وزارت صمت پیگیرطرح مثلث توسعه اقتصادی

وزارت صمت پیگیرطرح مثلث توسعه اقتصادی
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : چهارشنبه ، 23 مهر 1399
در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان مطرح شد:
وزارت صمت پیگیرطرح مثلث توسعه اقتصادی
در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اعلام شد که وزارت صمت پیگیر طرح مثلث توسعه اقتصادی است.
به گزارش ایسنا، علی اکبرلبافی دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان در این جلسه گفت: مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی نه تنها کم رنگ نمی‌شود بلکه پررنگ‌تر هم خواهد شد، زیرا وزارت صمت و کشور به دنبال این کار هستند. این مدل بستگی به این دارد که استاندار بعدی و ارکان مثلث چقدر پای کار باشند، اگر بخواهند پررنگ‌تر می‌شود و اگر نخواهند کم‌رنگ‌تر پیش می‌رود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز در این جلسه  گفت: تورم منتهی به شهریور 23.3 درصد و درکشور ۲۶ درصد است. نرخ مشارکت اقتصادی کشور نسبت به تابستان گذشته 3.1 درصد کاهش داشته، به این معنی که یک میلیون و ۶۲۶ هزار نفر جویای کار نیستند، تعداد بیکاران ما نیز ۴۱۷ هزار نفر است و نرخ بیکاری یک درصد نسبت به تابستان سال قبل کاهش یافته و دلیلش این بوده که افراد از پیدا کردن کار ناامید شده اند. 
رضا جمشیدی اظهار کرد: در سال ۹۹، ۲۸ پروژه را به دبیرخانه ستاد مرکزی اقتصاد مقاومتی اعلام کردیم که ۲۵ پروژه تایید و ابلاغ شده است. وی با بیان این که با کمک دستگاه‌های اجرایی و استانداری ۱۷۵ پروژه به عنوان پروژه‌های جهش تولید مربوط به 9 دستگاه به سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام شده است، افزود: از این تعداد ۸۱ پروژه مورد تایید قرار گرفته و بیشترین پروژه‌ها با ۵۶ درصد مربوط به سازمان صمت است. قرار است سه میلیارد تومان ازبودجه اعتبار دولتی، چهار میلیارد تومان از اعتبارات استان و 3.5 میلیارد تومان از بودجه شرکت‌های دولتی برای این پروژه‌ها اختصاص پیدا کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز در این جلسه گفت: بهبود فضای کسب و کار مطالبه جدی ما از اداره کل اقتصاد و دارایی است، اقتصاد و دارایی باید اصلاح فرایندها را در دستور کار خود قرار دهد. رسولیان اظهار کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی مقام اول و در ستاد تسهیل مقام دوم یا سوم را داریم. نرخ بیکاری ما در کشور از همه استان‌ها پایین‌تر است، البته به این معنا نیست که وضعیت اشتغال ما خوب است. در شرایط فعلی فروشگاه‌ها و مغازه‌های اطراف حرم مشکل دارند، اصناف ما خوب کار نمی‌کنند، حوزه گردشگری بیش از ۱۰ تا ۱۵ درصد کار نمی‌کنند، حوزه‌های ورزشی تعطیل است و هنوز هتل‌ها و دستگاه‌های بخش خصوصی ما تعطیل هستند اما حقوق کارکنان خود را پرداخت می‌کنند.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی