمایه گذاری‌ها
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : دوشنبه ، 12 مهر 1400

شهردار مشهد تاکید کرد:

تسهیل‌سازی، اصلاح‌گری و شفاف‌سازی؛ سه اقدام اساسی مدیریت شهری برای حمایت از سرمایه گذاری‌ها

شهردار مشهد گفت: در راستای حمایت از سرمایه گذاری‌های موجود و آتی؛ تسهیل‌‌سازی، اصلاح‌گری و شفاف‌سازی در اولویت مدیریت شهری خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ «عبدالله ارجائی» در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: تلاش شهرداری و شورای ششم شهر مشهد، بر تغییر نگاه و رویکرد نسبت به امر سرمایه گذاری و حمایت از ظرفیت‌های موجود و آتی، تکیه دارد. در این راستا گام نخست ما تسهیل نمودن فرآیندهای فعلی، اصلاح رویه های پیشین (با تاکید بر کاهش موانع موجود) و همچنین توجه به مقوله شفاف‌سازی می باشد. تحقق این مسائل کمک خواهد کرد تا موضوع توسعه سرمایه گذاری و حمایت از موارد پیشین مجدانه تر پیگیری شود.

وی ادامه داد: مقوله دیگری که در این راستا دنبال خواهیم کرد، موضوع ایجاد پنجره واحد است. در این راستا، امیدواریم با همکاری دولت و بخش خصوصی بتوانیم شاهد ورود سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به پروژه‌های انتفاعی شهری باشیم. قاعدتا در اولویت ما، تعیین تکلیف پروژه‌های در دست اجرا و نیمه تمام است و باور داریم بخشی از رسالتمان نیز حمایت از سرمایه‌گذاری های موجود خواهد بود.

وی از شکل‌گیری کمیته رفع موانع در مدیریت شهری، با هدف کمک به امر حمایت و توسعه سرمایه گذاری در شهر مشهد خبر داد و متذکر شد: در حال جمع آوری گزارش ها و پیگیری امور برای ایجاد این کمیته هستیم و با تعیین فرآیند فعالیت آن، بسیاری از مشکلات و گره های موجود، تعیین تکلیف خواهد شد.

او از اتاق بازرگانی و فعالان بخش خصوصی دعوت کرد تا در این بحث همراهی و همگامی موثری داشته باشند و نقش محوری خود را ایفا نمایند.

ارجاعی خاطر نشان کرد: نزدیکی اتاق و مدیریت شهری می تواند پیامی خوب برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی داشته باشد و آن اتفاق نظر برای جذب سرمایه گذاران خارجی است. امیدواریم در این مسیر، دولت نیز به ما بپیوندد و با ایجاد یک سه ضلعی؛ ظرفیت مطلوبی را برای توسعه سرمایه گذاری در شرق کشور ایجاد نماییم و به الگویی برای کل کشور، بدل شویم.   

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی