عزم سازمان صنایع کوچک برای ایجاد ۱۰۰ هزار فرصت شغلی

عزم سازمان صنایع کوچک برای ایجاد ۱۰۰ هزار فرصت شغلی
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : شنبه ، 25 ارديبهشت 1400

عزم سازمان صنایع کوچک برای ایجاد ۱۰۰ هزار فرصت شغلی

 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: برنامه امسال این سازمان ایجاد ۱۰۰ هزار فرصت شغلی است که از محل بهره‌برداری از سه هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی ایجاد می‌شود.

علی رسولیان روز شنبه در نشست تودیع و معارفه مدیران سازمان صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی افزود: برنامه ریزی دیگر سازمان صنایع کوچک در سال جاری احیای ۲ هزار واحد صنعتی راکد در داخل شهرکها و نواحی صنعتی و خارج از آنها است که در این راستا تفاهمنامه ای با بانکها منعقد شده و توسط شورای عالی پول و اعتبار در دست بررسی است تا بتوان واحدهای تملیکی را به دست فعالان اقتصادی واقعی رساند.

وی بیان کرد: امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب مزین به نام "تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" است،  بسته ۱۲ بندی حمایت از تولید نیز در سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران تهیه و تنظیم شده است که به زودی به استانها ابلاغ می شود و در آن برای نخستین بار اختیارات کامل به هیات مدیره های استانی شرکت شهرک های صنعتی تفویض شده است.

وی به دیگر بندهای این بسته تشویقی اشاره کرد و گفت: سرمایه گذارانی که طرح تولیدی خود را زودتر از موعد مقرر، که تا ۳۶ ماه افزایش یافته است، به بهره برداری برسانند، مشمول تخفیف ۳۰ درصدی در حقوق بهره برداری از زمین از سوی شرکت شهرکهای صنعتی خواهند شد،  فاصله بین پرداخت نقدی تا نخستین پرداخت اقساطی حق انتفاع زمین به شرکت شهرکهای صنعتی برای سرمایه گذار به ۶ ماه افزایش می یابد که به زودی این مصوبه به استانها ابلاغ می شود.

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: امسال در توافق با معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، بسته تشویقی فوق العاده ای برای شرکتهای دانش بنیان در نظر گرفته شده است که معاونت رییس جمهوری از این محل تسهیلات لازم را در اختیار شرکتهای دانش بنیان قرار می دهد.

وی بیان کرد: در تفاهمی که با رییس سازمان برنامه و بودجه انجام گرفت، مقرر شد ظرفیت پرداخت تسهیلات بخش صنعت از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه افزایش یابد که با پیگیری مدیران عامل شرکتهای شهرکهای صنعتی این مهم محقق خواهد شد.  

رسولیان از ارایه ۲ پیشنهاد جدید به دولت خبر داد و گفت: جلب مشارکت بخش خصوصی در ایجاد زیرساختها در شهرکها و نواحی صنعتی و همچنین ایجاد شهرکهای صنفی در شهرهای بزرگ پیشنهادهایی است که امیدواریم توسط هیات دولت به تصویب برسد.

وی اظهار داشت: یکی از برنامه های جدی سازمان صنایع کوچک توسعه کارگاه های کوچک تولیدی است که در این راستا پارسال ۸۹ واحد و امسال هزار واحد در شهرکهای صنعتی کشور ایجاد و به ازای هر واحد کارگاهی هفت شغل ثبت می شود.

رییس سازمان صنایع کوچک توسعه زیرساختهای شهرکهای صنعتی را جزو اولویتهای این سازمان ذکر و بیان کرد: پارسال ۲ هزار هکتار زمین به پهنه شهرکهای صنعتی کشور اضافه شد که امسال برای افزودن ۱۰ هزار هکتار زمین برنامه ریزی شده است، در صورتی که برای افزودن زمین به شهرکهای صنعتی نیاز به دریافت تسهیلات از بانکها باشد، این کار توسط سازمان صنایع کوچک انجام خواهد گرفت.

رسولیان به تشریح عملکرد سازمان صنایع کوچک در سال گذشته پرداخت و گفت: واگذاری بیش از پنج هزار هکتار زمین در قالب ۱۱ هزار و ۶۰۰ قرارداد صنعتی، افزایش ۳۰ درصدی اشتغالزایی در حوزه پروانه های بهره برداری مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی، احیای هزار و ۵۵۷ واحد صنعتی راکد و ایجاد ۲۷ هزار فرصت شغلی از این محل، رسیدن متوسط واحدهای صنعتی راکد در شهرکها و نواحی صنعتی ایران از ۲۳ درصد سال ۹۸ به ۱۸.۵ درصد در سال ۹۹ از جمله مهمترین اقدامات این سازمان در سال گذشته است.

در این نشست از خدمات "رضا شجاعی"، مدیرعامل سابق شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی و "محمدرضا مس‌فروش" رییس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قدردانی و "علی بهرام زاده" به عنوان مدیرعامل جدید شرکت شهرکهای صنعتی و "جواد خزایی" به عنوان رییس جدید سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی معرفی شد.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی