تعامل کمیسیون های مشترک اتاق های بازرگانی و کمیته ایرانی به منظور دستیابی به اهداف و برنامه‌های کاربردی

تعامل کمیسیون های مشترک اتاق های بازرگانی و کمیته ایرانی به منظور دستیابی به اهداف و برنامه‌های کاربردی
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : دوشنبه ، 27 بهمن 1399

در سومین جلسه مجازی نمایندگان رابط کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی (ICC) مطرح شد:

تعامل کمیسیون های مشترک اتاق های بازرگانی و کمیته ایرانی به منظور دستیابی به اهداف و برنامه‌های کاربردی

 

سومین نشست نمایندگان رابط کمیته ایرانی ICC در تمامی اتاق های بازرگانی کشور، با هدف معرفی و بررسی ظرفیت کمیسیون های «بیمه» و «تجارت و سرمایه گذاری» کمیته ایرانی، به صورت برخط برگزار شد و نماینده اتاق بازرگانی مشهد در کمیته ایرانی ICC نیز در آن حضور یافت.

نیکتا حسین نیا، نماینده کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) در خراسان رضوی، در این نشست مجازی، به تشریح اقدامات انجام شده در پارلمان بخش خصوصی این استان در راستای ماموریت‌های کمیته ایرانی، پرداخت و گفت: در دو جلسه اخیر هیات رئیسه و شورای روسای کمیسیون های اتاق مشهد، ظرفیت کمیسیون های تخصصی کمیته ایرانی برای اعضا تعریف و تبیین شد و یکی از پیشنهادات مصوب در این جلسات نیز برگزاری نشست مشترک کمیسیون‌های اتاق مشهد با کمیسیون های متناظر و فعال در کمیته ایرانی بود.

وی ادامه داد: روسای 11 کمیسیون تخصصی اتاق بازرگانی مشهد برای برگزاری این نشست اعلام آمادگی نموده اند که از این میان کمیسیون های تجارت و سرمایه گذاری ظرفیت‌های تعاملی مطلوبی با کمیسیون متناظر خود در کمیته ایرانی دارند و حسب تاکید ریاست اتاق ایران نیز انجمن شرکت‌های بین‌المللی حمل و نقل خراسان رضوی نیز در این خصوص تمایل و آمادگی خود را اعلام نمود.

حسین‌نیا یادآور شد: به منظور برقراری یک تعامل موثر و کارآمد و همچنین پرهیز از بروز مشکلات احتمالی پیشنهاد داریم تا کمیسیون های تخصصی کمیته ایرانی به جهت مشارکت جویی از ساختارهای متناظر خود در اتاق های بازرگانی، چهارچوبی را تعریف و برنامه ریزی کرده و در همان قالب نیز اخذ پیشنهادات و جلب تعاملات را تعریف نمایند. فرم و چهارچوب جدید می‌تواند در اختیار رابطان استان‌ها قرار گرفته و از مسیر آن ها توزیع و پیگیری شود.

محمد خزائی، دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) نیز در این جلسه با تقدیر از پیگیری های فعالانه نماینده اتاق مشهد گفت: از اتاق های بازرگانی توقع داریم در موضوعات ارجاعی فعالانه‌تر عمل نمایند و نقاط مشترکی که برای تعامل وجود دارد را تقویت کنند.

وی تاکید کرد: فعالیت کمیسیون های تخصصی در کمیته ایرانی با ساختارهای متناظر آن در اتاق های بازرگانی گاه با همدیگر در پیوند قرار می گیرد اما الزاما همه موضوعات و پیگیری ها در یک راستا نیست و از این منظر دغدغه موازی کاری نخواهد بود.

خزائی ادامه داد: مقرر است تا نقطه نظرات تخصصی کمیسیون های اتاق های بازرگانی در موضوعات مشخصی، بنا به الزامات موجود، اخذ شده و آن ها را در جمع بندی به ICC منعکس نماییم. امیدواریم زمینه حضور همکاران ما در این نشست های تخصصی فراهم آید.

وی از نمایندگان اتاق های بازرگانی در کمیته ایرانی خواست تا توجه بیشتری به ظرفیت فدراسیون اتاق های بازرگانی (WCF) داشته و توضیح داد: این ظرفیت مهمی است که زیر نظر ICC فعال می باشد. اتاق های بازرگانی در صورت همکاری های موثرتر می توانند به عضویت شورای این فدراسیون در بیایند. در واقع WCF ، مجمعی برای اتاق های بازرگانی به شمار می آید که هر دو سال یک بار کنگره ای با عنوان WCC برگزار می کند و این رویداد برای توسعه تعاملات با دیگر اتاق های بازرگانی، زمینه و ظرفیت ارزشمندی است.

وی با اشاره به پتانسیل این جنس تعاملات بین المللی برای فعالان اقتصادی ایرانی، متذکر شد: این رسالت بر ذمه نمایندگان کمیته ایرانی در اتاق های بازرگانی است تا زمینه آشنایی بیشتر اعضا با ظرفیت های مذکور را فراهم کنند.

گفتنی است؛ در ادامه در این جلسه برخط، اهداف و ظرفیت های کمیسیون های «بیمه» و «سرمایه گذاری و تجارت» توسط روسای آن‌ها تشریح و در خصوص برنامه های آتی این دو کمیسیون، توضیحاتی ارائه شد.  

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی