تشریح ظرفیت‌های دیوان داوری بین‌المللی، در نشست برخط معاون حقوقی رئیس جمهور با نمایندگان ICC در استان‌ها

تشریح ظرفیت‌های دیوان داوری بین‌المللی، در نشست برخط معاون حقوقی رئیس جمهور با نمایندگان ICC در استان‌ها
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : چهارشنبه ، 06 اسفند 1399

تشریح ظرفیت‌های دیوان داوری بین‌المللی، در نشست برخط معاون حقوقی رئیس جمهور با نمایندگان ICC در استان‌ها

 

چهارمین نشست نمایندگان رابط کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی(ICC)  در اتاق‌های بازرگانی کشور با حضور «لعیا جنیدی»، معاون حقوقی رئیس جمهور و نماینده کمیته ایرانی در دیوان داوری بین‌المللی ICC به صورت برخط سه شنبه (پنجم اسفند) برگزار شد.

محمد خزاعی، دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) در این جلسه بر لزوم بهره‌گیری بیشتر نمایندگان اتاق های بازرگانی سراسر کشور از فرصت‌های موجود در این ساختار تاکید کرد و گفت: یکی از این ظرفیت‌ها، بستر فدراسیون جهانی اتاق بازرگانی بین‌المللی بازرگانی (WCF) و مشارکت در رقابت فدراسیون جهانی اتاق های بازرگانی است.

وی همچنین به اهمیت و جایگاه مسائل حقوقی و داوری بین المللی در امور مالی و تجاری اشاره کرد و متذکر شد: این جلسه با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور و نماینده کمیته ایرانی ICC در دیوان بین المللی ICC به منظور طرح همین مباحث برگزار می شود و از مشارکت کلیه اتاق های بازرگانی در این رویداد، تقدیر می کنیم.

نیکتا حسین نیا، نماینده کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) در خراسان رضوی نیز در این جلسه بیان کرد: از آنجايي كه بسياري تجار و فعالان اقتصادي آشنایی کمتری با مقررات داوري دارند، عمدتا در مراودات تجاري بین‌المللی خود با خسارت هايي مواجه می‌شوند و از این منظر، پیشنهاد می شود تا اطلاعات لازم برای این افراد در سطح «كارشناسي» ارائه گردد و علاوه بر آن، مطالبی نیز از منظر «حرفه اي» براي وكلا و افراد صاحب تخصص گردآوری شود.

وی تاکید کرد: باید از تجارب و توصیه‌های افراد صاحبنظر همچون خانم جنیدی برای تدوین این ظرفیت، بهره گرفته شود.

حسین‌نیا، نقبی به اهمیت فضای کسب و کار کشورهای مختلف جهان برای پیشبرد تعاملات تجاری بین‌اللملی زد و متذکر شد: چنانچه بخش خصوصی در کشورهای همسایه (که بازار عمده تجارت خارجی ما را شکل می دهند)، اقدام به گردآوری خلاء ها و نواقص فضای کسب و کار نموده و برای آن پیشنهاد اصلاحی ارائه کرده باشد؛ این موارد هم می تواند جمع بندی شده و در اختیار فعالان اقتصادی ایرانی قرار بگیرد تا تصویری شفاف‌تر از محیط کسب و کار کشور هدف تجارت خود داشته باشند. 

شمار دیگری از نمایندگان اتاق های بازرگانی نیز پیشنهادات خود را در این جلسه برخط، اعلام نمودند.

خزائی، دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) ضمن استقبال از نکات و پیشنهادات مطرح شده و اعلام همکاری در این رابطه، متذکر شد: آخرين تحولات در مركز بين المللي داوري براي مقررات ٢٠٢١ بررسي شده است. كتابچه قوانین ٢٠٢١ داوري نیز در حال نهايي شدن است و تحولات مذکور پس از بررسی، در این کتاب اعمال شده و تا در آینده نزدیک به چاپ برسد.

در این جلسه «جنیدی»، معاون حقوقی رئیس جمهور پیرامون کارکردها و ظرفیت های دیوان داوری بین‌المللی ICC توضیحاتی را ارائه نمود.

وی همچنین از مشارکت اتاق های بازرگانی در امور مرتبط با  ICC تقدیر نمود و این اقدامات را گام هایی در راستای تحقق عدالت اجتماعی، توصیف کرد.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی